אחדות מקיר לקיר

מי בפנים, מי בחוץ, מה יקבל כל אחד ולמי אין מחילה. כל מה שרציתם לדעת על הקואליציה המתגבשת

שבוע וחצי חלפו מהבחירות הסוערות ביותר שידעה העיר אשדוד והקואליציה החדשה כבר קורמת עור וגידים. 'חרדים אשדוד' מביא לכם את כל הפרטים על אחת הקואליציות המגוונות והגדולות ביותר שידעה העיר אשדוד ואמורה להיסגר סופית כבר בשבוע הקרוב. מי בחוץ? מי בפנים? ולמי אין סיכוי להיכנס! כל הפרטים>>>

11 ימים חלפו מיום הבחירות וכבר מסתמנת קואליציה רחבה ומגוונת שתתן ייצוג לכלל הציבור באשדוד על כל מרכיביו דבר שהוא חשוב מאוד בעיר רב תרבותית כמו אשדוד. חרדים, חילונים, מרוקאים ורוסים כולם יהיו בקואליציה הקרובה שאמורה למנות 22 חברים שזה יותר משני שליש (מתוך 29 חברי מועצה) דבר שיש לו חשיבות עצומה במועצת עיר.

המפלגות הראשונות שיוזמנו לשיחות (חלקן כבר זומנו) הינן: ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה שתמכו בראש העיר לפני הבחירות ונחשבות לשותפות הטבעיות. לאחר מכן יגיע לשולחן המו"מ אלי נכט שהוא אחד המנצחים הגדולים של מערכת הבחירות הנוכחית לאחר שהכפיל את כוחו מ2 מנדטים ל4 ובנוסף לא פעל כנגד ראש העיר ושמר על ממלכתיות, מה שהקנה לו את הזכות לשבת למו"מ ראשון לאחר הסיעות החרדיות.

מי שעוד יצטרף לקואליציה הוא עו"ד אופיר לסרי שהחליף את ד"ר אלי לחמני שפרש מהפוליטיקה לאחר שהביא רק מנדט 1 למועצת העיר. אחרון ייקרא לשיחות המו"מ סניה כצנלסון שאליו חברה רינה גוטמן מסיעתו של ברק סרי שפרש וכך תמנה סיעתו המאוחדת של כצנלסון 4 מנדטים מה שיביא לכך שהקואליציה המסתמנת תמנה 22 חברים ותהיה מגוונת ומאוזנת.

וכך תראה הקואליציה:

ש"ס

הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר עם 5 מנדטים, תקבל ממ"ק ראש העיר לאבי אמסלם וכן את תיק הרווחה
יו"ר החברה העירונית 'מהות'
חינוך תורני
יו"ר ועדת מכרזים
המרכז למורשת

כשהפעם בשונה מהפעם הקודמת אמורים אמסלם ושו"ת לקבל שליטה מלאה על התיקים הנ"ל כשהסכסוך עם ראש העיר נשאר נחלת העבר.

אגודת ישראל

הסיעה שהייתה הראשונה לתמוך בראש העיר לא תקופח ואמורה לקבל סגן וכן את כל התיקים שהיו בבעלותה בפעם הקודמת.

הבעיה: הפיצול בתוך הסיעה שגרם לכך שהם ירוצו בנפרד כשתי סיעות נפרדות ('אגודת ישראל' ו 'אשדוד התורנית') עלול לגרום לכאב ראש קטן במו"מ כשכל סיעה תדרוש את חלקה מה שיכול לגרום להתנגשות בחלק מהמקרים עם הסיעה השניה, אבל דבר זה לא אמור ליצור בעיה שכן יחסי הכוחות ידועים (4 ו-2 מנדטים בהתאמה) וכן העובדה שהקואליציה גדולה מאוד תמנע גם את אפשרות האיום (מה שלא ריאלי שיקרה) של הישארות באופוזיציה.

מפלגת ׳אשדוד בתנופה׳

המפלגה של ראש העיר ד"ר לסרי שמרה על כוחה ותשאיר ברשותה את התיקים מהקדנציה האחרונה.

ממ"ק לגבי כנפו
יו"ר ועדת בניין ערים
ועדת הקצאות
תיק ההנדסה
ממונה על החברה העירונית לתרבות ופנאי
יו"ר הקואליציה
ממונה על משכן לאומנויות הבמה
וכן ממונה על רשות הספורט

אלי נכט

נכט שסיעתו היא הסיעה החילונית הגדולה ביותר במועצת העיר, אמור לרשת את רוב השלל של אויבו הפוליטי סניה כצנלסון ולקבל:

סגן ראש העיר
חפ"א (החברה לפיתוח אשדוד)
מנהל התפעול
תיק קליטת עולים
וככל הנראה את החברה לתיירות 'חופית' במידה ונכט יתעקש לקבל אותה.

סניה כצנלסון

האיש שנחשב ל"מלך" של העיר בקדנציה הקודמת נחתך בחצי במועצת העיר כשהביא רק 3 מנדטים לעומת ה6 שהיו לו בפעם הקודמת. כצנלסון שנחשב לאדם חכם, עשה טעות אחת במערכת הבחירות האחרונה והיא זו שכמעט גרמה לו להיות באופוזיציה, אולם לאחר לחצים כבדים על ראש העיר שיתן לו לסיים בכבוד הוא יכנס לקואליציה ויקבל:

סגן ראש עיר

תאגיד המים יובלים

תרבות עולים

וכן חברה עירונית כלשהי

אשדודים

מפלגת 'אשדודים' של יניב קקון ומאיר אברג'ל אמורה להתחיל את הקדנציה הנוכחית בספסלי האופוזיציה ולהיכנס לקואליציה בהמשך לאחר שלא תמכה בראש העיר, אולם גם לא חברה לאויביו הפוליטיים. מה שעוד לא תאם, היה הפער בין דרישותיהם של השניים אל מול מה שמוצע להם, אולם כאמור הם כנראה יתחילו באופוזיציה ויכנסו בהמשך.

קול הלב

מפלגת 'קול הלב' לה מנדט אחד, תחל את הקדנציה הנוכחית באופוזיציה לאחר שתמכה בהתחלה בברק סרי, ולאחר מכן כשסרי פרש סרבה לתמוך במועמד כלשהו לראשות העיר ולכן לא תיכלל בסבב המו"מ אולם הדלת לא סגורה בפניה בהמשך.

הלן גלבר

האופוזיציונרית הנצחית תחל שוב באופוזיציה וככל הנראה גם תסיים שם למרות שהגדילה את כוחה ל 3 מנדטים. גלבר ושותפיה תקפו רבות את הנהגת העיר כשגם לפני כעשור כשגלבר נכנסה לקואליציה היא עשתה את כל הטעויות האפשריות כדי לעוף ממנה לאחר כמה חודשים.

המפסיד הגדול: משה בוטראשוילי

משה בוטראשוילי שהביא כהרגלו מנדט 1 למועצת העיר הוא המניה הבטוחה ביותר באופוזיציה כשבסביבת ראש העיר טוענים ש"אין לו מחילה" לאחר שלסרי במשך יותר מעשור טיפח אותו ונתן לו תפקידים משמעותיים למרות שהביא רק מנדט 1 והוא גמל לו בתמורה בבחירות האחרונות בהתעלמות מוחלטת ובחוסר תמיכה למרות פניות חוזרות ונשנות אליו.

בוטרא למעשה נשאר קירח מכאן ומכאן כשרוב מצביעיו הצביעו ללסרי בבחירות האחרונות לאחר שרבני העדה הגרוזינית הביעו תמיכה מוחלטת בראש העיר. כעת נשאר בוטרא עם המנדט הבודד שלו בספסלי האופוזיציה הקרה מה שמהווה סוף פוליטי עצוב לאיש שהיה לו הכל ובחר להישאר בלי כלום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בן תורה
4 חודשים לפני

בקיצור

סגני רה"ע בשכר
1.כנפו
2.וינגרטן
3.נכט
4. כצנלסון

5 סגן ללא שכר – וובר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן