רעיל ומסוכן

המתמודדת לראשות העיר אשדוד לראש הממשלה: “לא נהיה פח אשפה לחומרים המסוכנים של ישראל”

חברת מועצת העיר אשדוד עו"ד הלן גלבר פנתה לפני זמן קצר לראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אשדוד לא תהיה פח אשפה לחומרים המסוכנים של ישראל״. הלן גלבר פנתה במכתב לראש הממשלה ובו דרשה שיתערב כדי לעצור מיד את הרעלת אשדוד; דורשת לעצור את מחטף חברות הגז להזרמת קונדנסט מסוכן לבתי הזיקוק באשדוד
אסדת גז. צילום: לוויתן

עו"ד הלן גלבר, חברת מועצת העיר אשדוד, פנתה היום (ד') במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו דרשה לעצור את מעבר הקונדנסט ממאגר הגז לוויתן לבתי הזיקוק באשדוד.

מדובר בחומר רעיל ומסוכן ע"פ משרדי הבריאות והגנת הסביבה ומשרד הבריאות, המלווה בסכנת התלקחות ופיצוץ, גם על רקע החשש מטילים חברות הגז השותפות במאגר לוויתן ביצעו מחטף כשבעיצומה של המלחמה, במהלך מהיר ושקט, ללא בחינת גורמי מקצוע ודיון ציבורי הודיעו על הסכם להזרמת החומר לבתי הזיקוק באשדוד בהיקף של מיליוני חביות קונדנסט.

עו"ד גלבר הוסיפה במכתב כי "כאילו אין די בפגיעה הקשה והמתמשכת שתושבי אשדוד סובלים בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים של ירי המסכן אותנו ואת בתינו, מגיעה ההחלטה חסרת האחריות הזאת שעלולה להמית עלינו אסון בקנה מידה אדיר, בריאותי, סביבתי וגם בתרחיש של פגיעת טיל".

עוד ציינה עו"ד גלבר במכתבה כי מדובר בחומר מסוכן מאוד – על פי חוות דעת של משרד הבריאות – "שימוש בקונדנסט ללא ייצובו עלול לגרום לפליטת חומרים מזיקים לאוויר ולחשוף את המשתמשים בו ואת הסביבה לסכנות בטיחותיות".

במקרה פיצוץ בצינור ייווצר ענן גז דליק וקרינת החום תשרוף ותמיס כל מה שנמצא ברדיוס של עד 500-1500 מטר. כדור האש מהפיצוץ יכול להגיע לגובה של מעל ל- 90 מטר, כמו בניין של 30 קומות! – כך עולה מסקר סיכונים מפורט שערך ד"ר ישראל ברזילי, לשעבר ראש אגף חומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה.

גלבר כתבה לראש הממשלה כי "אשדוד לא תהיה פח האשפה של החומרים המסוכנים בישראל. יש למנוע את הזרמת החומר המסוכן הזה מחיפה לאשדוד ואסור לאפשר לחברות השותפות במאגר לווייתן להזרים את הרעל לאשדוד בחסות המלחמה ובניגוד לכל חוות הדעת המקצועיות".

בסיום המכתב כתבה גלבר: "מכובדי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, אני קוראת לך להתערב מיידית ולהקפיא את האסון הבריאותי והסביבתי שעלול לנחות על ראש התושבים באשדוד בעוד כחודש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן