ברוך דיין האמת

חודשים לפני פתיחת איקאה באשדוד: נפטר פטרון עולם התורה

בד"ה: נפטר תומך עולם התורה הנגיד רבי שלום פישר ז"ל, בעל השליטה המשותף ב'איקאה ישראל', חודשים לפני פתיחת הסניף באשדוד. הלוויתו תצא בשעה 14.00 מביתו להר המנוחות
הנגיד שלום פישר ז"ל

ברוך דיין האמת: הלך היום (חמישי) לעולמו הנגיד החרדי המפורסם הרב יעקב שלום פישר ז"ל, כשהוא בן 65 בפטירתו. לפני כשנתיים חלה במחלה הקשה. בחודשים האחרונים החל מצבו להדרדר, עד שבשבוע האחרון אושפז בטיפול נמרץ בבית החולים לניאדו ואף הורדם והונשם בשל קשיי נשימה.

אמש בבית החולים שהו ביומו האחרון ובאמירת הווידוי מורו ורבו האדמו"ר מערלוי והאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה.

רבי דוד אבוחצירא מגיע אמש לביה"ח לניאדו

המנוח ז"ל נולד לאביו הרב החסיד ר' שמשון פישר ז"ל, הוא גדל והתחנך במוסדות חסידות ערלוי והתגורר בעיר התורה והחסידות בני ברק. הוא היה אחד הפילנתרופים המוכרים ביותר במגזר החרדי.

פישר היה בעל השליטה ב'איקאה ישראל', יחד עם שותפו מתיו ברונפמן. עד לפני מספר שנים פישר היה יו"ר משותף ואחד מבעלי השליטה ברשת הקמעונאות 'שופרסל'. לפני כחודש דווח כי קבוצת ברונפמן פישר, המחזיקה בזיכיון איקאה בישראל, רכשה ביחד עם קרן JTLV שטח של 110 דונם באשדוד מידי ארי נדל"ן וקבוצת איירון של ניסים ברכה תמורת 226 מיליון שקל – במטרה להקמת סניף נוסף של הרשת באשדוד.

מיד עם כניסתו של פישר להנהלת 'איקאה' בישראל, הותאמו המסעדות בחנויות הרשת לקהל החרדי, ובכולן המזון המהיר המוגש במסעדות הינו תחת הכשרות המהודרת של ‘קהילות’. כך גם הוציא קטלוג שהיה מותאם לבית חרדי ושעורר סערה תקשורתית.

כמו כן, אתר השיווק של 'איקאה' (ששמו המקורי הוא ‘שפע הצלחה לוגיסטיקה’) שהיה בבעלות פישר, סגור לעסקאות מכר בשבת. פישר לא נבהל מהסערה התקשורתית שנוצרה כתוצאה מכך והגיב: "באיקאה מכבדים את השבת".

פישר היה מקורב מאוד לבתי גדולי ישראל. קשר מיוחד היה לו עם מורו ורבו ומחותנו האדמו"ר מערלוי זצ"ל ואחד. הוא גם מוכר היטב בזירה הפילנתרופית חרדית ונחשב כאחד מעמודי החסד המוכרים ביותר ברחוב החרדי. בין היתר, בזכות התרומות האדירות למוסדות חינוך, ארגוני חסד ומרכזי חסידות. בעיקר הוא תרם ליתומים. בכלל, יתומים נחשבים כ'נקודה רגישה' אצל פישר, והוא לוקח על עצמו לעתים קרובות העמדת נדוניה ליתומים ויתומות חסרי כל.

המנוח הותיר אחריו תשעה ילדים וצאצאים הממשיכים את מפעלות הצדקה והחסד. רק לפני חודש זכה לדור רביעי בהולדת הנינה.

הלוויתו תצא בשעה 14.00 מביתו רחוב הרב רוזובסקי 4 בני ברק. ובשעה 16:00 ממרכז מוסדות ערלוי ברחוב יותם 1 בירושלים להר המנוחות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ליאור
2 שנים לפני

ברןך דיין האמת😪

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן