סבל לנוסעי התח"צ

ח"כ יעקב טסלר קובל על היעדר מכשירי כרטוס (מכשירי תיקוף רב-קו) בנסיעות תגבור באוטובוסים פרטיים

דבר הגורם לנוסעים להמתנות ארוכות בחניוני התיקוף • את פנייתו העביר לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומבקש לגבש נוהל מחייב למפעילי התח"צ לכלול מכשיר כרטוס נייד בכל אוטובוס חלופי, כתנאי לרישיון ההפעלה

חבר הכנסת האשדודי יעקב טסלר (אגודת ישראל) פונה במכתב לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מר רן שדמי בבעיית היעדר מכשירי כרטוס (מכשירי תיקוף רב-קו) בנסיעות תגבור באוטובוסים פרטיים.

את התופעה מכיר כל מי שנוסע בעיקר לירושלים בסופי השבוע בקו 450 – בהיות ומדובר בהרבה נסיעות תגבור החברות שולחות אוטובוסים פרטיים ללא מכשיר תיקוף לכרטיס הרב-קו, מה שגורם לאוטובוס בדרך לירושלים לעצור בחניון בצד הדרך ולהמתין זמן רב עד לפקח שהתפנה להעלות על האוטובוס ולתקף לכל נוסע את כרטיס הרב קו, חשוב להדגיש שגם נסיעות רבות לבני ברק ובחזור באוטובוסים מתגברים ללא מכשירי תיקוף עוצרים ע"י צומת הנמל, שם עוברים מסלול דומה של המתנה לפקח, וזמן רב לתיקוף כל כרטיס וכרטיס.

פניות רבות הגיעו ללשכת חבר הכנסת טסלר, והוא לא עמד מנגד.

חבר הכנסת יעקב טסלר

כאמור, טסלר שיגר מכתב לראש הרשות הארצית לתח"צ, וכך כותב:

"התקבלו בלשכתי פניות רבות של נוסעים בתחבורה הציבורית הקובלים על כך, כי בנסיעות באוטובוסים פרטיים המשמשים תגבור למפעילי התחבורה הציבורית, בחלקם אינו קיים מכשיר כרטוס (מכשיר תיקוף רב-קו) בכל אוטובוס והגבייה נעשית באמצעות מבקר העולה באמצע המסלול עם מכשיר כרטוס נייד ומבצע את התיקוף לכלל הנוסעים".

"לדבריהם של הפונים, האוטובוס עוצר בשול הדרך באמצע מסלולו וממתין למבקר שיגיע לבצע את התיקוף. במקומות מסויימים העצירה המאולתרת הפכה כעין מסוף אוטובוסים, עם מספר רב של אוטובוסים חונים בהמתנה למבקר. המתנה זו, בעיקר בשעות העומס – בהן מתבצעות עיקר נסיעות התגבור באוטובוסים פרטיים, אורכת זמן רב ויכולה להגיע לחצי שעה ויותר. זאת ועוד. גם לאחר הגעת המבקר, זמן הכרטוס של אוטובוס מלא בנוסעים, לכשעצמו אורך זמן רב ושלא להזכיר אם ישנם כמה אוטובוסים ממתינים לאותו מבקר. וכך זמני הנסיעה מתארכים ומוכפלים ונוסעים מוצאים עצמם מגיעים בשעה מאוחרת ליעדם. הדבר חמור שבעתיים בערבי ומוצאי שבת וחג, אך גם באמצע השבוע, בה לפעמים בעטיים של עיכובים אלו מפספסים אירועים ושמחות משפחתיות, או מאחרים ברמה שהנסיעה כבר מתייתרת".

"מבירור בלתי רשמי מול כמה ממפעילי התחבורה הציבורית עולה כי, כל חברה נוהגת בצורה שונה  וכי חלק מהמפעילים כן מציידים את הנהגים הפרטיים במכשירי כרטוס ניידים כדי לבצע את הגבייה בעצמם ללא צורך במבקר. אך כאמור, אלו לא כולם וכל אחד נוהג כרצונו".

"תגבור נסיעות תחבורה ציבורית באמצעות מפעילים פרטיים בזמני עומס אינה חדשה וידועה ומאושרת על ידי משרד התחבורה. אי לכך, תמוה בעיניי כי בתנאי הרישיון להפעלת נסיעות אלו אין נוהל אחיד המחייב לצייד כל אוטובוס במכשיר כרטוס נייד, על מנת שהגבייה תתבצע מכל נוסע בזמן עלייתו לאוטובוס, מבלי לאלצו בזמן שהוא נוסע שבוי, להמתין זמן רב לגובה/מבקר רק כדי לתקף את הכרטיס".

בסיום מכתבו פונה טסלר לראש הרשות ומבקש: "אני פונה אליך בזאת לגבש נוהל מחייב למפעילי התח"צ, לכלול מכשיר כרטוס נייד בכל אוטובוס חלופי, כתנאי לרישיון ההפעלה. במידה וכבר קיים נוהל, לפעול בכל האמצעים ליישומו בפועל. במקביל, אנו נמצאים לפני ימי חופשת 'בין הזמנים' ולאחר מכן חגי תשרי, זמני עומס בתחבורה הציבורית. אבקשך לפעול בכל דרך כדי למצוא פתרונות זמניים מידיים לגבייה מהירה ובטוחה".

אם אכן המהלך של חבר הכנסת טסלר יצליח זה יחסוך זמן רב לנוסעים, ויהיה מדובר בבשורה חשובה ביותר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן