חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פצועים קטנים — לב גדול

ורחמיו על כל מעשיו: תושבי אשדוד מצילים חיות מדי יום

שיתוף פעולה יוצא דופן באשדוד: התושבים מדווחים, העירייה מטפלת — ובעלי החיים זוכים להצלה במרחב העירוני.

הם נפצעים, נתקעים, נקלעים למצוקה — ובאשדוד לא נשארים אדישים.

מאות תושבים מדווחים למוקד העירוני על בעלי חיים פצועים במרחב הציבורי, והמערכת העירונית נכנסת מיד לפעולה: כונני הכלבייה אוספים, הווטרינר העירוני מטפל, וחיות רבות מקבלות סיכוי אמיתי להחלים ולשוב לחיים.

שיתוף פעולה ייחודי בין תושבים אכפתיים למערך מקצועי ומיומן של העירייה — שהופך את אשדוד לדוגמה ומופת ברווחת בעלי החיים בעיר.

בישיבת פורום ה-BI שהתקיימה השבוע, הציג ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג נתונים מרגשים על היקף הפניות של תושבי העיר בנושאים של בעלי חיים פצועים במרחב הציבורי.

אולי יעניין אותך

מאז תחילת שנת 2025 התקבלו במוקד העירוני 1,520 פניות בנושאים אלו, מה שמציב את הטיפול בבעלי החיים בין חמשת התחומים המובילים בפניות המתקבלות למוקד העירוני השנה.

ראש מנהל התפעול, שלמה רוטנברג, ציין:
“הנתון הזה לא רק מצביע על ריבוי המקרים, אלא בעיקר על הרגישות, האחריות והערבות ההדדית שמגלים תושבי העיר. כל פנייה היא דוגמה לאכפתיות ולאהבה של תושבי אשדוד לסביבתם ולבעלי החיים החיים בתוכה.”

המוקד העירוני — הלב הפועם של הטיפול

במרכז העשייה עומדים מוקדני המוקד העירוני, המטפלים ברגישות ובמקצועיות בכל פנייה ומבטיחים שהסיוע יגיע במהירות המרבית אל בעלי החיים הנמצאים במצוקה.

דוד דבש, מנהל המוקד העירוני, מוסיף:
“כל הקרדיט מגיע למוקדנים שלנו — אנשי הצוות ששורדים יום יום את העומס, מטפלים בכל פנייה ברגישות גבוהה ובמסירות אין קץ. מתוך ניסיוני הרב בניהול מרכז שליטה ובקרה עירוני, אני יכול להעיד על האמון העצום שהתושבים נותנים בנו — וזה לא מובן מאליו. לצד האמון הזה יש גם הערכה רבה למקצועיות הרבה שאנחנו מביאים לעשייה הזאת בכל פנייה ופנייה.”

בשטח — כונני הכלבייה וצוות הפקחים

מיד עם קבלת הפנייה, מוקדן המוקד העירוני מזעיק את כונני הכלבייה וצוות הפקחים העירוני: ניר תורג’מן ודוד בוארון, שמגיעים במהירות למקום, מטפלים ברגישות ובמקצועיות בבעל החיים, אוספים אותו ומעבירים אותו לכלבייה העירונית. שם מקבל בעל החיים טיפול ראשוני, ובמידת הצורך מופנה להמשך טיפול במרכזים רפואיים וטרינריים בארץ. בעלי חיים שניתן לטפל בהם בכלבייה נשארים במקום עד להחלמתם.

פילוח סוגי הפניות מתחילת השנה:

סוג החיה כמות פניות
חתול 848
יונה 254
ציפור 150
כלב 113
עורב 75
ארנב 20
תוכי 16
עטלף 12
צב 2
לא ידוע 30

ד”ר משה דהן, הווטרינר העירוני, מוסיף:
“הנתונים הללו ממחישים עד כמה נושא רווחת בעלי החיים הפך לחלק בלתי נפרד מהעשייה העירונית. המודעות של התושבים גבוהה, ושיתוף הפעולה עם המוקד וצוות הכלבייה מאפשר לנו להעניק טיפול מקצועי ומיידי לבעלי החיים. מדובר בשילוב של אכפתיות, מקצועיות וטכנולוגיה — שמציל חיים.”

בינה ניהולית למען רווחת בעלי החיים

הנתונים משמשים את צוות מנהלי התפעול כחלק ממערך בינה ניהולית (BI) מתקדם, המנתח את הפניות, מזהה דפוסים חוזרים ומאפשר התאמות שוטפות בתוכניות העבודה העירוניות. בעיות חוזרות מובאות לדיונים מקצועיים, מגובשות להן פתרונות, והעירייה פועלת בהתאם בשטח.

כך הופכת אשדוד למודל של עיר שבה הדאגה לבעלי החיים שזורה בשגרת החיים העירונית — בזכות תושבים עם לב גדול, מוקד עירוני מסור, כוננים מקצועיים וצוותים עירוניים שפועלים במהירות ובמיומנות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן