ברוב קולות

מועצת העיר מכונסת לאישור התקציב לשנת 2023

מדובר התקציב האחרון שיאושר בקדנציה הנוכחית • בתאריך 31/10/2023 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות • ראש העיר לסרי הציג את התקציב: ״התקציב הנוכחי המוצג לפניכם משקף את המשך תנופת העשייה והפיתוח של העיר, בכל תחומי החיים, שתימשך גם השנה, ומובילה את אשדוד לעבר ביסוסה כמטרופולין כלכלי-חברתי-תרבותי מושתת על חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל. אנו נמשיך להוביל את העיר להישגים משמעותיים ברמה המקומית, הלאומית והבינלאומית, ולספק איכות חיים גבוהה לתושבים״
ראש העיר יחיאל לסרי עם יחיאל וינגרטן ואבי אמסלם. צילום: עמיחי חדד

בשעה זו מכונסים חברי מועצת העיר לישיבת מועצה מיוחדת לאישרור התקציב לשנת 2023.

בכל שנה מכונסת מליאת המועצה לאישור התקציב לשנה שבפתח, היום צפויים חברי המועצה לאשר את תקציב שנת 2023, מדובר בתקציב האחרון שיעבור בקדנציה הנוכחית.

בתאריך 31/10/2023 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, כך שהתקציב הבא יאושר רק בקדנציה הבאה – שטרם ברור מי יעמוד בראשות העיר.

התקציב צפוי לעבור ברוב גדול, מאחר ובאופוזיציה חברי מועצה בודדים, לעומת הקואליציה הרחבה הקיימת באשדוד.

בעקבות כך שעומדים עתה בשנת בחירות – בתקציב לא צפויים לעבור תקציבים מיוחדים, אלא תקציבים רגילים הזהים לשנה הקודמת.

מועצת העיר בשעה זו

בפתח הדברים דיבר ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי:

חברות וחברי מועצת העיר הנכבדים,

אני שמח להציג בפניכם את הצעת התקציב של עיריית אשדוד לשנת 2023.

בשנה החולפת, תנופת הפיתוח של העיר אשדוד המשיכה ביתר שאת.

לאורך השנה השקענו רבות בכל תחומי החיים, עם שדרוג והרחבת תשתיות בכל חלקי העיר, קידום ובניית מיזמי תיירות, תרבות ופנאי, לצד מיזמי התחדשות עירונית של תמ"א 38 ופינוי בינוי, בניית מוסדות חינוך חדשים וחידוש הקיימים, פיתוח וניקיון העיר, הקמת פארקים ברובעי העיר ונטיעת עצים.

ההשקעה הרבה שלנו באיכות חיי תושבי העיר מקבלת הכרה ארצית בשלל פרסים שאשדוד זוכה בהם. בשנה שעברה זכתה אשדוד בפרס העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים מטעם משרד הכלכלה, בפעם השלישית ברציפות, נוסף על זכייה בפרס החינוך המחוזי של מחוז דרום. הזכייה בפרסים אלו, לצד פרסים נוספים, מבטאת את העשייה הרבה שלנו, שאותה נמשיך גם בשנה הבאה, עם הגדלת התקציב העירוני.

המגמות הכלכליות העולמיות, המשקפות המשך עליות ריבית ואינפלציה, אינן פוסחות על מדינת ישראל ועל העיר אשדוד, והן מחייבות אותנו להיערך לבאות, תוך המשך מיצובה של אשדוד כרשות איתנה פיננסית, המעניקה לתושביה איכות חיים ברמה מיטבית.

התקציב הנוכחי המוצג לפניכם משקף את המשך תנופת העשייה והפיתוח של העיר, בכל תחומי החיים, שתימשך גם השנה, ומובילה את אשדוד לעבר ביסוסה כמטרופולין כלכלי-חברתי-תרבותי מושתת על חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל. אנו נמשיך להוביל את העיר להישגים משמעותיים ברמה המקומית, הלאומית והבינלאומית, ולספק איכות חיים גבוהה לתושבים.

למען מימוש החזון להמשך שגשוגה של העיר, אנו נמשיך בהשקעה הבלתי מתפשרת בחינוך דור העתיד באשדוד, תוך הגדלת תקציב החינוך בעשרות מיליוני שקלים לטובת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, כדי לפתח ולטפח מערכת חינוך מובילה וערכית. במסגרת זו, נמשיך לקדם תכניות שיקנו לתלמידי העיר כלים שיכינו אותם לעתיד, לצד בניית מוסדות חינוך חדשים ושדרוג הקיימים.

אנו ממשיכים לפעול למען צעירי העיר, ובשנה הקרובה נמשיך בקידום הסכם הגג שקורם עור וגידים, עם פיתוח התשתיות ברובע פארק לכיש, שיכלול אלפי יחידות דיור לצעירים, נוסף על שטחי מסחר ומוסדות ציבור, וכבר למעלה מ-1,000 זוגות זכו בדירות במתחם כחלק מפרויקט דירה בהנחה. בנוסף, כאחת הערים המובילות במיזמי התחדשות עירונית, נמשיך בקידום מיזמי פינוי בינוי ותמ"א 38, שמספקים פתרונות דיור ומחדשים את הרובעים הוותיקים באשדוד.

כמו כן, אנו פועלים לקידום ופיתוח התעסוקה בעיר, תוך דגש על תחום ההייטק. במסגרת זו, הסתיימו לאחרונה עבודות הפיתוח בפארק ההייטק, המשתרע על פני כ-150 דונם, בו יפעלו חברות מובילות רבות, ולצד זאת, במהלך השנה יוקם מרכז חדשנות בעיר, שיספק מעטפת מקצועית בתחום ההייטק לצעירים בעיר.

בתחום התיירות נמשיך לשדרג את העיר באטרקציות תיירותיות ובניית בתי מלון, לצד פיתוח האגם במרינה וסביבתו במרכזי בילוי ומלונות, פרויקט המזח הצפוני וטיילת חוף לידו-אורנים עם גלגל ענק, שיחזקו את מיתוגה של אשדוד כעיר תיירותית. בתחום התרבות, נמשיך בקידום עושרה התרבותי של אשדוד, עם התזמורת האנדלוסית, התזמורת הפילהרמונית, עשרות פסטיבלים ומופעים, לצד בניית מרכזי תרבות ופנאי.

בניית קריית הספורט ממשיכה להתקדם, לאחר שלאחרונה זכתה חברה במכרז לבניית אצטדיון בן 20 אלף מושבים, לצד בניית ארנה לכדורסל עם חמשת אלפים מושבים, ובריכה אולימפית, שיתווספו למגרשי האימונים שבנייתם כבר הושלמה.

אני מבקש להודות למ"מ ראש העיר, לסגנים, חברי מועצת העיר, יו"ר ועדת הכספים, למנכ"ל העיריה, למשנה למנכ"ל, לגזבר העירייה וצוותו, לראשי המינהלים, למנכ"לי החברות העירוניות ולכלל עובדות ועובדי העירייה והחברות העירוניות, על עבודתם המסורה לפיתוח העיר ושיפור מתמיד באיכות החיים של תושבי אשדוד״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן