בוקר של הסתה

לוחות מודעות בעיר כוסו בפרסומי הסתה ותבהלה נגד הציבור החרדי. האם יש חבר מועצה שמגבה זאת?

הבוקר, קמו תושבי העיר אשדוד לקמפיין שנאה צורם במיוחד נגד הציבור החרדי. המודעות שנתלו, נראה מהם, כי הם הועתקו בצורה חסרת יצירתיות מקמפיין "הערבים נוהרים לקלפיות" של הליכוד בזמנו.

השלטים עם ההסתה באשדוד

"האם זה הזמן המתאים להשתמש ולהקריב ציבור שלם כדי להגדיל קצת קולות?" פונה הבוקר תושב העיר ל"חרדים אשדוד", ואכן כן, מזעזע לראות, שתושב או פוליטיקאי,  מי שלא יהיה, מנסה לקושש קולות ומפיץ שנאה בכל העיר בין התושבים בשביל אינטרס.

נתנחם בכך, שבתקופה האחרונה, נוכחנו לראות, שדווקא בצד השני של המפה הפוליטית, הדתי המסורתי והחרדי, ששם יש מחלוקות לא פשוטות בענייני העיר והפוליטיקה המקומית, התעלו על עצמם והבינו את גודל השעה שבה נמצא עם ישראל, ובחרו להנמיך את גובה הלהבות בקמפיינים שלהם שכמעט ולא נראים עד היום ונראה שגם הצליחו, ורואים את זה בשיח הציבורי שאינו דומה כלל למה שהיה לנו לפני ה7 באוקטובר. זה מורגש היטב בחוסר התבטאויות שנאה והטחות כלפי הצד השני, המתחרה, וגם במעין הודעה מקדימה של נציגי המחנה הזה, על קריאה לשלום ושימת המחלוקות בצד, תוך כבוד לנפגעים, לחטופים ולבני משפחותיהם.

מצער לראות, שדווקא מי שמנסה להטיף על אחדות ושוויון בנטל, לא שולט בעצמו ומביא בזיון אחר בזיון ומפלה אחר מפלה למחנה ולציבור שלו, ובאותה נשימה מעניק תעודת יושר דווקא לציבור ולנציגים המסורתיים הדתיים והחרדים.

המודעות שנראות כמו ה"פשקווילים" החרדים, מנסות לזרוע פחד בקרב הציבור הכללי שהתיירות,מקומות הבילוי, ואף המסעדות שלהם בסכנה בגלל שאשדוד תהפוך בקרוב לחרדית, אפילו האוטובוסים שלהם יהיו בסכנה בגלל "ההשתלטות החרדית" שהולכת להגיע. מזעזע.

כבר הוכח, שתושבים חרדים בעיר, ספגו אלימות קשה מצד עוברי אורח שהוסתו מקמפיינים כאלה מספר פעמים. ומקרים כאלו העלנו כאן בעבר: כמו המקרה המצער הזה  בקבלן הזה שהטיח בפני מספר תושבים חרדים: "חבל שהיטלר לא גמר אתכם בשואה" ועוד מקרה בו הותקף חרדי באלימות ומקרה נוסף של אברך שהותקף על ידי כלב בחסות בעליו ועוד כהנה וכהנה מקרים רבים שהגיעו לאחר הסתה ברשתות וברחובות.

המודעות שנתלו הבוקר ברחבי העיר:

 

 

האם יתכן שיש פוליטיקאים שמלבים את השנאה הזאת? קשה לדעת

הבוקר, באחת מקבוצות הווצאפ העירוניות, התבטא חבר המועצה חנוך דרך ארליך באותם כיוונים אך, הכחיש מכל וכל שהמודעות האלו קשורות אליו, ואף רומז שיתכן שמועמדים אחרים עשו זאת, ולהלן חלק מההתכתבות והשיח (הלא מלא יש לציין):

“ההתססה של השלט היא לצרכים פוליטיים ואולי לעורר בוחרים” כותב ארליך, וממשיך: ״אני לא הייתי עושה את זה אבל יש כאלה שאין להם בעיה. העניין הוא שכל דבר שאתה אומר כנגד החברה החרדית, מיד משויך להתססה, לשנאה ולמלחמת אחים ודת. קשה מאוד לנהל שיח ברור בעניין הזה ולשמוע את "הצד השני"״.

בהמשך כותב ארליך: ״ומהשביעי (לאוקטובר) לא למדו גם החרדים האשכנזים שמובילים את חוק הגיוס, וזה מחלחל. עמוק מאוד. ודה פקטו. עוד רובע בעיר או עוד חמישה חברי מועצה ואפשר להגדיר את העיר כחרדית לכל דבר ועניין“.

 

ובדיוק אתמול, העלה חבר המועצה חנוך דרך ארליך את הפוסט הזה:

 

האם יש קשר בין הדברים? אין לדעת.

אבל, מה שבטוח שיש כאלה שעדיין חיים ב6 באוקטובר. וכדאי מאוד שמישהו במחלקת הניקיון והתברואה ידאג שמודעות מהסוג הזה יוסרו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אאא
5 חודשים לפני

חחח מי חוץ מהמגזר החרדי קורא את המודעות? למי פנה המשורר

יצחק
5 חודשים לפני

לא יעזור להם

שלום
5 חודשים לפני

גועל נפש של אנשים רעים
הציבור החרדי עשה הכל להוריד להבות והם או חלקם מסיתים לקראת הבחירות יותר ויותר.
והכי עצוב, שהממן הראשי ניסה להביא אליו את החרדים ללא ההצלחה

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן