נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים

זקן המקובלים זצ״ל חמיו של יבלחט”א האדמו”ר האשדודי הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: הסתלק לגנזי מרומים זקן המקובלים הגה״צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ״ל, מחשובי רבני בעלזא, בשנה ה-96 לחייו • מצבו הלך והידרדר בימים האחרונים ורבים התפללו לרפואתו • היה חותנו של כ״ק מרן האדמו״ר מטשארנביל אשדוד

הגה״צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ״ל. צילום: איציק ו.

ברוך דיין האמת: בעולם החסידות התקבלה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של זקן המקובלים הגה״צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ״ל, בשנה ה-96 לחייו.

ל׳חרדים אשדוד׳ נודע כי מצבו הרפואי של המקובל זצ״ל הלך והידרדר בתקופה האחרונה, ובימים האחרונים התבקש הציבור להעתיר בתפילה לרפואת הרב אהרן מרדכי בן חנה, כאשר בני משפחתו ורופאים היו צמודים למיטת חוליו בביתו בירושלים.

המנוח זצ״ל נולד בשנת תרפ״ז לאביו הרב נחמן רוטנר זצ״ל, רב ושו״ב בעיירה בערעזיף באוקראינה, חתן הגאון רבי מאיר וייס, מחשובי חסידי בעלזא ודומ״ץ בעיירה טיאצ׳יב.

כבר בימי ילדותו נודע כילד תלמיד חכם כאשר שקד על דלתות התורה בבאניהאד בישיבתו של האב״ד הרה״צ רבי אהרן פרסבורגר זצ״ל.

גם בעמק הבכא, כאשר גורש למחנות מילדורף ואושוויץ על ידי הנאצים הארורים ימ״ש, הוא שמר על אמונתו וביטחונו בה׳. בתום המלחמה למד במחנות העקורים מפיו של הרה״ק בעל ה׳שפע חיים׳ מצאנז זי״ע. מדי שנה היה נוהג לחגוג את נס ההצלה שלו.

הוא המשיך לעשות חיל בלימודו לאחר עלותו לארץ, אצל הרה״ק מהרי״ץ מדושינסקיא זי״ע. בבחרותו גם מונה למשב״ק של הרה״ק מהר״א מבעלזא זי״ע.

בשנת תשי״ג זכה להיכנס בברית הנישואין עם הרבנית, בתו של הרה״ק רבי יוסף מאיר כהנא, האדמו״ר מספינקא ירושלים זצ״ל. איתה גידל בית לתפארת, דורות ישרים ומבורכים, חלקם אדמו״רים ורבנים מהשורה הראשונה.

במרוצת השנים היה מגיע מדי יום לישיבת טשעבין, שם נהגו התלמידים להתייעץ איתו בענייני תורה וחסידות. כך גם נהג לעתים למזור שיחות בפני התלמידים. כך גם פקד את ישיבת ׳שער השמים׳. פעם בשבוע היה מגיע למסור שיעור בישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים.

בירושלים כולם ידעו שצעירי הצאן, בחירי ישיבות הקדושות, סועדים על שולחנו ומקיפים אותו בעת הליכותיו לכותל המערבי, כדי ללמוד ממנו את דרכי החסידות והמוסר.

בניו הם כ״ק האדמו"ר מספינקא בית שמש שליט"א והרב דוד נחמן רוטנר. חתניו הם האדמו"רים מטשארנאביל אשדוד, בית יצחק ספינקא, ראזלא ביתר, אב"ד תוצאות חיים ברכפלד, והגה"צ ר' יהודה יחיאל שיינפלד ונכדו האדמו"ר משומרי אמונים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן