הנסיגה מימית

מציינים 40 שנה לפינוי ימית: כנס מיוחד בעיר אשדוד בישיבת "נווה דקלים" שנוסדה בימית

ציבור רחב מתושבי העיר ומהישובים הסמוכים השתתפו בכנס מיוחד שהתקיים בישיבת ההסדר נווה דקלים בעיר, שהוקמה בגלגולה הראשון בעיר ימית שבסיני, לציון 40 שנה לנסיגה מחבל ימית. בלובי הכניסה, הונחו על שולחן עשרות תמונות המתארות את הנסיגה מימית באותן שנים, ועל חיי התושבים אז.
צילום: אהרון מיכאלי

במרכז האירוע התקיים פאנל בהנחייתו של העיתונאי אלישיב רייכנר, ובו השתתפו הרב דוד גבריאלי ראש הישיבה, אבי פרחן סא"ל במיל' מהפעילים המרכזיים לעצירת הנסיגה בסיני שגורש מימית ב-82' ולפני 17 שנה גורש מביתו שבחבל "אלי סיני" שבצפון רצועת עזה, חיים ארז אלוף פיקוד דרום דאז שפיקד על הנסיגה מסיני וצביקה אלוש כתב ידיעות אחרונות שחי בימית למעלה משנה וסיקר את הנסיגה מקרוב עד יומה האחרון.

אבי פרחן, שבדומה לישיבת נווה דקלים גורש מביתו בימית ולאחר מכן מביתו בגוש קטיף, שיתף כי הביע רצון להישאר בביתו בימית גם אחרי ההסכמים על אף שתהיה בשליטה מצרית, ואף שלח מכתבים לבגין ולסאדאת בהם פירט את רצונו.

"אני פעלתי להישאר בימית גם תחת הנהגה מצרית", אמר פרחן. "זו ההוכחה לשלום אמיתי, מה משמעות של הסכם שלום אם אי אפשר להשאיר אזרחים בביתם בבטחה? אין סיבה שיהודים במסגרת שלום לא יוכלו להישאר בביתם".

פרחן התייחס למציאות הנוכחית ופנה בקריאה לראשי מועצת יש"ע. "יהיו עוד תוכניות של פינוי, אל תשלו את עצמכם, תידרשו להישאר בבתיכם", אמר. "אני קורא לבנט, לפיד וגנץ צריכים להקים ממשלת אחדות לאומית, אסור להיכנע לתכתיבים של ערביי ישראל, אנחנו נמצאים במצב מסוכן שחלילה איני יודע לאן הוא יוביל".

צביקה אלוש, עיתונאי שסיקר בשעתו את הנסיגה של הישוב ימית אמר: "כשהממלכה רוצה משהו, הדבר הזה יקרה. הדבר היחיד שיכול למנוע דברים כאלה זה כוח פוליטי".

חיים ארז ציין: "מי שחושב שממשלת ישראל היא עצמאית, זו טעות, אנחנו תלויים בכל מיני גורמים שהם לפעמים פחות טובים".

הרב דוד גבריאלי ראש ישיבת ההסדר דיבר על העניין באופן מהותי ואמר שבמקום שאין רוח חזקה קשה לעמוד בלחצים. לדבריו, יש לפתח את הרוח של ארץ ישראל ותורת ישראל ולכן הישיבה נמצאת באשדוד היום כדי להיות בתוך עם ישראל ולהמשיך את הרעיון של ישיבת ימית שגם היא הוקמה במטרה לחזק את הרוח בעיר ימית.

צילום: אהרון מיכאלי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן