מתקפה חריפה

לאחר חשיפת 'חרדים אשדוד' על דחיית הבחירות המוניציפליות – בשלטון המקומי מביעים התנגדות גורפת

לאחר שחשפנו אתמול על החלטת שר הפנים משה ארבל על הקדמת הבחירות המקומיות בחודש נוסף, הבוקר מוציא יו"ר מרכז השלטון המקומי מכתב לשר הפנים בו דורש לקיים את הבחירות במועדן. לדבריו "השלטון המקומי מתנגדים להכנסת שיקולים זרים ולא מקצועיים שפוגעים בהליך הדמוקרטי ומנסים להשפיע על מועד הבחירות לרשויות המקומיות" | כל הפרטים >
שר הפנים משה ארבל ויו"ר השלטו המקומי חיים ביבס (קרדיט: N12, ערוץ הכנסת)

אתמול חשפנו לראשונה באתר 'חרדים אשדוד' על החלטה אותה קיבל שר הפנים משה ארבל לדחות את הבחירות המקומיות בחודש נוסף – לתאריך 27/2/2024. החשיפה עוררה תגובות בכל הארץ, כאשר הכתב הפוליטי הבכיר עמית סגל מדווח שעתיים לאחר החשיפה גם הוא על דחייה מסתמנת בבחירות המקומיות.

כאמור במשרד הפנים הגיבו מיד לאחר החשיפה: "שר הפנים הנחה את צה״ל והמל״ל לערוך עבודת מטה מקיפה בסוגיית מועד הבחירות המוניציפליות. לרבות הערכות מצב מבצעיות בשים לב למועמדים המגוייסים בצו 8. עבודה זו עדיין מתבצעת בימים אלו. עם סיום עבודת המטה יביא שר הפנים את ההחלטה לידיעת ועדת הפנים של הכנסת. כל פרסום אחר חוטא לאמת״.

הבוקר מוציאים בשלטון המקומי מכתב חריף לשר הפנים, בו קובלים על ההחלטה ודורשים לקיים את הבחירות במועדן.

במכתב כותבים:

"הובא לידיעתנו כי בימים אלה מתקיימת עבודת מטה של המשרד בראשותך, יחד עם משרדי ממשלה אחרים, העלולה להביא לדחיית מועד הבחירות לרשויות המקומיות, ליום 27.02.2023.

נבקש להבהיר את עמדתנו החד משמעית, אין שום הצדקה לדחייה נוספת, במצב הדברים הנוכחי. בימים האחרונים קיימנו שיחות עם מספר גורמים ביטחוניים, כולל מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, בהן הובהר חד משמעית כי אין מניעה ביטחונית לקיים את הבחירות במועדן, כלומר ב – 30.1.2024, בייחוד לאור החזרת מערכת החינוך לפעולה מלאה וקיום שגרת לימודים ליותר מ 90% מתושבי מדינת ישראל והחזרת המשק לשגרת מלחמה מלאה המאפשרת משק פתוח לחלוטין.

דחיית הבחירות בחודש משמעותה שהרשויות המקומיות, שכבר חודשים מוגבלות מאוד בהפעלת המערכת המוניציפלית, ימשיכו להיות מוגבלות באיוש כח אדם, במכרזים חיוניים לשעת חירום, בתכניות שיקום וחוסן, בתכנון תקציבים, וכל זאת בתקופה הקריטית ביותר לתושבי המדינה, בתקופה בה הטיפול בעורף מושתת על השלטון המקומי. אנו מתנגדים להכנסת שיקולים זרים ולא מקצועיים שפוגעים בהליך הדמוקרטי ומנסים להשפיע על מועד הבחירות לרשויות המקומיות ודורשים לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות, במועדן הקבוע בסעיף 1(א) לחוק, דהיינו: ביום 30.01.2024 , ולא רגע אחד מאוחר יותר.

ככל שתעלה בקשה מיוחדת ופרטנית, המצדיקה החלטה בנוגע לדחיית מועד ביחס לרשות מקומית כזו או אחרת יש לשקול מתן פתרון פרטני ונקודתי כפי שנעשה – בעבר עם החרגת מועדים לרשויות ספציפיות. אך בשום פנים ואופן זו לא סיבה לדחות את המועד לבחירות לרשויות המקומיות. אנו נפעל בכל הליך חוקי העומד לרשותנו, לרבות פניה לערכאות, ככל שתתקבל החלטה שמונעת משיקולים לא מקצועיים וענייניים".

המכתב המלא:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יוסי
7 חודשים לפני

זו החלטה פוליטית המצביעה על נסיגת שס ברשויות המקומיות והניסיון שלהם להשפיע על השינוי הנוגס בשס ומאפשר צמיחת המפלגות החרדיות תוך התנדבותם למערך התורם ביחס לשס שנשארה מאחור

אשדודי
7 חודשים לפני

כך זה שראש העיר חושב שהוא ממשיך
הגיע הזמן שיבין שהוא בדרך לבית נמאס מהזבל הזה

מושיק
7 חודשים לפני

כל אלו שרוצים לדחות נגועים בפוליטיקה מה מנע את הבחירות עד היום
בבקשה בחירות בהקדם

אמיתי
7 חודשים לפני

אינני מבין, הרי ראש הממשלה וכל גורמי הצבא מצהירים בתקיפות כי עוד כמה ימים המלחמה תימשך ואף ביתר שאת, אז על איזה שגרה ראשי הערים מדברים ??? ככה זה כשכנראה יש אינטרסים…

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן