‏טור סוחט דמעות

לא תתנשי מינן, אבא! – שנה לפטירת האברך ר’ ישראל גרשטנקורן ז”ל בניו במילות פרידה

שנה אחרי פטירתו הפתאומית של האברך הרב ישראל גרשטנקורן זיכרונו לברכה, תושב אשדוד - בניו הבחורים שיבלחט״א נפרדים ממנו בטור מרגש

ר׳ ישראל גרשטנקורן ז״ל

אבינו אבינו רכב ״ישראל״… מה נכתוב ואיך נכתוב, הדף מתרטב ונמס בדמעותינו, היית רוח אבהית עם נשמה חיה ותוססת שבקושי הצליחה להצטמצם בגוף, שפרחה ללא צל, רמז או הכנה, "אבינו אבינו רכב ‏ישראל ופרשינו״, להיכן נעלמת קברניטנו.

אך דווקא ממך למדנו לבלום את הרגשות בזמן שצריכים להתמקד בתובנות, לכן ננסה לסכם בשורות את מה שקנינו ממך לדורות.

‏אבא, השפעת עלינו יראת שמים בהליכותיך בשמירת התקנות עד הסוף, ברצינות לדברים שבקדושה, אנו זוכרים איך בשבתות תמיד באת כמה דקות לפני התפילה, נזהרת לא להשיח דברי חול עם תפילין, ראו בך חן מיוחד וכל שיש בו חן בידוע שיש בו יראת שמים, כיבדת אנשים רוחניים ואת תלמידי החכמים וכמובן שמחת עם כל התקדמות שלנו בתורה וירא״ש, החיבור שלך לשטיבל העיד על מהותך ופנימיותך, ערך רב רחשת לסעודות השבת אותם הנהגת באוירה מרוממת, ובין החפצים הראשונים שהנחת במשרדך היה ש״ס קטן שיוכלו העובדים ללמוד בו בעת מצוא.

‏אבא, נדבת בליבך הטוב מכספך לרוב, פעמים כשהיית מתארח וחפצת להשתתף בהוצאות היית מניח בארון סכום כסף בלי לומר למארח, פעם ניגש אליך חבר בצער שנהג הסעות עקץ אותו במאתיים שקל נוספים, ואתה לא נחת עד ששכנעת אותו לקחת את הסכום ממך ובצורה המשכילה אל דל. נתת לאיחוד מוסדות גור ביד רחבה וכן לידידיך בחפץ לב וכן לקרוביך במשפחה.

‏אבא, ראינו עליך את השמחה בהצלחת אחרים, דחפת אנשים רבים במלוא עין טובה ובמילותיך הטובים שנסכו כוח ומוטיבציה, גם לבחורים רכים הארת פנים ואף לחלשים ולחלשים ביותר נתת יחס ואוזן קשבת. התיידדת עמם והחמאת להם. היית סמל ודוגמא לכבוד הבריות ועליך נאמר איזהו מכובד המכבד את הבריות.

‏אבא, התבלטת במידת הזריזות לא היית מסוגל לשבת בחוסר מעש אלא רק לעשות ולעשות.. היו תקופות שהשכמת ללמוד שעתיים לפני שחרית ובימי נעוריך אף אכלת את הארוחות בזריזות כדי להספיק ללמוד עוד ועוד את התורה שאותה אהבת בכל ליבך וניצלת את הזמן ללומדה אף בימי החופשות.

אבא, הצטיינת במידה זו לכבד אורחים הרבה והוספת במאכלים לכבודם, הסבא ר׳ העניך ונגרובר שליט״א מאוד אהב להתארח אצלינו כיון שלא חסר לו אצלינו דבר, כשחרדת לקראתו והיית נכדו חביבו.

אבא, כשהיית בקודש פנימה אצל כבוד קדושת הרבי שליט״א זמן ממושך יצאת אפוף התרגשות שלא ניתן לשער, תרמת סכום שלא היה קל להשיג מאחר ששמעת שיש בזה קורת רוח, הערכת מאוד את האברכים שנוסעים נסיעות ארוכות כגון בעשרת ימי תשובה והראית לנו אותם כדוגמא לחיקוי.

אבא, סעדת את סבתא, אמך ע״ה בשנותיה האחרונות במסירות נפלאה, לא וויתרת על מצוה זו בשום אופן עזבת כל עיסוקיך כדי לזכות במצוה זו.

לא תתנשי מינן אבא, לא תתנשי מינן מידותיך הטובים ומעשיך הנפלאים. ולא נתנשי מינך ותמשיך לעשות הכל למעננו ולטובתנו.

הכותבים בהערצה
‏כי אנו בניך הבחורים
‏יצחק ואפרים גרשטנקורן

צילום: freepik

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
צבי
10 חודשים לפני

😭😭😭

שלומי
10 חודשים לפני

חבל על דאבדין. איש יקר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן