בהשתתפות ראש הישיבה

כך סיימו את ‘זמן קיץ’ בישיבה האשדודית

בהוצאת הספר "יד לקידושין", עם סיומי מסכתות וסעודת מצוה סיימו את זמן קיץ בישיבה הגדולה "תפארת דוד"

תלמידי הישיבה בסוף זמן קיץ

במעמד מכובד חתמו את זמן קיץ בישיבה הגדולה "תפארת דוד" שבראשות נשיא ממלכת התורה האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א עם הוצאת הספר החשוב "יד לקידושין" שחיבר ראש הישיבה הרה"ג ר' אבנר רווח שליט"א וסיומי מסכת קידושין.

במשך כל זמן קיץ בחורי השיבה שקדו על לימודם במסכת קידושין וזכו לקראת סוף הזמן לערוך סיום מסכת בערב מכובד ומרשים עם סעודת מצוה בלווי הבעל מנגן שימי סקלר ותזמורתו.

לצד שולחן המזרח, הוצב שולחן ועליו הספרים "יד לקידושין", בו נכתבו חדושים וסיכומים בדרך מיוחדת על כל המסכת מתוך שיעוריו הבהירים של ראש הישיבה הרה"ג ר' אבנר רווח והתקבץ בספר "יד לקידושין" המטרה בספר זה שכל הלומד מסכת קידושין, יוכל לעבור על כל השו"ת וירענן את זכרונו בכל הסוגיות הנלמדות במסכת.

את המעמד פתח הבה"ח אליסף אביטן נ"י שהתמסר הרבה בהוצאת הספר וארגן במסירות רבה את המעמד הנפלא לכבודה של תורה.

לאחר סיום המסכת, פתח בדברי שבח והודאה למעלת כבוד נשיא ממלכת התורה האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א אשר תמיד דאגתו בראש מעייניו למען בחורי הישיבה יחד עם בנו בנש"ק הרה"צ ר' מיכאל אלכסנדר פינטו שליט"א. כן בירך בברכה מיוחדת והודה למעלת ידיד המוסדות כבוד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו אשר סייע להצלחת ערב זה.

את המשא המרכזי בערב זה נשא ראש הישיבה הרה"ג ר' אבנר רווח שציין בדבריו את השמחה הגדולה בערב זה שרואים כי נפש עמל עמלה לו, לאחר שעמלו ולמדו מסכת שלמה, זכינו גם שיוצא הספר "יד לקידושין" מתוך השקעה מרובה וגם לערוך סיום מסכת במעמד מכובד עם סעודת מצוה בצוותא חדא עם כל בני הישיבה ואמר, שחלק העיוני בלימוד התורה זה לא רק לדעת להתבונן ולהעמיק בחקר הדין, אלא לדעת שהוא 'שכל' של תורה.

כי לא כל מה שנראה לאדם הגיוני בשיכלו הוא הגיוני על פי התורה, וכדי שהשכל וההיגיון של אדם יהיו שכל של תורה חייב לידע הרבה בקיאות וע"י זה יבין את השכל וההיגיון שבכל דיני התורה ומזה אנו למדים את מעלת הבקיאות בתורה לא רק לעצם הידיעות, אלא גם לדעת את עומק העיון שבתורה.

בסיום דבריו בירך את התלמידים שכמו שזכינו לסיים מסכת "קידושין", נזכה לסיים את שאר מסכתות שבש"ס מתוך לימוד בעיון ובשמחה. ברכה מיוחדת בירך את האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א אשר מעבר לדאגתו התמידית לכל עניני הישיבה, מתוך
אהבת התורה נטל על עצמו להוציא את ספר החידושים "יד לקידושין".

לאחר מכן נגשו עוד שני בחורים לערוך סיום מסכת. לאחר אמירת ה"הדרן עלך" והקדיש נשא דברי תורה וברכה הרה"ג ר' שלום רוקח.

עם סיום המעמד, בחורי הישיבה קיבלו את הספר "יד לקידושין" ונפרדו מתוך ד' אמות של הלכה בסיומי מסכתות עד חזרתם לזמן אלול הבעל"ט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
צבי
11 חודשים לפני

יפה

ראובן
11 חודשים לפני

יחיאל לסרי התחיל להתעורר
אני גם רוצה לעשות כמס ברובע ג
אפשר תקציב
לפחות פעם ב5 שנים

לוי
11 חודשים לפני

מתנת פרישה מיחיאל לסרי

יונתן
11 חודשים לפני

ברכה מיוחדת לרא העיר
די כל הכתבות זה יחיאל לסרי

הבנו יהודה אטיאס וישראל אוחיון
תקבלו הרבה פרסום

יוני
11 חודשים לפני

הבנו למה יש את הכתבה
בגלל התודות ליחיאל לסרי
לסרי ניוז
שלא תבינו הרב דוד חנניה קודש קודשים

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן