אושר בוועדה

לאחר זמן רב ועדת הכפסים אישרה סעיף 46 ל-285 עמותות

13 עמותות מתוך כלל העמותות שאושרו - מאשדוד

ח"כ משה גפני וינון אזולאי הבוקר בוועדת הכספים

לאחר זמן רב שבוועדת הכספים לא אישרו לעמותות סעיף 46 – החזר מס הכנסה לתורמים, הבוקר החליט יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) לכנס את הוועדה לאשר ל-285 עמותות אישור לסעיף 46.

הבקשה שהוגשה מרשות המיסים לוועדת הכספים

סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, מקנה הטבות מס לתרומות לעמותות ללא מטרות רווח דוגמת "עד כאן". הסעיף מעניק הטבת מס בגובה של 35% על כל תרומה שנתרמת לעמותה. במילים אחרות, על כל 100 שקלים שנתרמים לה, זכאים התורמים ל35 שקלים החזר.

בצלילה לנתונים, מתוך העמותות שאושרו כעת – 13 עמותות מאשדוד אושרו לסעיף 46 לפקודות מס הכנסה.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שכיהן בעבר במשך זמן רב כיושב ראש וועדת הכספים והעביר בתקופתו אלפי עמותות באישורי 46 תקף הבוקר בוועדת הכספים את פסיקת בית המשפט על אי אפשרות לחברי הוועדה להחליט על הוצאת עמותה ספציפית מהרשימה שהוגשה מרשות המיסים בגלל בעיות שבשיקול חברי ויו"ר הוועדה להחליט.

גפני אמר בוועדה: "בשבתי כיו"ר הועדה התנהל וויכוח על עמותה של ילדי העובדים הזרים, היו דעות לכאן ולכאן והחלטתי להוציא את העמותה הזאת מהרשימה ולדון עליה בנפרד. היום אי אפשר, חייבים להצביע על הכל כמקשה אחת. על אף שיש כאן עמותה של מסיון הפועלת בניגוד לחוק ועמותה נוספת של שמאל רדיקלי. יש לי ולחברי ינון אזולאי הצעת חוק בנידון שכשהממשלה הזאת תעבור מן העולם בקרוב, נעביר את החקיקה הזאת. אני לא יהיה בקואליציה שלכנסת לא יהיה אפשרות לקבל החלטות, ובקואליציה שבית המשפט קובע החלטות לכנסת, ולא משנה איזה קואליציה תהיה".

כאמור, בלחץ חברי ועדת הכספים יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני וח"כ ינון אזולאי ולאחר עיכוב ממושך של אישור העמותות בוועדה – ועדת הכספים אישרה כעת רשימה ארוכה של 285 עמותות ומוסדות ציבור לפי 'סעיף 46' בפקודת מס הכנסה.

אישור לעמותת 'עד כאן':

סערה נוספת היה באישור סעיף 46 לעמותת 'עד כאן', עמותה שפועלת עבור חיילי צה"ל, שאושרה גם ע"י החכי"ם ממפלגות השמאל בקואליציה.

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "אני שמח מאוד שאחרי הערמת הקשיים ארגון "עד כאן" חזר היום לוועדה, עבר ויקבל את ההטבה המגיעה לו לפי סעיף 46.
הארגון עושה עבודת קודש למען עם ישראל וארץ ישראל ומן הראוי שהמדינה תכיר בכך. המשיכו בעשייתכם הברוכה".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד):

" ארגון 'עד כאן' היא עמותה העוסקת בביצוע תחקירים ובפעילות ציבורית נגד תופעות שפוגעות בחוסנה ובתדמיתה של מדינת ישראל. מקומם אותי שהוועדה בחרה להיאבק בימין ולתמוך בעמותות שמאל שכן אושרו למרבה האבסורד, במקום להעניק צל"ש למי שדואג למדינה ונלחם למענה בוחרים לפגוע בהם. עמותת "עד כאן" עושה עבודת קודש למען המדינה ואנחנו נמשיך להיאבק למען זכויותיהם".

ח"כ עמיחי שיקלי:

"ארגון "עד כאן" אחראי לכמה מהתחקירים החשובים שראיני כאן לאחרונה כדוגמת הקשר בין בכירי מפלגת רע״מ לפעילי חמאס ומעורבות האיחוד האירופי במימון פעילות ההשתלטות הפלסטינית על שטחי יו״ש. מנגד אישורה של עמותה שעיקר פעילותה היא צעדות שיבה ולאומנות פלסטינית זוהי הזיה מוחלטת המנוגדת מפורשות לחוק יסודות התקציב".

גלעד אך מנכ"ל ארגון "עד כאן":

"אנו מודים לחברי הכנסת הרבים על עמידתם האיתנה. אישור ארגון "עד כאן" הוא עוד שלב בשמירה על חיילי צה"ל ומדינת ישראל נגד אלה שמבקשים לפגוע בהם השכם וערב. זהו יום היסטורי. אנו נמשיך להיות השכפ"ץ של מדינת ישראל וחיילי צה"ל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן