אושרה בועדת השרים

בקרוב: זה האלכוהול אותו תוכלו לרכוש גם אחרי 11 בלילה

בהצעת החוק של חבר הכנסת משה רוט (יהדות התורה) יוחרגו יינות ביום חמישי בלילה בכדי שהציבור הישראלי יוכל להמשיך בקניות ובהכנות לקראת השבת
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

מכירים את זה שאתם בחנות ביום חמישי בלילה באמצע הקניות לשבת, מגיעים לקופה ואז… המוכר לא מאפשר לכם לקנות את היין אותו בחרתם לקידוש לשבת קודש כי השעה כבר אחרי 23:00 בלילה? בקרוב על פי הצעת החוק אותה מקדם חבר הכנסת משה רוט מיהדות התורה – זה ישתנה.

הבוקר אישרה וועדת השרים לענייני חקיקה את הצעתו להחריג יינות ביום חמישי בלילה – אז יוכלו הצרכנים הישראלים לרכוש גם בשעות המאוחרות בלילה, בכדי לא להפריע לקניות לשבת.

לדברי יוזם התיקון ח"כ משה רוט: "החוק במתכונתו הנוכחית, גורם לטרטור ולפגיעה מיותרת בצרכנים שעורכים את קניותיהם לשבת. התיקון המוצע, נותן את האפשרות לקנות יינות לשבת וחג גם אחרי השעה 23:00. גם בסופרמרקטים הגדולים הבינו שרבים שלומדים ועובדים עד שעות הערב, מקדישים את השעות המאוחרות של יום חמישי לקניות השבת או החג, ולכן הם הרחיבו את שעות הפעילות גם לשעות המאוחרות של הלילה.

"במקרים רבים, צרכנים שעורכים קניות גדולות וממתינים זמן ארוך בתור לקופה, מתאכזבים לגלות שהם אינם יכולים לסיים את קניותיהם אם חלפה השעה 23:00. היין או מיץ הענבים שהם מעוניינים לרכוש נועד לקידוש או לבישולים לקראת השבת והחג. התיקון משמר את מטרת החוק המקורי, אך מבקש שהאיסור לא יפגע גם בצרכנים הנערכים לשבת, שלא יצטרכו לכתת רגליהם שוב לסופרמרקט".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "האיסור למכור אלכוהול לאחר 23 בלילה נועד לצמצם את האלימות הנלווית לצריכת אלכוהול בשעות האלה, בעיקר בקרב בני נוער. יחד עם זאת, החוק גרם עוול לציבור החרדי-דתי, ומנע ממנו לרכוש יין או מיץ ענבים לקידוש או להבדלה בערבי שבתות וחגים. מדינת ישראל צריכה לגלות רגישות לצרכים של הציבור החרדי-דתי. שמח לתמוך בחוק החשוב של ידידי, חבר הכנסת משה רוט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
דויד
6 חודשים לפני

מי קונה אלכוהול לאחר 23:00 בלילה?
הכנות לשבת?
שוב הדת מעבתת את המציאות?!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן