בעקבות המצב הקשה

“לזעוק אל אבינו שבשמים”: מועצת חכמי התורה בקריאת קודש

הבוקר פורסם בעיתון 'הדרך' מכתב של חברי מועצת חכמי התורה בו כותבים חיזוק לכלל הציבור, ופונים ״להתכנס בבתי הכנסיות ובתי ה‏מדרשות, לאחוז באומנות אבותינו, לזעוק ‏אל אבינו שבשמים שיחוס וירחם על שה פזורה ישראל, ויציל את כלל ישראל ‏מכף כל אויב ואורב״ | המכתב המלא

מכתבם של חברי מועצת חכמי התורה

‏הבוקר פירסמו חברי מועצת חכמי התורה מכתב לציבור החרדי לאור המצב הקשה השורר בארץ הקודש.

במכתבם כותבים:‏

‏"אל אחינו בית ישראל, ה' עליהם יחיו.

‏שלושה חודשים חלפו מפרוץהמלחמה הקשה, ולדאבון כל לב עדיין מחוץ ‏תשכל חרב ומחדרים אימה, ורבים קמים עלינו, אומרים לכו ונכחידם מגוי ולא ‏יזכר שם ישראל עוה ורבו צרות הכלל והפרט.

‏בעומדנו בימים אלו בהם אנו קוראים את פרשיות גלות וגאולת מצרים, עלינו ‏ללמוד מדרכי אבותינו שנגאלו על ידי שזעקו לה', ותעל שוועתם אל האלוקים, ‏וישמע אלוקים את נאקתם, וכך נזכה גם אנו לגאולה השלמה, ויקוים בנו מקרא ‏שכתוב "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות".

‏על כן אנו קוראים אל כל אחינו בית ישראל, להתכנס בבתי כנסיות ובתי ‏מדרשות, ביום רביעי ערב ראש חודש שבט, לאחוז באומנות אבותינו, לזעוק ‏אל אבינו שבשמים שיחוס וירחם על שה פזורה ישראל, ויציל את כלל ישראל ‏מכף כל אויב ואורב.

‏והנה ימים אלו, ימי השובבי"ם, נתקדשו בעם ישראל מדורי דורות ומעלתם ‏רבה כנודע ובמיוחד בשנה מעוברת.

‏והיסוד הגדול הוא להרבות בהם בעסק התורה בעמל וביגיעה, ולשקוד על ‏דלתותיה יומם ולילה, שהיא התבלין היחיד כנגד יצר הרע כדאמרו רבותינו ‏זיכרונם לברכה (קידושין ל, ב). וכבר הדריכנו רבנו הרמב"ם בדרכי העבודה: ‏"גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה" ‏(פכ"ב מהלכות איסו"ב הכ"א).

‏כחהתורה הקדושה הוא כוחו של עם ישראל וסוד קיומו בין שבעים זאבים, ‏ובימים אלו עלינו לאחוז בחוזקה בעץ החיים, ורק בכך ניוושע.

‏וה' יתברך ברחמיו יראה בעוניינו וישמע את זעקתנו ויחיש לגאלנו בגאולת ‏עולמים, ובחודש הזה נשמע ונתבשר בשורות טובות, בשורות ישועות ונחמות, ‏אמן כן יהי רצון.

‏המצפים לישועה בחסד וברחמים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן