צדיק בא לעיר

מרן הראשל”צ הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים מסר דרשה בעיר

במלאת שלוש שנים לאיש החסד היקר המנוח יוסף יצחק בן חמו ז"ל מהמשפחות הותיקים בעירנו, התקיים אזכרה וערב חיזוק לעילוי נשמתו שלשם כך הגיע וטרח במיוחד מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים

מרן הראשל”צ הגרש"מ עמאר באשדוד

ביקור בזק לקראת פסח בעיר: המעמד התקיים בבית הכנסת המפואר "משכנות שמעון ובית מרים" ברובע יז'.

בתפילת מנחה וערבית ניגש לפני התיבה אחיו הרה"ג ר' שלמה בן-חמו רב מחלקת הנישואין ברבנות המקומית.

אולם בית הכנסת היה מלא בציבור רחב שביניהם בלטו אנשי עסקים קבלנים ואישי ציבור מוקירי זכרו של המנוח.

לאחר התפילה הציבור קיבל בברכה ובכבוד רב את מרן הגרש"מ עמאר שעלה לבימה ומסר דברי חיזוק והתעוררות. בדבריו עמד על הנקודה של הזהירות הגדולה בחמץ שלא מצינו בשום איסור אחר בצורה שאסור אפילו "במשהו" ומדוע?

והסביר ע"פ רבותינו שהחמץ רומז ליצר הרע ולכן אסור בכלל ואפילו במשהו, לפי זה נשאל אז מדוע במשך השנה מותר לאכול החמץ, הרי הוא דומה ליצר הרע? אלא מכיון שמגיע חג הפסח ושבעה ימים לא אוכלים חמץ, אז זה התיקון של החמץ שבמשך השנה מותר לאוכלו.

בדבריו הוסיף עוד את ההכנה ללילה הקדוש הנקרא ליל הסדר ואמר שעלינו לנצל את הימים הללו ולהתקדש יותר ויותר כדי לזכות להתעלות גדולה כפי שאז בני ישראל זכו כשיצאו ממצרים – שיצאו מהמיצר שבו היו בטומאת מצרים.

בהזכירו את המנוח שכבר עברו מאז שלוש שנים, העלה על נס את שבחיו ומידותיו המיוחדים בבין אדם לחבירו, באהבת תורה ותלמידי חכמים, וכפי ששמעתי היה גדול מאוד במצות כיבוד אב ואם שיחי' שהיה בכך לסמל ולדוגמא אצל כל מי שהכירו, ומעל הכל התנהג בפשטות ובצניעות שאפיינה אותו וברח מהשררה והכבוד.

לסיום בירך את הקהל שיזכו לברכת חג פסח כשר ושמח ושנתבשר כולנו בקרוב לשמוע קול שופרו של משיח בשובה ונחת, ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים בגאולה הקרבה במהרה בימינו.

לאחר מכן ערך את האשכבה ונגשו לתפילת ערבית.

לאחר התפילה, הציבור ניגש בזה אחר זה לנשק את ידו של מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר ולקבל את ברכתו.

משם התאספו לסעודת מצוה באולם שע"י בית הכנסת בני המשפחה ומוקירי זכרו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן