עד לכנסת הבאה

לאחר ההתפטרות מהכנסת: איש העשייה מאשדוד מחליף את ליצמן

לאחר התפטרותו של יעקב ליצמן מהכנסת: יעקב טסלר, הפוליטיקאי החרדי מחסידות ויז'ניץ באשדוד, נכנס לנעליו של הפוליטיקאי הגוראי עד לכנסת הבאה
החפיפה בין יעקב ליצמן ליעקב טסלר. צילום: אבי רבינא

יעקב טסלר, הפוליטיקאי החרדי מחסידות ויז'ניץ באשדוד, נכנס היום (רביעי) לנעליו של חבר הכנסת יעקב ליצמן, שהגיש בשעה האחרונה את התפטרותו מהכנסת.

בשעות האחרונות, טסלר הגיע ללשכתו של ליצמן במשכן הכנסת לצורך חפיפה עם, רגע לפני הגשת התפטרותו מהכנסת.

יודגש, כי טסלר ישמש כמחליפו של ליצמן על לכנסת ה-25, אז ימונה, לפי המסתמן, יצחק גולדקנופף לחבר הכנסת מטעם הסיעה המרכזית – חסידות גור.

יעקב טסלר הוא איש מוכר מאוד בזירה הפוליטית, הן בזו המוניציפלית והן בזו הארצית. את דרכו הציבורית החל כחבר במועצה הדתית מטעם אגודת ישראל, ובמקביל ניהל מיזמים של עיתון "המודיע". בשנת 2009 נבחר למועצת העיר אשדוד מטעם אגודת ישראל, תפקיד בו כיהן עד שנת 2019. החל משנת 2015 היה עוזרו של יעקב ליצמן.

ב-31 בינואר 2019 החליט מרכז אגודת ישראל כי טסלר ייצג את חסידות ויז'ניץ ברשימת יהדות התורה לכנסת, במקום נציגה המכהן מנחם אליעזר מוזס. בהתאמה, בהרכב רשימת יהדות התורה לכנסות ה-21 22 וה-23 הוצב במקום החמישי. הסיעה קיבלה 7–8 מנדטים והוא נכנס לכנסת.

ברשימת יהדות התורה לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הוצב במקום השמיני, לאור קידום נציגי חסידות בעלזא ודגל התורה ברשימה ונכנס לכנסת רק לאחר הפעלת החוק הנורווגי, אך עם עם הקמת ממשלת ישראל השלושים ושש, הסתיימה כהונתו.

כזכור, מוקדם יותר היום דיוונו כאן ב'חרדים אשדוד' כי לאחר 22 שנות פעילות כחבר כנסת מטעם "יהדות התורה", ולאחר שכיהן כשר וכסגן שר הבריאות, הבינוי והשיכון, חבר הכנסת יעקב ליצמן יגיש היום את התפטרותו מהכנסת לאחר עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות על תיקים שונים בעניינו.

שמות רבים עלו מאז חתימת עסקת הטיעון כאלו שיירשו את מקומו של ליצמן מטעם הסייעה המרכזית (גור) בבחירות הקרובות לכנסת.

בין השמות שעלו: חנוך זייברט – מ"מ וסגן ראש עיריית בני ברק, בכיר מעסקני החסידות, אליהו חסיד – כיהן כח"כ בכנסת הקודמת במשך תקופה קצרה, ומנהל ישיבת אמרי אמת של החסידות בבני ברק, יצחק שפירא – מחותנו של האדמו"ר מגור ומנהל בשנה האחרונה מגעים נרחבים בעיריית ערד וסייעת יש עתיד, מוטי בבצ'יק – עוזרו ויד ימינו הפרלמנטרי בעשור האחרון של ליצמן ומקושר מאד בלשכת נתניהו, אברהם מנלה – מנכ"ל חברה קדישא תל אביב ובכיר בוועדה הפוליטית של החסידות.

אולם בשבוע האחרון השם שעולה לפתע יצחק גולדקנופף ממקורבי האדמו"ר מגור, יו"ר הוועדה למען השבת, מנכ"ל רשת הגנים בית יעקב, עסקן בכיר ומוערך בחסידות, מקורב מאד ליעקב ליצמן. האחרון אף מריץ את מועמדותו של גולדקנופף כמי שיירש את מקומו בכנסת.

גולדקנופף אף מוכר כמי ששימש בחזית מאבקים שונים בשנים האחרונות בעיקר בנושא השבת, ומתייעץ רבות עם מורו מרן האדמו"ר מגור.

בניגוד לקודמו גולדקנופף מוכר כאיש שלום, ואם אכן בסופו של דבר ייכנס לכנסת – תדמיתה הפוליטית של הסיעה המרכזית (גור) צפוי להשתנות משמעותית.

יצחק גולדקנופף ואשדוד:

הקשר בין היורש לאשדוד כבר ארוך בשנים. לגולדקנופף רשת מעונות וגנים עניפה בעיר.

כמו כן במאבקי השבת בשנים עברו היה גולדקנופף האיש המעורב בכל הנושא.

בשנת תשע"ח תוך כדי מאבקים רבים בעיר בנושא השבת, כתבו בד"ץ רבני הקריות מכתב לגולדקנופף שהוא המוסמך הבלעדי בכל נושא השבת.

ח״כ הנכנס יעקב טסלר מברך את הח"כ היוצא יעקב ליצמן:

הנציגות החרדית בכנסת נפרדת היום משליח ציבור אמיתי, מופת ודוגמא לנציג אגודת ישראל, בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט״א.

חה״כ היוצא ידידי הרב יעקב ליצמן, הטביע חותם של עשייה פרלמנטרית מבורכת, בעלת הישגים מרשימים ליהדות החרדית ולציבור בישראל.

במשך עשרות שנות פעילותו בכנסת ובממשלה, הצליח הרב ליצמן ליזום ולהוביל מהלכים גדולים, רפורמות משמעותיות, בכישרון רב ובסייעתא דשמיא, תוך עמידה ערכית על משמר קדשי ישראל וזכויות הציבור החרדי, לכלל ולפרט.

ברצוני לברך את הרב ליצמן שיזכה להמשיך בעשייה, בבריאות ומתוך הרחבת הדעת.

אני חוזר לכנסת כנציג אגודת ישראל ביהדות התורה, כדי לייצג ציבור שולחיי בנאמנות ובאחדות. מצטרף לעמיתיי בסיעה, יחד עם כל חברי בלוק הימין, במאבק העיקש נגד ממשלת הזדון שקמה בישראל, שפוגעת בלומדי התורה ובמסורת ישראל. מייחל ומקווה שבעז"ה נצליח בהקדם להפיל את הקואליציה המסוכנת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חסיד ויז'ניץ מהשטיבעל. ( גוראי לשעבר )
2 שנים לפני

טסלר כמו בטסלה, מי שמקורב לצלחת ,מרוויח מכך העולמות.

בתכלס הוא של עשייה , מגיע לו את התפקיד

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן