הסוף לשתיקת המלמדים והגננות

חשיפה מזעזעת ובלעדית- "עושק" המורים והגננות במוסדות החרדים "התחננתי אליו, הייתי במצב של מהיד לפה וזה לא עזר"

במשך שנים, גננות ומלמדים נעשקים לדבריהם על ידי מנהלי מוסדות ועמותות באשדוד. הם מחתימים אותם על מסמכים לויתור זכויות המחייבים אותם להחזיר סכומים מהמשכורת שלהם לטובת "תרומה למוסד" למרות שרובם נאבקים לסגור את החודש. 'חרדים אשדוד' מביא לכם את העדויות הקשות שיוצאות לראשונה מהאברכים ונשותיהם שהחליטו להפסיק לשתוק יותר!

Freepik

"400 אלף ש"ח" ו"150 אלף ש"ח" אלו הם רק חלק מהסכומים שמורים וגננות טוענים שנלקחו מהם במצטבר בתרגילים מסריחים ולא חוקיים בעליל.

 

גילוי נאות: לא היה קל להגיע לאנשים שמעידים כאן בכתבה, ולגרום להם שידברו איתנו בפתיחות כזאת. בשיחות ובמפגשים איתם נוכחנו לראות שמדובר באנשים שמאוד חרדים לפתוח את הנושא מחשש שהמנהלים יזיקו להם, או לילדים שלהם, או לבן משפחה אחר שעובד אצלם. חלקם דיברו איתנו דרך גורם שלישי מבלי להיחשף וחלקם היו אמיצים מספיק כדי לצאת לקרב הזה.

מה שנכתב כאן, נאסף על ידי תחקירני המערכת, מעדויות של עשרות עובדים שונים במשך מספר שבועות שהוצלבו אחת עם השניה והובאו כאן כמו שהם ללא תוספות או פרשנויות מצידנו.

 

אז איך לכאורה עובדת השיטה?

שיטה מס 1. על פי דבריו של ב' במוסדות שתחת עמותת "קדם מפעליו/אורות מרגלית" שלימד שם (הוא עד לא מזמן ואשתו עדיין) ביום בהיר אחד ביקש ממנו המנהל, לתרום למוסד שנמצא בקשיים סכום משתנה ע"ס כ1500 שקל (כשגם ככה היא עובדת שעתית לא במשרה מלאה) וכך זה התנהל חודש בחודשו עד שיום אחד ב' החליט שאי אפשר להמשיך ככה ובחודש הבא סירב לשלם את הסכום.

המנהל מצידו ממשיך ב' לספר לנו, לא מוותר וממשיך לדרוש בכל צורה את הסכום תוך לחצים שונים ומשונים שהכולל והישיבה בסכנה תוך התעלמות טוטאלית ממצבו הכספי של המלמד ואשתו, עד שעובדת אחת פנתה לבית הדין נגד המנהל ובה"ד החליטו, שהמנהל יכול לדרוש את הכסף רק אם יהיה הסכם חתום.

 

המנהל החרוץ מיד הוציא הסכם והחתים את העובדים הרלוונטים. אלא מה? על ההסכם חותמים במקום ללא מתן אפשרות לבדיקה והתייעצות חיצונית ואין העתקים הכל נשאר אצלו.

ב' שלנו לא פראייר, הוא לא חותם, לא הוא ולא אשתו. אבל, שאר הצוות מקבל עליו את הדין ובמשך שנים יורד להם עד 24% מהמשכורת שבתלוש שרשום על סעיף "תרומה". במצטבר מדובר על מאות אלפי שקלים!

"למרות החלטת הדיינים, קבלתי היתר ללכת לערכאות ולתבוע את הכסף שלי בחזרה על כל השנים האלה. מדובר על 400 אלף ש"ח סה"כ" מספר ב'.

ועוד כללים חדשים: עובדת רווקה או נשואה ב5 שנים הראשונות לעבודה בעמותה לא זכאית להבראה כשעל פי חוק זה תשלום חובה. אלא מה? התשלום נכנס במשכורת ונדרש במזומן חזרה למנהל. "התחננתי אליו היתי במצב של מהיד לפה וזה לא עזר."

התנהלות דומה לכאורה, שמענו גם על עוד מספר עמותות, שהמעידים, מסרבים לפרסם את שמם ששמור במערכת מפחד שיעיפו אותם מהמוסד או את בני משפחותיהם משם.

 

שיטה מס' 2. קיץ. על פי התנאים שהם אולי מוגדרים כשטח אפור ברשת בני יוסף, כלל המוסדות אמורים לצאת לחופשה ב1 ליולי. אבל, חוץ מהמורים של כיתות א עד ג שאותם מגייסים לטובת קייטנות במשך מספר שבועות. עד כאן הכל בסדר. אממה, השבועות האלו אמורים להגיע להם כימי חופשה כמו המלמדים של כיתות ד עד ח שיושבים בבית ונהנים, אבל, חלק מהמנהלים החליטו ולא ברור למה שאלה יגיעו לעבודה בימי החופשה שלהם ולא יוסיפו להם שכר על כך. ככה מקבלים תקציבים לקייטנות וחוסכים על חשבון העובדים. השיטה הזאת עובדת ברוב המוסדות.

 

שיטה מס' 3. ויתור על ימי הצהרה. למי שלא מכיר, ימי הצהרה אלו 2 ימים שהעובד רשאי להודיע, שהוא לא מגיע לעבודה ואין צורך לאישור על כך מהמעסיק. מיועד למקרי חירום לא עלינו. במוסד מסוים באשדוד, לכאורה על פי העדויות, מחתים אותם לבקשת ההנהלה, על ויתור של ימי ההצהרה ולא משאיר להם עותק מכך. "להחתים עובד זה נשמע נחמד ובהסכמה אבל, לא זאת ההרגשה בחדר החתימה במיוחד שלא קיבלתי עותק". טענות מעין אלו הגיעו אלינו על ת"ת "אבן ישראל"

שיטה מס 4. מנהלי המוסדות מחייבים את העובדים שלהם לרשום את הילדים שלהם במוסד בו הם עובדים ולא, הם יפוטרו. לא חוקי. גם זה קורה בכמות נכבדת של מוסדות.

 

נמשיך לעקוב ולפרסם ככל שניתן ואתם, ציבור העוקבים והקוראים, מוזמנים לפנות אלינו בכל דרך ואנו נעשה ככל שביכולתנו להמשיך להציף נושאים חשובים כאלה.

ובטלפון: ‎‏‪050-416-5058‬‏

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
26 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
26 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אנונימי
1 שנה לפני

רציתי לדעת אם יש חוק חינוך חובה חינם לפחות בגן בנות שאין מלמד
תבדקו אם יש למלמדים תעודות הוראה ותופתעו
ומה אם כל הכסף שלוקחים מההורים
חוץ מקופת גן ומי שלא ישלם יעוף
הוא שכח שהוא רוצה אברכים ואמהות שעבדות במגזר החרדי
לא פלא שליברמן גונב אותנו כי המנהלים גונבים אותנו
תמשיכו לעשות רעש זה לא רק באשדוד
נ.ב הבנתי שקדם מפעליו משלם משכורות הכי טובות יותר משאר המוסדות בעיר

שיר
1 שנה לפני

כמו שאומרים..יש מספיק מקום בגיהנום לכל ראשי הכוללים והעמותות שגונבים וגוזלים כספים ומשקרים ומרמים ועושים עוול ליהודים תמימים יראי שמים.גורמים צער מיותר…מקום מיוחד שמור להם…
כל המוסדות שמנוהלים עי משפחות ודואגים לעצמם לכלות ולחתנים שלהם על חשבון הציבור…מכעיס ומקומם.
ה יצילנו.

1 שנה לפני

המזל הגדול שהמורים והמורות מקבלים ישר מהרשת אז אין להם מה לשחק ולקחת

עיקר הבעיה בגנים ששם הם מוציאים את הכסף מהעמותה אז הם משחקים ומבקשים החזרים לתרומה כפויה
והבעייתים הם המוסדות של "ריבוח" +אורות התורה / מרגלית

אבי אברהם
1 שנה לפני

קודם כל מה שמזעזע זה שהדברים ידועים כבר שנים על גבי שנים ואף אחד לא עושה עם זה כלום.
כבר היו עשרות כתבות בנושא תכלס שום דבר לא זז. אולי נהיה אפילו יותר גרוע
עד מתי ימשיך החגיגה הזו?
ליבי ליבי על הגננות לא מקנא בהם
ובאמת שמגיע להם את כל הערכה שבעולם. עובדות מאוד קשה נותנות את הזמן המשפחה והנשמה בשביל הילדים ומה שהם מקבלות זה פשוט בושה וחרפה.
רק אחרי 120 כנראה נזכה לראות בעולם הבא מדור מיוחד של מנהלי מוסדות שהתעללו בגננות ויתנו להם שם שכר באותה מידה שהם נתנו פה בעולם הזה.
חבל שככה הגופים מתנהלים ואחר כך מתפלאים למה יש שחיקה והעבודה נעשית פחות ופחות מקצועית כי הטובות הולכות ומגיעות אחרות חסרות נסיון וחסרות סבלנות ואחר כך רואים את התוצאות של החינוך בשטח…
נקוה שיהיה מישהו שיוכל סוף סוף לעשות משהו בנידון ושהגננות המורות והמורים יקבלו באמת את מה שמגיע להם ויהיו גם יותר מקצוענים!

נאווה
1 שנה לפני

איפה הייתם עד היום?
הלב שלי שוטט דם!
כגננת באחד מהמוסדות בעיר וכחברה ללא מעט גננות העובדות במוסדות המוזכרים
כולנו באותה קלחת, באותה סירה רעועה המושטת בידי סחטנים, שאינם רואים אלא את טובת הכיס הפרטי שלהם ב- ל- ב- ד.
מדובר בגננות מקצועיות שמחנכות ביד רמה את הדור המורכב הזה עם פיקוח של משרד החינוך ודרישות ללא פשרות
אך כשמדובר בשכר עבור עבודתן מתגלים פשעים חמורים!!!
לא מעלים שכר לגננות בעלות תואר ראשון
מתעלמים מתקציב מעונות
לא משלמים כדין ביגוד והבראה
ועוד ועוד כיד הנצלנות הטובה עליהם…
הגיע הזמן להעלות את הנושא בשער בת רבים ולזעוק את זעקת עושק הגננות
והלוואי ותהיו כלי לשינוי!

אב כואב.
1 שנה לפני

מנהלי מוסדות שפועלים כמו שריף בעולם תחתון שפועלים משליטה אגו וכבוד, רחוק מאוד מהם לצערי תורה ויראת שמיים ומוסריות.
אשדוד התברכה לצערינו בנוער נושר בזכות המפלצות האלו שמנהלים אותנו ואנחנו שותקים.
גוזלים את כיבשת הרש ומשתיקים אותם על איומים כלכליים ומקומם בעבודה.
הלוואי וירבו מוסדות ספרדיים כמו מורשה שנותן מעל ומעבר לתלמידים ולמורים..
שאר המוסדות בניהולם של כמה אנשי רשע ופשע שנראים צדיקים ומשופעים בזקנים ותחתם מנהלים שרק צורת מטבע יודעים ורחוקים מחינוך והשקפה ולב נקי וטהור.
העדויות וההתעמרויות "והצניעות" (בס"גנ) שיש בידינו מלאים על עסקונה רעה ומלוכלכת שקשה להאמין ולהעלות על הכתב ….
אל תאמרו ידינו לא שפכו את הדם הזה!!
הגיע הזמן שימונו בית דין חיצוני נקי מכול אינטרסים שיהיו כפופים כול אנשי שלטון שבחוכמתם הרעה בנו מוסד לרווחתם הכלכלית ולא רואים את טובת ילדי ישראל ורק כבודם וגאוותם עומד להם.
כואב להעלות את כמויות ההשפלות ממנהלי ומנהלות החינוך החרדי שפושע בשמירה על ילדינו ומונע מגחמות פוליטיות ושיכרון כוח וגאווה.

גננת שנפגע
1 שנה לפני

סוף סוף הנושא עלה על השולחן חיבים לעשות לזה סוףףףףף אנחנו חרדים וככה מתנהגים המנהלים זה פשוט מטריף את הדעת עבדתי שנים בגנים החרדים והסיפורים כאן קטן לעומת מה שקורה באמת גם במוסדות החסידי והלוואי שמישהו יעשה משהו בעניין תודה על הנושא כל כך חשוב זה כל כך עצוב שדווקא אנחנו שיודעים מה שכתוב בתורה לא תגנוב!!! ולא תפרה בו בפרך!! מתנהגים בצורה מושחתת כזו

אבא כאוב
1 שנה לפני

שהראש רקוב (מנהל המוסד) התלמידים יוצאים בהתאם.
לא סתם העיר לשלנו מלאה בנערים נושרים….

השם נתן השם יקח.

בעילום שם
1 שנה לפני

גם בגני עיריה אם הילדים לא לומדים בממד האמא לא תתקבל לעבודה. למשל חברה שילדיה למדו במוסדות חרדיים חיבו אותה להעביר את ילדיה לממלכתי דתי אחרת לא תקבל עבודה.

חוה
1 שנה לפני

תחקיר גרוע במיוחד. המצב הרבה יותר חמור ממה שמתואר כאן

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן