במעמד רב העיר

חיזוק במערכת הכשרות באשדוד: התכנסות מיוחדת לכלל מפקחי ומשגיחי הכשרות בעיר

במעמד המרא דאתרא הגר"ח פינטו, מפקחי ומשגיחי הכשרות התכנסו יחד • כל משגיח הוא מזכה את הרבים • ערנות ואחריות תמידית מרימה את הכשרות • חיזוק שמירת השבת בעסקים

חלק מעשרות המשגיחים בהתכנסות

מפקחי ומשגיחי הכשרות מטעם הרבנות והמועצה הדתית, התכנסו לכנס חיזוק בכשרות במעמד המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו ובהשתתפות הרה"ג ר' אברהם בוגנים מ"מ מחלקת הכשרות, הרב עובדיה דהן ומר יעקב שטרית סגן יו"ר המועה"ד ממונה על הכשרות ובתי כנסת.

הכנס התקיים בהיכל בית הכנסת "חניכי הישיבות בית יוסף" בקרית פונוביז'. את הכנס פתח הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית בברכת ברוכים הבאים לכל מפקחי ומשגיחי הכשרות ואמר באנו לכאן כדי להתחזק, אתם הנציגים של הרבנות, עמד על הנקודה שמשגיח אסור שיתרגל לשגרה, אחת הבעיות של כולנו זה "תרדמת ההרגל" תמיד צריך להיות עירני, חשוב לדעת את האחריות הגדולה שיש לכל אחד ואחד ואת המעלה הגדולה של זיכוי הרבים של כל משגיח. בע"ה לקראת חג הפסח יש עוד הרבה מה לדבר ועל כך נרחיב בכנס הבא בע"ה. בדבריו הזכיר לשבח את הרה"ג רבי יוסף שיינין הרב הראשי, על עבודתו המסורה בתחום הכשרות במשך שנים רבות מאז כניסתו לתפקיד וב"ה זכינו כי ברבנות הראשית לישראל במחלקת הכשרות, מחשיבים את הרעיונות והנהלים הנעשים אצלנו ברבנות שקנתה לעצמה שם חשוב ונכבד.

המחלקה פתוחה לכל בקשה, רעיון או הערה אצל הרב אברהם בוגנים מ"מ רב המחלקה. הרב דהן ציין בדבריו, כי בכל מקום שמשגיח מבקר בהשגחה, הוא מקדש שם שמים והביא דוגמא על משגיח ותיק במפעל חשוב בעיר שהיינו מבקרים אצלו ראינו את העבודה המסורה שלו, הכל היה מסודר עם אחריות גדולה, היתה לנו הנאה גדולה לראות את המלאכה ובד בבד את היחס של מנהלי המפעל ועובדי המטבח אליו בכבוד ובהערכה.

הזכיר את בנש"ק רבי אליהו אבוחצירא זצ"ל שנפטר לאחרונה ועבד אצלנו במחלקת הכשרות במשך כ-35 שנה, באחד השבתות שמע על חנות פיצה שפותחת לפני צאת השבת, כששמע על כך לא היסס לרגע, אכל סעודה שלישית ומיהר לצאת מביתו כשעה לפני צאת השבת, משהגיע לחנות, הציץ וראה שבעה"ב מכין את החנות למוצ"ש, הוציא בצקים ועושה עבודות תוך כדי חילול שבת, כך המתין עד לצאת השבת, דקה אחר כך דפק בדלת ומיד נכנס לחנות והסיר את תעודת הכשרות וקרעה לגזרים לבושתו ולחרפתו של בעל החנות.

בע"ה ע"י שנתחזק כולנו ונזכה את האחרים, נזכה לישועות גדולות ויהיה זכות לכל החיילים והחטופים שישובו לביתם במהרה.

הרה"ג ר' אברהם בוגנים מ"מ מחלקת הכשרות בנאומו הראשון בפני המשגיחים, הביא סקירה מקיפה על עבודתו ואחריותו של המשגיח ועל הנסיונות והמצבים בהם עובר כל משגיח ואמר דעו לכם, "משגיח כשרות זה מלאכת שמים".

והביא בשם המרא דאתרא הגר"ח פינטו שהרב חותם על התעודות זה אומר שכל מי שתחתיו הוא סומך עליהם וזה אחריות וחס ושלום שלא תצא תקלה, והרחיב, בדין עבודתו של משגיח בעסק המזון ולהיצמד לנהלים שנקבעו למשגיח וציין כי המשגיחים כולם עושים מלאכתם נאמנה וצריך משנה זהירות לכל משגיח, שלא לשנות מהנהלים וכל שינוי חייב את אישורו של הרב הראשי בכתב! גם אם מותר ע"פ ההלכה. עוד ציין שלהגר"ח פינטו יש ניסיון בכשרות במשך כ-35 שנה וכל מה שאנו עושים, הכל נעשה בהתיעצות עם המרא דאתרא.

עוד העלה את ענין חזותו המכובדת של המשגיח שראוי שיהיה מלובש בכבוד ומתאים דבר זה עולה כאשר מגיעים אורחים לאולם שמחות או למסעדה ושואלים היכן המשגיח ורואים את המשגיח, אם לא מלובש כראוי ומוכבד יהיה פקפוק מה הכשרות.

בדבריו הזכיר בשם מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שבכנס של שוחטים אמר בפני המשתתפים שאני יעלה לשמים, את מי יכניסו לגיהנום ח"ו אותי בגלל שסמכתי על השוחטים כמוכם אז אני מבקש מכם, אל תביישו אותי.

דבר נוסף, הגר"ח פינטו אמר לנו, כי אנו שואפים שהכשרות של אשדוד תהיה ברמה גבוהה ביותר, אנו רוצים שבאשדוד תהיה רמה גבוהה בכשרות כשהכל נעשה בקדושה וטהרה.

הרב בוגנים סיפר שיצא בשבת אחר הצהריים לבדוק חנויות בעיר, למרות שהיו לו אורחים בביתו ויצא מיד בצאת שבת עוד לפני זמן רבינו תם למקומות שהיו חשודים, כדי לוודא בדיוק מתי המקום נפתח ואם לא היה ח"ו חילול שבת בעסק.

חשוב שכל משגיח ירגיש שמקום העסק שבו משגיח, יהיה מחובר לעסק, לבדוק לגלות יותר אחריות, לבקר מידי פעם גם בשעות אחרות גם בערב שבת או לפני צאת השבת וכך יזכה שלא תצא תקלה ח"ו תחת ידינו.

בהזדמנות זו אני פונה לכל המשגיחים, כל משגיח שיש לו הארה או הערה, הדלת שלי פתוחה כל היום לכל פונה על מנת לשפר או לתקן. ואסיים בתפילה שלא תצא תקלה על ידינו ונמשיך לזכות את הרבים.

את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו, פתח בברכות לכל הנוכחים ובראשותם של הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרב אברהם בוגנים מ"מ רב מחלקת הכשרות מר יעקב שטרית סגן יו"ר המועה"ד ממונה על הכשרות ובתי כנסת אשר עומד על המשמר, המפקחים והמשגיחים היקרים.

פתח בעניני דיומא במצב בו נתון עם ישראל עם המלחמה הקשה בדרום ובצפון, אבל יש לנו הבטחה מהקב"ה כי לא יטוש עמו, ודיבר בחיזוק עניני אמונה ובטחון. הזכיר את יומא דהילולא של הרה"ק רבי שמואל ויטאל זיע"א בנו של המהרח"ו זיע"א שיגן על עם ישראל בשעה זו. יש היום הרבה תורה, הרבה חסד ובתי מדרש רבים, אבל צריך לחזק את האמונה שהתרופפה וצריך לדעת שזה קשור במאכלים, שיתכן מה שמכניס לפיו זה גזל, או שאינו כשר ח"ו וזה מביא לירידה באמונה.

עמד על החשיבות והאחריות של כל משגיח כדי שאנשים יוכלו כשר בנאמנות, המשגיח והמפקח צריכים לתת את הדעת בכל עת, קרה לא מזמן שתפשנו אדם שעמד לשווק בשר טרף ממש ונתפס וזה אודות להשגחה באחריות, צריך להיות עירני וברצינות גדולה.

מטרת הכינוס הזה הוא לחזק ולהתחזק ותמיד יש מה לתקן, הציבור בכללות מעוניין ורוצה כשרות ומקפיד על כך וראינו כשמורידים כשרות ממקום מסוים, הם מרגישים היטב את ההפסד ומתחרטים על כך, בסיום בירך את המפקחים ומשגיחים שחפץ ה' יצליח בדרכינו לפעול, לשמור ולעשות, שלא תצא תקלה ויראו ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם לזכות את הרבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן