חמדת בניה מתחדשים

חדר חדשני בעל יתרונות יוצאי דופן עבור ילדי החינוך המיוחד – חדר סנוזלן

‏בגני "חמדת בניה" הוקם חדר "סנוזלן" במיוחד לתלמידי הגנים מתוך חשיבה ורצון לשפר ולפתח את תפקודיהם ולהעניק מענה טיפולי נוסף. צוות מקצועי הודרך לעבוד בחדר ה"סנוזלן" והשימוש בו משולב במערכת הגן.

‏מהו "סנוזלן"?

‏משמעות המילה "סנוזלן" הינו שילוב של שתי מילים בהולנדית: "סנופלן"- לרחרח, "דוזלן"- להירגע. המילה מבטאת את השילוב בין גירוי חושי המעורר את הילד לפעילות, לבין אווירה מרגיעה ושקטה שמשרה חדר ה"סנוזלן".

‏תפקידו של המטפל, הוא לתת לילד גירוי חושי באופן מבוקר בתוך סביבה נעימה ובטוחה, במטרה למצוא עבורו את האיזון הנכון בין רגיעה לעוררות. גישה זו מעודדת את הילד לגלות עניין בסביבתו, לשתף פעולה ואף ליזום פעילות, תוך שהוא מביע את עצמו ‏בחופשיות ובנינוחות.

‏שיטה זו נמצאה מתאימה לילדים בעלי ליקויים בוויסות החושי, ליקויי תקשורת (אוטיזם), קשיי קשב וריכוז, פיגור שעלי, היפראקטיביות או לחילופין פאסיביות-יתר ועוד.

‏איך זה נראה?

‏בחדר התחושה הרצפה והקירות מצופים במזרונים רכים ונוחים בצבע לבן. החדר מואר חלקית בתאורה עמומה כשברקע ‏מתנגנת מוסיקה שקטה ומרגיעה. החדר מספק מגוון גירויים: מזרן מים, בריכת כדורים, עמוד בועות, שרשראות אורות, מראות ועוד.

קיימים מספר גירויים חזותיים זרחניים. בחדר קיים מבחר של מכשירים חזותיים העובדים על המערכת החושית.

המטפלת מתאימה את סוג, עוצמה וכמות הגירויים החושיים מתוך התבוננות והקשבה לצרכיו ורצונו של הילד.

‏איך מתקיים טיפול בחדר?

‏הטיפול מותאם מתוך התבוננות והקשבה לצרכיו ורצונו של הילד ומלווה אותו בחווייתו, מבלי לכוון ולהוביל את מעשיו.

השיטה ‏מבוססת על ההנחה, שכאשר אדם מרגיש בטוח וניתן לו החופש לבחור מה לעשות, הוא נוטה ליזום ורוכש יכולת למצוא תשובות ‏בעצמו.

בסוף הטיפול, המטפלת עוזרת לילד לעבד את החוויה שעבר על מנת ללמוד ממנה כיצד הוא יכול לתרגם ולהעביר את אותה חוויה מלמדת לעולם שמחוץ לחדר.

‏החדר מרגיע ומשחרר ומהווה מקום נינוח ומאפשר לתלמידים בעלי קשיים התנהגותיים, תחושתיים ועוד.

‏למה "סנוזלן"?

‏מחקרים מראים כי העיצוב המיוחד של חדר גרייה רב-חושי, מספק סביבה טיפולית מצוינת לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

האווירה בחדר משפיעה באופן דרמטי על איכות חייהם, מרגיעה אותם ומעוררת את סקרנותם לחקירה וללמידה.

בעזרת טיפול ב"סנוזלן", ניתן להרגיע ילד היפראקטיבי על ידי נטרול גירויים המציפים אותו, או לחילופין לגרות ילד פסיבי לפעילות בסביבת החדר ובכך להביא לשיפור ביכולות הקשב והריכוז שלו ובהתנהגותו.

‏יתרונות השיטה:

  • ‏משפרת את הקשב והריכוז
  • ‏משפרת איזון תחושתי ורב חושי
  • ‏מפחיתה מתח ומצבי לחץ
  • ‏מגבירה ערנות, הנאה ורגיעה
  • ‏משפרת כישורים תקשורתיים
  • ‏משפרת שיווי משקל ותנועה
  • ‏מרפה את מתח השרירים
  • ‏משפרת הסתגלות לשינויים
  • ‏מספקת סביבה בטוחה להתנסויות
  • ‏מעודדת אמון

ליצירת קשר:

חמדת בניה 

עקביא בן מהללאל 2, רובע ז' אשדוד  | הרב רוזובסקי 1, רובע ג' אשדוד

טלפון
08-8668354

מייל
8668354@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד

תגובות

אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.

במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.

עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

עוד כותרות

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן