כוכב הזהב EDRI JEWELRY

לקראת החגים- כל מה שצריך לדעת על קניית תכשיט יהלום | המדריך המלא מבית EDRI JEWELRY

אין ספק שהיהלום הוא אחד החומרים המעניינים, המסקרנים והיפים בטבע. אותו גביש המצוי במעבה האדמה בעומקים שלא נראים לאדם הפך עם השנים לחלום ובקשת הלב של כל אדם. הם משדרים שילוב נדיר בין יוקרתיות, עדינות ,יופי ועוצמה אין סופית בשל היותם אחד החומרים החזקים ביותר בטבע. תכשיטי יהלומים הפכו לאחד המוצרים הפופולריים ביותר בקרב. כולם רוצים את האבן היקרה לא משנה כמה עולה יהלום ואפשר להבין למה | יגאל אדרי הבעלים של EDRI JEWELRY במדריך איך לעשות את זה נכון

צילום: חרדים אשדוד

חנות תכשיטים היא לרוב מקום יוקרתי, אבל בכל זאת כדאי לבקש הנחה.

לרוב גם תקבלו, כי יהלומים הם מוצרים שכמעט לא עושים עליהם סקר שוק, והמוכרים יודעים זאת ויש כאלה שישמחו לנצל זאת.

 

דעו מה מייקר ומה מוזיל

אבן מרובעת תמיד תהיה זולה מאבן עגולה באותו משקל, צבע וניקיון, וארבע אבנים של רבע קראט תמיד יהיו זולות מאבן אחת של 1 קראט.

 

טבעת משובצת אצל אדרי

 

יהלומים משופרים – הנמכרים ביותר

יהלומים משופרים הם יהלומים שעברו תהליך השבחה שנועד לשפר את המראה שלהם הזולים בכ50% ולכן הם הפכו לפופולאריים כל כך בישראל ובעולם. עבור עין אנושית אין שום הבדל במראה החיצוני של היהלום. טבעות אירוסין היפות ביותר שראיתם בחיים שלכם, משובצות כנראה ביהלומים משופרים.

 

היתרונות של קניית יהלומים נושאי תעודת גמולוגית של GIA הם עדיפים ממספר סיבות:

  1. היהלום נבדק לפני השיבוץ במעבדה הכי מחמירה בעולם.
  2. GIA היא מעבדה בינלאומית בעלת סניפים ברחבי העולם ולפיכך מוכרת ונסחרת בעולם.
  3. ישנה חריטה של מספר התעודה על גבי חגורת היהלום שמקילה על הזיהוי שלו.
  4. תעודת GIA נחשבת "סחירה" ואם בעתיד תרצו לסחור ביהלום התעודה תאפשר לכם את זאת.

החיסרון בקניית יהלום בעל תעודה כזאת הוא, שלרוב מדובר בעסקאות בסכום גבוה יותר שכן תהליך הבדיקה הארוך של המעבדה וההחמרה בתוצאות מייקרות את המוצר משמעותית.

 

חלק ממבחר רב של טבעות היהלומים אצל אדרי
חלק ממבחר רב של טבעות היהלומים אצל אדרי

 

ועכשיו לתכשיט עצמו

שיבוץ היהלום

ישנן כמה דרכים לשבץ את היהלום בתוך הטבעת ולכן, לפני שאתם בוחרים טבעת יהלום, חשוב שתבינו כיצד אופן השיבוץ השונה משפיע על יופיו של היהלום. יופיו של היהלום מתבטא במלואו כאשר קרני האור הנשברות על היהלום ובתוכו גורמות לו לנצנץ ולכן, עדיף לרכוש טבעת בה היהלום משובץ בצורה שתאפשר לו לנצנץ , כמו, למשל, שיבוץ היהלום על שיניים ולא כשהוא שקוע בתוך גוף הטבעת. השיבוץ לא אמור, אך עלול לפגום ביהלום, ולכן יש להקפיד על שיבוץ אצל משבץ מקצועי.

 

 

חיתוך ורמת הליטוש

ערכו של היהלום, נקבע, בין היתר, על פי אופן חיתוכו  החיתוך הינו בין הגורמים החשובים בקביעת ערך היהלום, חיתוך היהלום הינו החשיפה של פאות היהלום על ידי שבירה מבוקרת של הפינות וחשיפת מרכז היהלום. חיתוך טוב יעניק ליהלום ברק, כאשר קרן אור אשר מגיעה אל מרכזו  היא תפרוץ החוצה מפינותיו בצורה נקייה. ביהלום עם חיתוך לא טוב, האור אשר יחדור ליהלום ימשיך דרכו בעמימות.

 

ליטוש ברמה גבוהה


רמת ניקיון
כאשר אנו מתייחסים למידת הבהירות של היהלום, אנו מתכוונים לכמות הפגמים אשר מצויים ביהלום. יהלום מגיע מהטבע, ואינו מיוצר בידי אדם או מעבדה ולכן ביהלומים יש "פגמים" ככל שהיהלום נקי ובהיר יותר, כך המחיר שלו עולה. יהלום פגום לא בהכרח שהפגם שלו מוריד מהערך שלו או שלא ניתן לשבץ אותו. אפשר בשיבוץ עצמו "להסתיר" את הפגם על ידי מיקום נכון בין הקרנים שמחזיקות אותו.


קראט
יהלומים נמדדים בקראט. שוויו של כל קארט הינו 200 מיליגרם, 0.2 גרם. הבחירה של משקל היהלום זה ענין של תקציב. במידה ואתם רוצים להבטיח את ערך היהלום רכשו יהלום במשקל קראט אחד לפחות.

לגבי התכשיט המוגמר: כשבוחרים תכשיט עם יהלום, מומלץ קודם להרגיש שאוהבים אותו ממבט ראשון. אחר כך כדאי להסתכל עליו מכל הכיוונים, לבחון את רמת הגימור שלו (שאין עליו שריטות, שהוא סימטרי ובנוי היטב), ולהרגיש את המגע שלו (תכשיט צריך להיות בעל מגע נעים וחלק). אם מדובר במספר יהלומים בתכשיט, יש לוודא שכולם באותה דרגת צבע וניקיון כך שלא תהיה אבן חריגה, ושהם משובצים בצורה טובה: לא גבוהים מדי, לא שקועים מדי בתוך המתכת, ומונחים בצורה ישרה.

 

צוות של צורפים במקום

 

יהלומים מטופלים

אלו יהלומים שעברו תהליכים מלאכותיים שמטרתם לשפר את הצבע והניקיון של היהלום. אף על פי שהמראה שלהם עשוי להשתפר ערכם נמוך משמעותית מזה של יהלומים טבעיים. חשוב לבדוק אם היהלום שקניתם הוא טבעי לחלוטין או שהוא מטופל. הקפידו לרכוש את היהלום במקום מקצועי ואמין, שיספק לכם את מלוא המידע אודות היהלום שבחרתם.

והכי חשוב: הדרגות וה"ציונים" שמעניקים ליהלומים הם חיוניים. אך מעל הכול, עליכם לבחור באבן שנראית לכם היפה ביותר, ושתרגישו גאים לענוד אותה ולהחזיק בה.

 

בני תורה ואברכים הם שמחזיקים את העולם ובזכותם העולם עומד יקבלו אצלנו הנחות משמעותיות ותנאים נוחים ביותר מסיים יגאל.

 

כוכב הזהב EDRI JEWELRY ממוקמת ברובע הסיטי רחוב הגדוד העברי 1 במתחם גן העיר

טלפון: 08-8564508

החנות פתוחה בימים א-ה עד השעה 20:00 ובשישי עד השעה 13:00

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן