פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד שני תושבי אשדוד, מקסים זסקין (34) ואלכסנדר לגיידה (36), המואשמים בסחיטה בכוח ובאיומים של צעיר בן 33 מהעיר. על פי כתב האישום, מאחורי הפרשה עמד ולדימיר (וובה) דרבקין, עבריין השוהה בחו”ל מאז שנת 2020 לאחר שנמלט מהארץ.
על פי האישום, הפרשה החלה לאחר שהצעיר הגיע לבלות בפאב באשדוד ופגש במקום את שני הנאשמים. לאחר שיחה קצרה הם ביקשו ממנו לצאת עמם אל סמטה סמוכה, שם המתין לו זסקין כשהוא מנהל שיחת וידאו עם דרבקין.
במהלך השיחה שאל דרבקין את הצעיר על מצבו הכלכלי, ולאחר שהבין כי קיבל ירושה בסך כ-40 אלף שקלים מאמו המנוחה, החל, על פי הנטען, להפעיל עליו לחץ להצטרף ל”קומבינה” שבמסגרתה יירשם כעוסק מורשה וישמש לכאורה להלבנת כספים.
כאשר הצעיר ביקש להתייעץ עם דודו לפני שיקבל החלטה, כך נטען, דרבקין הגיב בזעם ודרש ממנו לציית להוראותיו. באותו זמן הכה זסקין את המתלונן בפניו וגרם לו לחבלה בעינו.
לפי כתב האישום, מסכת האיומים החריפה כאשר הקורבן סירב לפתוח אפליקציה למסחר במטבעות דיגיטליים. זסקין איים עליו כי אם לא ישתף פעולה, הוא “ירדים” אותו במכות, ולאחר מכן יפתח את הטלפון באמצעות מנגנון זיהוי הפנים – גם ללא הסכמתו.
הצעיר, שחשש לחייו, נענה לדרישותיהם כדי להיחלץ מהמקום. אולם בכך לא הסתיימה הפרשה. על פי האישום, כבר למחרת המשיכו הנאשמים לנסות לאתר אותו, בעוד שדרבקין הפעיל לחץ על מכרים משותפים בניסיון לשכנע את המתלונן לחזור בו מהתלונה שהגיש למשטרה.
חקירת היחידה המרכזית של מחוז הדרום הובילה לאיסוף ראיות, ובהן תיעוד ממצלמות אבטחה ועדויות, שלטענת המשטרה מבססות את החשדות נגד המעורבים.
את כתב האישום הגישה עורכת הדין אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום, לצד בקשה להורות על מעצרם של שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי מדובר במעשים חמורים שבוצעו כחלק מפעילות עבריינית מאורגנת, וכי קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט ולהפעלת לחץ על עדים בשל חומרת המעשים והאימה שהוטלה על הקורבן.