התרגשות בקהילת גור

לונדון החרדית קיבלה את פניו של בן הרבי מגור מאשדוד

שבת התרוממות והתעלות בעיר לונדון london יצ"ו בשבת האחרונה (קדושים) כאשר התאחדו והתלכדו כל חסידי גור מכל בתי החסידים לשבת התאחדות בראשות אורח הכבוד מארץ הקודש מורינו הגה"ח רבי נחמיה אלתר שליט"א בן כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א תושב העיר אשדוד שפיאר את השבת בהשתתפותו.

בביקור אצל האדמו״ר מביאלא לונדון שליט״א

התפילות בליל שבת נערכו בהיכל הישיבה לבחורי הישיבה ועוד קבוצת בחורים שהגיעו מגולדרס גרין golders green לרגל שבת זו, וביום שבת קודש התאספו ובאו מכל רחבי העיר כל אנ"ש להיכל הגדול אולם החדש של התלמוד תורה stamford hill high road לתפילות שבת בצוותא חדא.

בסיום התפילה עברו כל הקהל הם ובניהם לברך ולהתברך והגבאי הר’’ר יעקב שלמה גולדמן הכריז על לימוד מזומנים בצוותא לאבות ובנים, לבחורי הישיבה, ללומדי הכוללים חדוותא וחביבין וכל הציבור בשעה 6 אחה"צ שעתיים לפני מנחה. בהגיע השעה היעודה ההיכל היה מלא מפה אל פה וקול התורה נשמע ברמה, אורח הכבוד עבר בין שורות הלומדים ולאחר מכן ישב ביניהם עד תפילת המנחה.

לאחר תפילת מנחה נערכה סעודה שלישית ברוב עם הדרת מלך כאשר מורינו רבי נחמיה שליט"א השמיע מדברותיו בענין חשיבות לימוד התורה והמהפיכה הגדולה שאנו רואים בלימוד וידיעת התורה במזומנים כולנו יודעים את התורה מכל הגילאים מתינוקות של בית רבן הילדים בחיידר ועד העמלים והעוסקים לפרנסתם שמקדישים שעוות קבועות ביום לחימוד התורה וידיעתה ועוד.

בראשית דבריו הרחיב על התקנה שנתפשטה בארץ הקודש ללימוד המוסר פעמיים בשבוע והביא את דברי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ששלח לומר לאנ"ש בלונדון על החשיבות להחזק ביראת שמים מלבד לימוד התורה וללמוד ספרי מוסר ובעיקר אורחות צדיקים.

מורינו רבי נחמיה סיפר כשהיה בקודש פנימה לפני נסיעתו ללונדון הראה לו הרבי שליט"א את הספר אורחות צדיקים שהיה מונח על שולחנו ולומד בזה בקביעות וכן נאמר לו כי הרבי הלב שמחה הקפיד ללמוד זאת כל יום וגם אצל הרבי האמרי אמת היה חשיבות מיוחדת לספר אורחות צדיקים ובפרט שנכתב מתוך ענווה בזה שהמחבר הסתיר את שמו.

כמו כן הרחיב על מידות טובות בין אדם לחבירו פרשת קדושים שנאמרה בהקהל והרבה גופי תורה נאמרו בה, ענין השלום והשלווה בין אנ"ש בכל בתי החסידים ובחשיבות של הסיוע והעזרה איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק ומאידך גיסא על הזהירות בדיבור לשון הרע ודיבורים מיותרים.

במהלך סעודה שלישית התכנסו כל ילדי התלמוד תורה צאן קדשים לאמירת תהלים בשטחבל בית יצחק דוד בפיקוחם של הר’’ר פישעל בעק, משה פילער וחיים אריה פלעדמאן מחשובי המלמדים בתלמוד תורה.

בסיום סעודה שלישית דיבר בהתרגשות עצומה הרה"ח ר’ דוד קופרברג מאנטווערפען שהזמין את כל קהל אנ"ש למעמד המרכזי המאורות הגדולים שיערך ביום ראשון מטעם איחוד מוסדות גור באולם yesodeh hatorah egerton road וכן הזמין את ההורים והבחורים למעמד גדול 'כולנו יודעים את התורה' לכבודה של תורה מבחן פומבי על אלפי דפי גמרא שיערך ביום שני בהיכל הישיבה ברחוב lampard grove בהשתתפות האורח הדגול שליט"א והבוחן הרה"ג רבי מאיר ליברמן שליט"א מראשי כוללי חדוותא שהגיע במיוחד מארץ הקודש .

בסיום נאמרו דברי תודה שירות ותשבחות לכל העוסקים במלאכה הרה"ח ר’ ישראל מושקוויטש מגדולי העסקנים בלונדון על נדיבות ליבו להעמדת בנין התלמוד תורה על כל מבואותיו למען שבת ההתאחדות וכל שאר גבאי השטיבלך שארגנו את השבת בטוב טעם ודעת לתפארת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן