הסכנה על המשך הכהונה

מלחמה או מו"מ? כך יתמודדו באשדוד עם התוכנית הזדונית של כהנא

פרסום ראשון ב'חרדים אשדוד': לפני כחודש עדכן מתן כהנא את התקנות לבחירת רבני ערים, המטילות בספק המשך כהונתו של רבה האשכנזי של אשדוד, הגאון רבי יוסף שיינין (81). בעוד גורמים במגזר החרדי יצאו במלחמה נגד כהנא - בסביבת הרב שיינין אומרים כי ינהלו מגעים עם לשכת סגן השר וינסו לפתור את העניין בדרכי נועם
מימין: הגאון רבי יוסף שיינין. צילום: יוסי לוי / משמאל: סגן השר לשירותי דת מתן כהנא חותם על התקנות החדשות

לפני כחודש חתם מתן כהנא, אז השר והיום הסגן לשירותי דת, על עדכון התקנות לבחירת רבני ערים. על פי התקנות, גוף הבוחר יורכב מחברי המועצה המקומית, לצד נציגי ציבור שמחציתם ייבחרו על ידי השר. כמו כן, כהונת רבני הערים תוגבל לעשר שנים. המשמעות של התקנות: רוב חילוני בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

על פי התקנות, המשך כהונתו של רבה האשכנזי של אשדוד, הגאון רבי יוסף שיינין (81), מוטל על כף המאזניים, כאשר על פי התקנות החדשות – רבני ערים שכבר עברו את גיל 80 יסיימו את כהונתם תוך שנה מפרסום התקנות ברשומות.

אבל ל'חרדים אשדוד' נודע כי בסביבת הרב שיינין נוקטים בגישה שונה מזו שנקטו גורמים אחרים במגזר החרדי שיצאו במתקפות קשות נגד מתן כהנא. מקורבי הרב אומרים כי לא ייכנסו לקרב מול כהנא, אלא יפעלו בדרך אחרת.

"לא נעשה מזה רעש", אומר ל'חרדים אשדוד' גורם המעורה בפרטים. אנשי ביתו יקיימו מגעים עם לשכת כהנא ומקווים לפתור את העניין מולו בדרכי נועם.

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי סגן השר לשירותי דת ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' הודיע היום (רביעי) כי יפתח בהליך לבחירת רב העיר לעיר בני ברק, ארבע שנים אחרי שרבה המיתולוגי של העיר מטעם הרבנות, הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל רב עדת תימן הלך לעולמו.

בבני ברק מכהנים רבנים מטעם העירייה הגרחי"א לנדא, הגר"מ בן שמעון והגרש"צ רוזנבלט כשרב מטעם הרבנות טרם נבחר ומי שמילא את מקומו של הרב קורח, היה הגרא"ש וייס חבר מועצת הרבנות הראשית.

סגן השר כהנא הודיע לרבנים הראשיים לישראל כי הוא מעוניין לפתוח בהליך הבחירות, תחילתו בבחירת השופט בדימוס אברהם טננבוים שיעמוד בראש ההרכב שיבחר את הדיינים, לאחר מכן יקבע וועדת מינוי וקביעת תאריך לבחירות.

עד כה ידוע כי על התפקיד יתמודדו הגאון רבי עמרם קורח, בנו של הרב הקודם ומנהיג עדת התימנים שכבר היום זוכה לתמיכת הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף ולעוד רבנים. כמו כן מתמודד על התפקיד עוד אחד מבני העדה התימנית הרב שמואל צברי, מנהל חיידר ספרדי בבני ברק ועסקן שבוחש גם בפוליטיקה, אשר החזיק בעבר בתמיכה מביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן