עיריית אשדוד הודיעה הבוקר כי חרף הקשיים שנערמו על תפעול מערך ההסעות העירוני בתחילת השנה, הם עושה כל מאמץ כדי לייצב את המערכת ולאפשר לילדים ולהורים מערך הסעות תקני. בעירייה מתנצלים ומקווים כי הפתרונות שהם בוחנים יביאו להשבת הפעילות לסדרה, כפי שהיה בכל השנים.
רקע לשיבושים במערך ההסעות:
עיריית אשדוד, מהערים הגדולות בישראל ובעלת מערכת חינוך ענקית המונה יותר מ- 56,000 תלמידים, מפעילה מעל 280 קווי הסעה המשתנים משנה לשנה, ופועלים תחת מכרז וזכיינות של מספר חברות המעניקות שירותי הסעה לאלפי ילדים בכל יום.
אחד הקבלנים המפעיל 86 קווים הודיע עם תחילת הלימודים ללא הכנה מוקדמת שלא ימשיך להעניק שירות באמצעות המכרז. בעירייה נעשו מאמצים לצמצם את הפערים ונתרו נכון להיום עם 6 קווים שטרם נמצא להם פתרון מלא, והם במוקד הטיפול ותשומת הלב העירונית עד להשלמה הנדרשת של 100%.
בעירייה מתנצלים בפני ההורים והתלמידים על חוסר הנוחות ועוגמת הנפש ומתחייבים להמשיך להיות מחויבים למתן פתרונות לכל אחד מהילדים. כן מודים בעירייה להורים לנהגים ולמלוות ההסעה על הסבלנות וההבנה.