משמח הלבבות

לימוד מעלת השמחה עם הרב מאיר שוורץ בכולל "תורה לשמה" בסיטי

לקראת ימי הפורים הגיע מגיד מישרים הרב מאיר שוורץ לכולל להוראה תורה לשמה ברובע הסיטי בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א רב ק"ק "תפארת רפאל" ורבה של הסיטי

הרב מאיר שוורץ בדרשתו

בשעה האחרונה לקראת הצהריים הופיע הרב שוורץ ומסר שיחה בגדרי מעלת השמחה שהיא יסוד לכל המצוות שבתורה. בדבריו עמד על "קיימו וקבלו" היהודים שבמובא בגמרא שביום פורים עם ישראל קיבל את התורה ברצון ויום פורים הוא כעין יום קבלת התורה ולכן דווקא ביום זה צריך להשקיע ולקבוע סדר לימוד.

דיבר באריכות בכח הגדול של לומדי התורה עד שיכולים לשלוט על הטבע עצמו והביא את דברי האור החיים הק' שכתב במילים אלו: "נמסר כח השלטון בעולם – ללומדיה" – ולכן רבי פנחס בן יאיר היה לו כח לבקוע את הנהר כשרצה לעבור הוא ועוד אנשים שהיו עימו. רואים שכח של לומדי התורה הוא כח שיכול לשלוט על הטבע כמו שמצינו אצל גדולי ישראל במשך כל השנים שעשו אותות ומופתים בזכות כח התורה והעמל שהיה להם.

הזכיר בשם מורו ורבו האדמו"ר הקוה"ט בעל השפע חיים מצאנז זצוק"ל שאמר פעם בהלצה מדוע הגמרא בתלמוד בבלי מתחיל תמיד בדף ב' ולא בדף א'? וביאר כי דף א' זה "דרך ארץ" שהיא קדמה לתורה וזה ראשי תיבות של דף א'. בסיום דבריו שהעלו בת שחוק על המשתתפים עם המשמעות הגדולה של מעלת השמחה, נשא דברים הגר"מ אבוחצירא ונגשו לתפילת מנחה כשהרב מאיר שוורץ ניגש לפני העמוד.

צילום: א. מיכאלי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בנימין
1 שנה לפני

הייתי שם. רבי מאיר משמח לבבות אמיתי!!

פורים שמח

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן