ניצוץ חוצה גבולות

מהיחידה הסודית בצה"ל לכולל באשדוד | סיפור חייו המרתק של הרב טל שריקי

כולם צפו לו עתיד של עושר ועסקים משגשגים. ודווקא כלוחם ביחידה סודית ומיוחדת החלה התפנית בחייו ושם הוא גילה את הניצוץ שביהדות. בתוך שיא של תאוות העולם ובדרך ארוכה ומפרכת הוא הצליח להגיע לנקודת האמת שאותה הוא מפיץ כל יום במקום אחר למאות תלמידים ששותים בצמא את דבריו. את מרבית שעות היום הוא משקיע בחברותא עם הרב יובל אברהמי בכולל "זוהר השלום". סיפורו המרתק של הרב טל שריקי נחשף כאן לראשונה. תחזיקו חזק, צוללים!

 

הוא גדל ברובע א' במשפחה חילונית לגמרי. ההורים, הינם אנשי עסקים ועובדים בתחום הספנות. לא היה להם שום רקע וקשר ליהדות, לא תורה, לא הלכה ולא יום כיפור.

"עד גיל 18 לא היה לי שום קשר ליהדות" מספר לנו הרב טל שריקי "להיפך, לדעתי אז, דתיים מתפללים 3 פעמים ביום לקיר- אין אלוקים. ויתרה מכך, הייתה לי שנאה עצומה לחרדים שלא עושים צבא כעסתי עליהם נורא, מבחינתי הם היו אותם אנשים שמציירים אותם בתקשורת; נצלנים, משתמטים, אוכלי חינם שגזרו על עצמם עניות ומנסים לחיות על חשבון הציבור החילוני"

בגיל 18 וחצי הוא התגייס לצה"ל בתור לוחם בשייטת 3- יחידת הדבורים של חיל הים ומשם הועבר ליחידה, שנחשבת לאחת מהיחידות הסודיות ביותר שיש למדינת ישראל, עליה לא נוכל להרחיב עקב איסור ביטחון מידע של הצנזורה הצבאית ורק נאמר, שמדובר ביחידה מבצעית מצומצמת מאוד בת עשרות בודדות של חיילים שמתפקדת באופן קבע רחוק מגבולות ישראל למבצעים מיוחדים בלבד. אפילו לא למלחמות. תחת היחידה, יצאו עשרות רבות של מבצעים נועזים ועלומים ברחבי העולם שהשתיקה יפה להם, ורובם לא פורסמו ולא ידועים לציבור.

"שם היה לי זמן לחקור את היהדות, היה לי הרבה זמן פנוי שם מכיוון, שרוב הזמן אנחנו הינו פנויים חוץ מאימונים ומבצעים שלא קורים כל יום.

אבל, המפגש הראשון שלי עם היהדות היה לפני הצבא, עבדתי כנער מתבגר על ספינת התענוגות "מג'יק 1" וזה היה אז החלום של כל בן נוער אז, כל יום אתה במסיבות ואתה הולך לישון וקם בארץ אחרת. ודווקא שם בתוך כל הטומאה והיצר הרע פגשתי את היהדות. יום אחד ירדנו לאכול ביוון עם אחד החברים מהצוות של המג'יק, ואחד החברים שכנע אותי לעשות אתו סיור בבית כנסת עתיק, היסטורי ומעניין ולא סירבתי. שם, פגשתי באשה זקנה ניצולת שואה, שכשהגיעו הנאצים לרודוס, היא נשבעה, שאם היא תינצל מציפורני הנאצים היא תחזיק כל חייה את בית הכנסת ואכן, כל 50 המשפחות שהיו שם נרצחו והיא נשארה בחיים.

 

הרב טל בתקופה בה עבד בספינת התענוגות מג'יק 1:

שמעתי את הסיפור, שמרתי אותו בראש אבל, לא התרגשתי ממנו יותר מדי כי מבחינתי, לכל דת יש את הסיפורים שלה וסיפורים יש הרבה.

לימים, במהלך שירותי בצה"ל, יצא לי לשוחח עם אחד ממשגיחי הכשרות שהיו ספינה, וסיפרתי לו על אותה זקנה, ואותו משגיח ענה לי בתמיהה; מה אתה לא יודע שמכל הדתות והאמונות בעולם, היהדות היא הדת היחידה שאפשר להוכיח אותה בצורה לוגית? עניתי לו שלא ידוע לי ואשמח להבין על מה הוא מדבר, ומיד הוא שלף לי את המשנה במסכת נידה דף נ"א בעניין כשרות הדגים: "כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת" הנה ההוכחה, עוד מלפני אלפי שנים, שהתורה ידעה והכירה את כל סוגי הדגים בעולם. כששמעתי את זה זאת הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי שאני מקבל סוג של "סטירה", אני בנאדם חקרן מטבעי, קורא הרבה ספרים ואפשר להגיד "מומחה לאבולוציה" ואת הכיוון הזה עוד לא הכרתי, אבל, עדיין שמתי את זה בצד והמשכתי בחיי כרגיל.

במהלך השירות היה לי הרבה זמן פנוי והחלטתי שאני לוקח על עצמי לחקור את עניין היהדות, למרות שכל היחידה היו חילונים גמורים אבל, ה' שלח לי חייל אחד דתי והוא היה חבר חדר שלי ובמהלך השירות הוא ענה לי על הרבה שאלות.

כנהוג בצה"ל, פעם בחודש כל חייל היה יכול לצאת ליום עיון, ואני ניצלתי את היום היה להיפגש עם גדולי המחזירים בתשובה שיענו לי על השאלות שניקרו לי בראש, הרב נויגרשל, הרב זמיר כהן וכו' וכו' וכך, במשך שנתיים, חקרתי לעומק את היהדות מכל הכיוונים.

תמונות מהשירות בשייטת:

 

לא קיימתי תורה ומצוות אבל חקרתי את העניין מכל הכיוונים כולל בדיקות בכל ספרי הכפירה שיכולתי להגיע אליהם, ולא רציתי לחזור בתשובה, לא רציתי להיות מהחרדים כמו שמראים אותם בתקשורת, אפילו עבדתי במפלגת שינוי ולא היה חסר לי כלום בחיים, משכיל, הנאות עתיד מזהיר… למה אני צריך את כל זה?? אבל, הבנתי עם הזמן שגדלתי בטעות וזה היה סתירה מצלצלת בשבילי.

עם הזמן למדתי לעומק את הקוראן והברית החדשה וידעתי אותם על בוריים, אפילו כתבתי קונטרס על הקוראן, ומה שקרה זה, שהתחזקתי מספרי הכפירה יותר מספרי היהדות, כי הבנתי כמה ספרי הכפירה מסלפים ולא מדברים בצורה לוגית נגד התורה אני יכול להגיד לך שקניתי כל ספר מהסוג הזה ועד לא מזמן הם היו לי בבית, הספרים האלה הם שקר אחד גדול אין הוכחה אמיתית אחת שם.

הרגשתי שאני באי בודד, קשה לקבל את זה שגידלו אותך לא נכון כמו שאמר הרב אורי זוהר זצ"ל: "היום השחור ביותר בחיי זה היום שחזרתי בתשובה כי הבנתי שגדלתי בשקר"

במהלך השירות הסתרתי את זה שאני מאמין, הייתי יוצא עם חברים ולא נהנה, הבנתי שאני ממשיך לחיות את השקר וזה היה גומר עליי. אי אפשר להתחמק מזה, אתה יכול להינות ולהתעלם אבל לא לכל החיים. הסתרתי את הכיפה בכיס תקופה ארוכה עד, שיום אחד, החלטתי שנמאס לי ואני שם את הכיפה על הראש ולא עושה חשבון.

 

איך קיבלו את זה החברים?

כשנכנסתי בפעם הראשונה לבסיס החברים שמו עליי יד ושאלו אותי: "מי נפטר?" עניתי להם בצחוק שיצר הרע נפטר ויושבים עליו שבעה וצחקתי. חשבו שהשתגעתי.

גם בבית זה לא היה קל, ההורים שלי התאכזבו ממני, הם ציפו שאהיה ממשיך דרכם בחברה, היה תכנון לאבא שלי לשלוח אותי ללימודי ספנות 4 שנים ואני סרבתי מסיבה של חילול שבת, חשבו שאני הולך לגדל זקן ולהפריע להם לחיות אבל, הבהרתי להם, חיה ותן לחיות, לא יהיו מריבות בבית בגלל דת, ואכן כך היה, הסתדרתי עם כולם, אחי הגדול מנכ"ל בחברת הייטק ואחי הקטן עוסק במוסיקה והכל בנינו בסדר גמור.

לאחר הצבא, הלכתי לישיבת "יושיביה" כדי לחקור לעומק ושם ירדה לי אבן מהלב, כי שם לראשונה הרגשתי שאני עושה את הדבר הנכון ובעקבותיי הגיעו עוד 7 חברים מהצבא ומהשכונה גם לישיבה. הם הבינו שאם טל הכופר הזה עשה את הצעד הזה, בטוח יש פה משהו מעניין.

לאחר החתונה עברתי להתגורר בנתיבות והפכתי לאברך כולל יום שלם ולאחר מכן, לבקשתו של ראש הישיבה הרב מיכאל אסולין, התמניתי למשיב בישיבה.

עם הזמן הרגשתי פספוס גדול על החברים שלי. על החברים שגדלו איתי בשכונה ובבית הספר ולכן הצעתי להם שאני אבוא מנתיבות פעם בשבוע ללמוד איתם. לא להחזיר בתשובה, לא להטיף מעולם לא הטפתי, רק למדתי איתם ביחד את אמיתות היהדות ומשם שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.

זה התחיל תקופה ארוכה משיעור של פעם בשבוע רק עם שני חברים והיום ברוך ה' רק בשכונה שגדלתי בה יש קהילה שגדלה ל100 עד 120 חברים ובמהלך השבוע, כל יום בסיעתא דשמיא אני מוסר שיעור במקום אחר לכמות שמצטברת לאלפי משתתפים.

 

חלק משיעורי התורה בבתים של החברים:

 

אני זוכר בתחילת הדרך, הגיעו חברים רק בשביל לקנטר, כל מה שלמדתי איתם, הם היו מנסים לסתור בדרכים מדרכים שונים, ברמה שבאותו רגע פותחים את הטלפון ובודקים מה כתוב בגוגל, והיום ברוך ה', אותם חברים, סיימו מסכתות, החליפו למכשירים כשרים ומקפידים על המצוות.

ההסברה מאוד חשובה, יש ציבור גדול שחושב באמת שיום אחד תקום פה מדינה שתפריד מדרכות בין גברים לנשים.

הרי, לא יעלה על הדעת שבזמננו יכולים לכוף ציבורים שלמים איך לנהוג. גם בזמן הסנהדרין, לא הפרידו מדרכות. לכן הדרך והגישה חשובים ביותר.

מה שקורה היום במדינה זה נורא, שמעתי לאחרונה את הנאום של נסראללה, הוא התמוגג מנחת לראות איך ה"אויב הציוני" משמיד את עצמו במלחמות פנימיות, וזה בדיוק מה שאמר אדריאנוס קיסר לפני 2000 שנה בתקופת הרומאים. ההיסטוריה חוזרת. חסרה הסברה, והאמת חסרה.

כיום ברוך ה'  אני אברך יום שלם בכולל "זוהר השלום" של הרב אהרון כהן וחברותא כבר 5 שנים של הגאון ראש הכולל הרב יובל אברהמי שליט"א.

בימים אלו אני עובד בס"ד על כתיבת ספר וקונטרס בנושא כללי הפוסקים והלכות שלום בית."

 

ביחד עם ראש הכולל הרב יובל אברהמי שליט"א

 

לצפייה במגזין חג – "שומרים הפקד לעירך" – מאחורי החומות: הצצה נדירה ל"אלתא" – אחד המפעלים הסודיים והמוצלחים בעולם, השוכן בתוככי אשדוד – לחץ כאן ⬇️⬇️⬇️

לצפייה במגזין חג – אנשי הסוד ושרי החוץ – הדמויות הלוחשות על אוזניהם של אדמור"י אשדוד – לחץ כאן ⬇️⬇️⬇️

לצפייה במגזין חג – סבא ג׳פטו – האמן האשדודי שהפך למבוקש ומשגע את האדריכלים והצלמים – לחץ כאן ⬇️⬇️⬇️

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ב
1 שנה לפני

בס"ד
בלע"ה

זכיתי להכיר את הרב טל בתהליך החזרה בתשובה של שנינו, ובנוסף להיות איתו בישיבה כמעט 3 שנים.
יכול להגיד שהנכתב בכתבה הוא רק מקצת שבחו.

מעבר לחכמה, ויראת שמים אמיתית (ונדירה),
היכולת שלו להפנט את שומעיו, לחזק, ולתת מוטיבציה אמיתית לעבודת הבורא, זה באמת משהו בלתי רגיל.

ממליץ בחום, לכל מי שרוצה להחכים/ להתייעץ/ לקבל כוחות מחודשים/ לקבל עצה טובה ונקייה, צעירים ומבוגרים, תמצאו את הדרך להתקרב לרב טל. תודו לי אחרי זה (:

רעות
1 שנה לפני

מכירה אותו למדנו
יחד בגאולים הכי יפה בכיתה

גיורא צור אשדוד
1 שנה לפני

אלו האנשים שיכולים לגשר בעם שלנו
צעירים וחכמים

מיכאל
1 שנה לפני

מסכים עם כל מילה שלך דן

דן
1 שנה לפני

בתור הכרות אישית עם הרב טל, התהליך שהוא עבר אחד המרתקים והמחזקים שיש!
🙏🏽🙏🏽🙏🏽❤️❤️❤️

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן