תיעוד

מיהו ראש העיר הרוחני של אשדוד? שיחת הרב אבוחצירא עם חבר המועצת

שואלין ודורשים בהלכות הפסח: הגאון רבי דוד יוסף בעל ה"הלכה ברורה" בשיעור הלכתי מקיף בכולל להוראה "תורה לשמה" בראשותו של הגר"מ אבוחצירא, שאמר כי הרב עובדיה דהן הוא "ראש העיר הרוחני של אשדוד". סיפר בערגה על החברותא של לילי שבתות עם אביו מרן זצוק"ל. צילום: א. מיכאלי
הגאון רבי דוד יוסף בשיעור. צילום: א. מיכאלי

אברכי כולל להוראה "תורה לשמה" ברובע הסיטי זכו לשמוע שיעור מקיף ומיוחד על הלכות חג הפסח מפי הגאון הגדול רבי דוד יוסף בעל ה"הלכה ברורה" חבר נשיאות מועצת חכמי התורה ראש ממלכת התורה "יחוה דעת" ורבה של שכ' הר נוף.

בשעות הבוקר יצאו לקדם את פניו הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רב ק"ק "תפארת רפאל", נשיא הכולל ורבה של הסיטי עם הגיעו לרחבת בית המדרש ברובע הסיטי באשדוד.

בתחילה נכנס ללשכתו של הגר"מ אבוחצירא, שם המתין הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שסיפר על הפעילות התורנית בעיר בהקמת מקוואות טהרה ושיפוץ מקוואות והביע את שמחתו על כך ואמר כמה שאבי מורי מרן זצוק"ל היה מחבב את אותם ראשי מועצות שדואגים להרחבת גבולות הקדושה והטהרה בעירם ואני ממליץ על הרב עובדיה דהן שהוא "ראש העיר הרוחני" של העיר אשדוד. שמח לשמוע מהגר"מ אבוחצירא על הספק לימודם של אברכי הכולל השוקדים על לימודם, כאשר רק לאחרונה זכו לעמוד בכור המבחן לאחר שנבחנו ברבנות הראשית על "הלכות טהרה" בהצלחה וקיבלו תעודות.

עם כניסתו לכולל, האברכים קמו מקומותיהם ופצחו בשירת "יחיד קל דגול מרבבה, יברך לגברא רבה, אשר את נפשי אהבה, באהבה וברוב חיבה" בשיר זה היו מקבלים את מרן זצוק"ל בשיעוריו המפורסמים.

היכל הכולל היה מלא מפה לפה, כאשר עוד רבים הגיעו להשתתף בשיעור החשוב לקראת חג הפסח. בתחילת דבריו שיבח את הגר"מ אבוחצירא שהוא מקים עולה של תורה במסירות גדולה להגדיל תורה בדאגה למען האברכים, ואני שומע כאן שכולם אוהבים אותו ומנצל את זמנו בכל הזדמנות למסור דרשות ושיעורי תורה על מנת לקרב רבים לתורה, אשריו ואשי חלקו, ירבו כמותו בישראל, יהי רצון שימשיך מעלה מעלה, כבוד ידיד נפשי שאני מגדיר אותו ראש העיר הרוחני, ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שלא מסתפק בתפקידו כראש מועצה דתית, אלא מקים מוסדות תורה והיום אחרי ירושלים ובני ברק זה העיר אשדוד, היא עיר של תורה והרב עובדיה דהן עושה עבודת קודש שאין לתאר, קודם כל מקוואות טהרה שמקים ומשפץ כל העת אשריו ואשרי חלקו, ב"ה בונה ומקים מקוואות, טהרה מוסדות תורה בתי כנסת עזרה לכוללים, ידיו רב לו ובע"ה ימשיך מחיל אל חיל להגדיל תורה ולהאדירה מתוך בריאות וכל טוב.

במשך כשעה עמד בדבריו הגר"ד יוסף בנושא "איסור חמץ במשהו", מדוע דווקא בחמץ החמירו מכל דבר אחר שאפילו במשהו אסור?, כן דיבר על גדר של "דין ביטול" והרחיב בכל ענין מכירת חמץ וציין שמכירת חמץ היא מכירה גמורה ומצילה מאיסור דאורייתא ואין כל חשש, וסיפר כי בשעתו לאחר פטירתו של רבה של ירושלים הגאון רבי שלום משאש זצ"ל ולא היה רבנים לעיר, מרן הגרי"ש אלישיב מינה אותו ועוד שני רבנים כדי שנערוך את מכירת החמץ לתושבי העיר ומכרנו לגוי את החמץ עם כל הקנינים וצריך לדעת שיש הרבה פרטים במכירת חמץ וחשוב לדעת על כך כדי שהמכירה תחול כדת וכדין.

בדבריו ריתק את השומעים כאשר סיפר על אותם שנים שהיה לומד בקביעות חברותא עם אביו מרן זצוק"ל בשבתות בליל שבת ובאחד הפעמים סיפר לי שרצה לכתוב בנושא "ספק ספיקא" וכך הוצאנו הרבה ספרים בענין עד שהיתה ערימה של ספרים על השולחן וכך למדנו כל הלילה כמעט, היו זמנים שלא היינו ישנים בלילה, היה לומד בהתמדה גדולה, גם אחרי החתונה שלי, הייתי לומד איתו בליל שבת ולומדים כל הלילה, אחר כך במוצ"ש שחזר מהשיעור המרכזי, אסף את כל הספרים והחזיר לארון והשולחן היה ריק וכתב את התשובה הכל מזכרון שהיה לו בראש עם ציטוט מדוייק של כל לשון הפוסקים ואני ישבתי והשתוממתי שראיתי אותו כותב, וכך עשה "הכנה משבת לחול" … ובמוצ"ש כתב את כל התשובה באריכות שנדפסה לימים בשו"ת יביע אומר ח"ז.

בסיום בירך שוב את האברכים היקרים שיעלו מעלה במעלות התורה, ותגדלו לתלמידי חכמים בישראל.

בדברי תודה וברכה חתם הגר"מ אבוחצירא על הזכות הגדולה שזכינו לשיעור הנפלא של בעל ה"הלכה ברורה" אשר קיצר את השיעור מפאת שמוזמן לשיעור נוסף מחוץ לעיר, ובירכו בברכת ימים על ימי מך תוסיף.

הגר"מ אובחצירא ואברכי הכולל ליוו את האורח הגר"ד יוסף עד למכוניתו, תוך כדי שנשאו ונתנו עימו בהלכה וביקשו את ברכתו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן