צדיק בא לעיר

ל”ג בעומר במעמד חבר מועצת חכמי התורה רבי שלמה מחפוד • גלריה

את הדלקות לג' בעומר בעיר חתמו בישיבת "כנסת ישראל" בהשתתפות הרב הראשי הגר"י שיינין וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי • הגר"י שיינין: "אין עוד עיר בארץ שיש לה ראש עיר שהוא עצמו תלמיד חכם, אוהב תלמידי חכמים ומרבה תורה בעירנו" • ד"ר לסרי: "לאשדוד יש היום שמחה כפולה גם לג' בעומר וגם מרן הגר"ש מחפוד הגיע לברך אותנו"

את חתימת ההדלקות בעיר עשו בישיבה הגדולה "כנסת ישראל" ברובע ג' בראשותו של הגאון רבי מאיר מוגרבי שליט"א ובמעמד מרן הגה"צ רבי שלמה מחפוד שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וגאב"ד יורה דעה.

קצת סמך לפני השקיעה, ברחבה הגדולה שהוכנה במעוד מועד, הוכנה חבית למדורה כשהיא מגודרת בגדרות שהובאו ע"י העיריה.

לקול צלילי שירי לג' בעומר הגיעו ובאו יחד מרן הגר"ש מחפוד כשלצידו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והרב הראשי הגר"י שיינין עם שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי הי"ו ממונה מחלקת חינוך תורני וחבר מועצת העיר.

בתחילה הוגשו ילדי החאלקה בזה אחר זה ולהתברך מפי מרן הגר"ש מחפוד. לאחר מכן נשאו דברי תורה וברכה קצרים לכבוד מעמד ההילולא. הגר"י שיינין פתח בדבריו ושיבח את מרן הגר"ש מחפוד העומד בכל כוחו על מבצר הכשרות במשך שנים רבות, ראש הישיבה הגר"מ מוגרבי וידיד ותיק ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אשר ידיו רב לו באחזקת התורה בעיר הזאת, ואני חושב שאין עוד עיר בארץ שיש לה ראש עיר שהוא עצמו תלמיד חכם אוהב תלמידי חכמים ומרבה תורה בעירנו.

ראש העיר ד"ר לסרי שסירב לנאום בפני מרן הגר"ש מחפוד מפני הכבוד, אך לאחר שפנה וביקש, התנצל ונשא דברים קצרים על מעלתו הגדול של יום חג וגדול של התנא רשב"י, ואמר, אבל הפעם החג הוא גדול שאנו בעיר זוכים לארח את מרן הגר"ש מחפוד חבר מועצת חכמי התורה יחד עם המרא דאתרא הגר"י שיינין אשר באים לברך איתנו ביום חשוב זה.

בדבריו נשא על מעלתו של בעל ההילולא ועל שזכה להעמיד את התורה על תילה בהעמדת התלמידים שזה דור ההמשך שבזכותם יש לנו עד היום את התורה הקדושה. בסיום בירך את כל המשתתפים ואמר שזכות בעל ההילולא תעמוד לזכום של חיילי צה"ל, החטופים והפצועים שישובו לחיים טובים ולשלום במהרה.

את מסכת הברכות חתם מרן הגר"ש מחפוד שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, כבוד ידידי ורעי הקרוב לליבי הרב הראשי הגר"י שיינין, ידידי כבוד ראש העיר הרב יחיאל לסרי, וראש הישיבה הגר"מ מוגרבי, כולם יהיו ברוכים.

דיבר על התנא רשב"י שהיה אחד מהחמישה תלמידים של רבי עקיבא שאז העולם היה כמעט שמם עד שכמעט נשתכחה התורה ואלה החמישה תלמידים הקימו את התורה לדורות.

לסיום בירך את המשתתפים ונשא תפילה לחיילים לחטופים ולכל הפצועים, שיזכו כולם לרפואה שלמה ויחזרו לביתם במהרה בזכות התנא בעל ההילולא.

בשלב זה נגשו לצקת את השמן במדורה כשמרן הגר"ש מחפוד הראשון, לאחריו הרבנים יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לאחר מכן מרן הגר"ש מחפוד קיבל לידיו את שרביט ההדלקה וביקש לצרף יחד את הרב הראשי הגר"י שיינין ויחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והעלו את האבוקה תוך כדי שנאו תפילה חרישית לישועת כלל עם ישראל, לקול שירת "ואמרתם כה לחי רבי שמעון בר יוחאי" ע"י תקליטיית "מלכות", מיד לאחר מכן תלמידי הישיבה יחד עם ראש הישיבה הגר"מ מוגרבי והרבנים פתחו במעגלים וריקודים לכבוד השמחה.

כך השמחה נמשכה עד לאחד דמדומי חמה, כשתלמידי הישיבה מלווים את מרן הגר"ש מחפוד יחד עם ראש הישיבה הגר"מ מוגרבי עד לצאתם חזרה.

מרן הגר"ש מחפוד בירך בחביבות רבה את שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי ממונה לאגף חינוך תורני וחבר מועצת העיר על כל העזרה במעמד ההילולא שיזכה להמשיך לקדש שמים לתועלת כלל הציבור בעיר בהמשך לפעולותיו הברוכות בעיקר בכל מוסדות החינוך.

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ, הִיא מְאִירַת עֵינֵינוּ הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחַאי.

33bf22e8-44f6-4b3e-aff7-495169a0286c

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ישראל מאיר
1 חודש לפני

יישר כח לנציג בני התורה הרב חיים אמסילי

דודו
1 חודש לפני

כל הכבוד לרב אמסילי על העזרה!!

ניר
2 חודשים לפני

מוטי כהן . מספיק עם כתבות שקריות. ומעניין איך לא תקעת תמונה של עובדיה דהן. אפילו שהוא לא היה . כמו שתמיד אתה עושה

ניר
2 חודשים לפני

הוא כבר לא הרב הראשי

ניר
2 חודשים לפני

אוי לנו שרב עיר המתיימר לקרא לעצמו תלמידם של הרב שך והרב אליישיב ושלא נותן תעודת כשרות להיתר מכירה . אומר על מזרוחניק תלמיד חכם ראש עיר תלמיד חכם. יש לפחות עשר ראשי ערים שהם באמת ת"ח . אלעד . בית שמש. בני ברק. רכסים. וכו'

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן