היעד הבא

מתכננים חופשה בחו”ל? טוסו לטיוואן | המדריך המלא

האם שמעתם על הרפובליקה הסינית ? הכרתם מדינה כזאת? כנראה שלא, כי מלבד הטיוואנים, שכך קוראים למדינתם (כמעט) אף אחד לא שמע על המדינה הזו ברוכים הבאים לטיוואן | מאת: יועץ התיירות דודי רובינשטיין

טיוואן. קרדיט: Freepik

אני הגעתי אליה בטיסה ישירה מסין העממית, להבדיל מהיריבות המרה בין צפון קוריאה, הדיקטטורה הקומוניסטית, לבין דרום קוריאה הדמוקרטית שביניהן אין שום אפשרות לחצות את הגבול או לבקר זה את זה, הנתק בין הקוריאות הוא מוחלט וסופי. דווקא בין סין לטיוואן יש קווי טיסה רבים. התיירות הסינית היא המובילה מבחינת כמות תיירים בטיוואן, הסינים בכלל לא מודאגים מהעובדה שהאזרחים שלהם יבקרו בטייוואן ויראו מדינה דמוקרטית. מבחינת סין הגדולה טיוואן לא קיימת, היא בסך הכל עוד מחוז בסין.. זה רק עניין מנהלי – פרוצדורלי להעביר אותה בשלמותה, על כרעיה ועל קרבה, תחת סין הגדולה.

כאמור, אני נחתתי שם בטיסה ישירה משנגחאי הבירה העסקית והמתקדמת של סין הגדולה. אך עם כל הקדמה והטכנולוגיות החדישות שנחשפתי אליהן בסין, יש משהו אחר באוויר מיד עם הנחיתה בטיוואן. נכון , גם הם סינים, אותן משפחות, אותם שורשים, אותה תרבות ומסורת.

אבל איך מרגישים את ההבדל בין אזרחים דמוקרטיים משוחררים, בעלי חירות מחשבתית, לבין סינים טכנוקרטים – רובוטים בהתנהגותם, וצייתנים עד אימה למול מיליארדי המצלמות הטכנולוגיות והשבבים שמנתחים כל צעד ושעל שלהם ? אגב, השבבים המתקדמים של סין מיוצרים דווקא בטיוואן.

אז מי היא טיוואן ?

עם תום מלחמת האזרחים העקובה מדם בסין, מנהיג סין ,קאי שק ,הפסיד לכוחות המהפכנים הקומינסטים של מאו ונאלץ לברוח עם אנשיו לאי ממול , לטיוואן . הוא קרא גם לטיוואן סין, וכך באמת היא הייתה מוכרת ברוב העולם, משנת 49 ועד סוף שנות ה 70, כרפובליקה של סין.

בשנות ה -70 סין הקומיניסטית קפצה קדימה ונהייתה כוח כלכלי ומדיני מוביל בעולם, כוח שנותן קונטרה למערב.

והתנאי הראשון שלה למי שרוצה לסחור איתה הוא- אי קיום יחסים דיפלומטיים עם טיוואן. מבחינת סין , יש רק סין אחת, סין הגדולה.

ואכן בתהליך מזדחל כמעט כל מדינות העולם ניתקו את היחסים הקונסולריים עם טיוואן. המושב הסיני באו"ם עבר מטיוואן לסין ,והטיוואנים נשארו בודדים במערכה, כשארה"ב פורסת עליהם חסות, במסגרת המאבק בין המזרח למערב.  בדיוק כמו הסיפור המוכר לנו מאוקראינה- רוסיה, או לצערנו לאחרונה מישראל-חמאס.

לטיוואן יש מדינת אי נחמדה ופשוטה, הם לא משקיעים בראוותנות כמו בשנגחאי. מצד שני עיר הבירה טאייפה היא עיר מאורגנת ומסודרת עם כל היעילות הסינית. היא נמצאת בקצה הצפוני של האי בתוך בקעה מישורית ,כשסביבה שרשרת הרים יפה מכל כיוון. אחד הסמלים הבולטים של האי הוא מגדל טאייפה 101, שהיה שנים רבות המגדל הגבוה ביותר בעולם.
חוץ מארה"ב אף אחד בעולם לא חשב לבנות כאלו מגדלים גבוהים, סטייל מנהטן, ואז צצו הטיוואנים החרוצים, והראו שגם הם שאפתנים ומסוגלים לבנות מגדל גבוה, אבל לא כזה שייראה כמו עוד גורד שחקים מנהטנאי. אלא מגדל שיהיה לו טאצ' אסייתי מיוחד, המגדל נבנה בצורת פגודה סינית , ולמעלה גם הניחו כדור ברזל ענק שיאזן את המגדל למול רעידות האדמה שפוקדות את האי, המגדל הוא פנינה אדריכלית וקדמה טכנולוגית, ואתר חובה לביקור כשאתם בסביבה.

טיוואן ויהדות

המרכז היהודי האורתודוכסי של טיוואן הינו אחד היפים בעולם !

תכירו את שליח חב"ד היקר ר' שלומי טביב ומשפחתו, איש של מסירות נפש ,שעזב בית חם בישראל ויצא עם אשתו וילדיו הקטנים לשליחות במדינה לא נודעת ,אי שם במזרח הרחוק, והייתה ראשיתך מצער ,כי תנאי ההתאקלמות היו מאתגרים ביותר.

רצה הקב"ה והפגיש בינו לבין מיליארדר יהודי טיוואני מקומי, ג'פרי שוורץ שמו, שיש לו מטרה לקרב בין העם היהודי לעם הטייוואני, שני עמים קטנים שנרדפים ע"י כוחות גדולים, לדבריו. ג'פרי התרשם מאד מאד ממסירות הנפש ומהאישיות של הרב שלומי, ובנה בלב טיוואן מבנה מפואר בתכלית הפאר, שישמש כמרכז יהודי מרשים ומכובד.

בקומה הראשונה פועלת המסעדה הטיוואנית הכשרה למהדרין , כשהמטרה של ג'פרי היא שטיוואנים מקומיים ייחשפו באמצעות האוכל לעם היהודי ולתרבות האורתודוכסית. כך בלב טאייפה אתם נכנסים למסעדה כשרה למהדרין, עם מנות מכובדות והגשה יפה
ומרגישים לרגע בניו יורק ,פריז או לונדון.
בקומות העליונות יש מוזיאון יהודי מרשים ומפואר, המציג אוספים מיוחדים, ובקומות למעלה פועל בית חב"ד, עם בית מדרש לתורה ולתפילה, וקומה לאירועים ולסעודות שבת יפהפיות כמיטב המסורת של חב"ד העולמית.

עם כל מה שיש לאי להציע, עיר הבירה טאייפה ענקית ומרתקת, מורשת קאי שק. טבע, נוף, מפלים, הרים, חופים ושבילי טרקים באי מחוץ לעיר. ועם כל מה שיש לטיוואן להציע- הייתי מגיע ולו רק לראות, להתרשם ולהתרגש מהבניין המפואר שג'פרי היקר בנה והרב שלומי מפעיל. יפוצו מעינותיך החוצה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אסף
1 חודש לפני

איפה המדריך המלא?

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן