"אישור תכנית פרויקט פלדות - הפסד לציבור החרדי"

וינגרטן שובר שתיקה: ״ישנם ששכחו לדאוג לצרכי הציבור החרדי, או שיש להם שיקולים אחרים״

וינגרטן על שאלתנו היכן שאר הנציגים החרדים: ״כך זה נראה שלא ערניים מספיק לצרכי הציבור החרדי ששלח לייצג אותם נאמנה. או שמא שיקולים אחרים קיימים - שקצרה מבינתי להבין אותם״ | הראיון המלא

מתחם פלדות, סגרע״ה יחיאל וינגרטן

סאגת מתחם ׳פלדות׳ שבפאתי רובע ח׳ והפיכתו למגורים רק לציבור הכללי – מסרבת לרדת מהכותרות: לדברי אגודת ישראל, היזם שקידם את פרויקט הפינוי-בינוי הענק במתחם – קיבל אישור תמוה מהותמ״ל להפוך את התכנית, לטענתם בניגוד לסיכומים הראשוניים איתם ועם עיריית אשדוד, מה שגרם לנציגי אגודת ישראל להתנגד לתכנית, אלא שכאמור בותמ״ל שבראשו עומד כיום אדם חרדי, דחו באופן תמוה את ההתנגדויות על הסף ואישרו את הפרויקט.

לאחר שהתכנית נכנסה השבוע לתוקף באופן סופי, התיישבנו לשיחה פתוחה ומקיפה בנושא, עם יושב ראש סיעת אגודת ישראל וסגר"ע הרב יחיאל וינגרטן, כשהראיון היה גלוי וכן, ובאופן נטול כפפות.

חשוב לציין, וינגרטן מוכר כאחד שמסרב להגיב לתקשורת, כשכבר שומעים ממנו משהו הוא מקמץ ומחשב כל מילה, עם זאת במהלך השיחה אומר וינגרטן דברים חריפים ביותר הנשמעים מכוונים לגורמים חרדים שבמקום לתקן את התכנית הפכו אותה לרעת החרדים. הוא בעיקר מאוכזב עמוקות מההחלטה שניתנה ללא כל נימוקים וחושד שישנם שיקולים אחרים וזרים שהובילו לכך • ראיון שאסור לפספס

נשמח לשמוע ראשית מדוע התנגדתם לתכנית פינוי-בינוי במתחם פלדות?

״תתפלא לשמוע, לא התנגדנו לתכנית פינוי-בינוי במתחם פלדות, להיפך. מתחם פלדות הוא מתחם בעייתי, בניינים העשויים מאסבסט מסוכן, מה שמשפיע גם על כלל תושבי רובע ח׳ החרדים, אין ספק שצריכים לפעול בשטח. בשנת 2018 ישבו גם היזמים וגם נציגי הציבור החרדי דאז, והגיעו לסיכום שמחלקים את המתחם ל-2: בחלק המערבי הקרוב למגזר החרדי ייבנו בניינים נמוכי קומה, עם אפשרויות למרפסות סוכה. ובחלק המזרחי של דופן אלטלנה ייבנו בניינים גבוהים על מנת שהפרויקט יתאים לציבור הכללי, וגם יהיה כלכלי. שר השיכון דאז הרב ליצמן נתן את ברכתו, ואנחנו עם תחילת הקדנציה כשהדבר הגיע לפתחי המשכנו על פי הסכמים אלו. זה מופיע שחור על גבי לבן בתכנית הראשונית שהמתחם יחולק ל-2, בכדי לתת חלק ממנו לציבור החרדי, וחלק ממנו לציבור הכללי והמסורתי, כך שכולם יהיו שותפים במיזם הזה, ובתכנית החשובה הזו. וכך היה עד שהתכנית הוגשה לותמ״ל״.

הסיכום הראשוני שקיבל את ברכת הנציגים החרדים

״מה שקרה בותמ״ל, שבהשפעת גורמים מסוימים דברים שונו והתהפכו, הפרויקט למעשה הפך כולו למחסום בפני הציבור החרדי, חסמו את הציבור החרדי ל"תחומי מושב", ולפי מה שפורסם השבוע באתר שידוע כי הוא בבעלות היזם, הדבר נעשה בכוונה כדי למנוע את התפתחות הרובע לציבור החרדי מבחינת שטחי מגורים ותשתיות. על כן הגשנו את התנגדותנו, כשההתנגדות נובעת אך ורק מהעניין של גובה הבניינים במקום ששונה לחלוטין, ולא לעצם התכנית״.

עיריית אשדוד הצטרפה להתנגדות?

״עיריית אשדוד התנגדה לתכנית מכמה סיבות. חלקן בגלל תכנית העמדה שהשתנתה לבסוף. חלקם בגלל בעיות תשתית. וחלקם בגלל דירות להשכרה שהיזם התחייב ומסיבות עלומות בותמ״ל החליטו להיטיב עמו ולהוריד לו את כמות הדירות להשכרה. השכרת הדירות הייתה אמורה להיות לתועלת הציבור כולו ולטובת צעירי העיר, כולל כמובן בני המגזר החרדי שיוכלו לגור בשכירות מופחתת שיהיו בבעלות העירייה ע״פ קרטריונים שיקבעו בעירייה. כאמור היזם באופן מוזר קיבל הנחה והפחתה מ-150 דירות ל-50 דירות בלבד״.

בעירייה מתנגדים. מהנדס העיר על מכתב ההתנגדות

״ההתנגדות הייתה רחבה מאד, כל התכנית לא הייתה על פי הסיכומים, ולא לפי ההתוויה של הוועדה המקומית. לכן אני מעדיף לא להתבטא יותר מזה. אומר רק כך: מוזרה מאד התנהלות הותמ״ל בדחיית התנגדויות שהוגשו על הסף״.

מלבדכם – נציגי ׳אגודת ישראל׳ ועיריית אשדוד היו עוד מתנגדים?

״למעלה מ-300 משפחות שמתגוררים באזור המתחם, שחלקם מתגוררים בתוך המתחם עצמו, התנגדו וטענו טענות קשות מאד כנגד התכנית, ביניהם גם תושבים מהציבור הכללי. לדבריהם, החתימו אותם על הסכם תמ״א 38 בו אמורים היו לקבל 25 מ״ר, ופתאום הביאו אותם לתכנית פינוי-בינוי, שהמקסימום שיוכלו לקבל זה 12 מ״ר. הם הרגישו מרומים, ובאו להתנגד לתכנית, אך כאמור גם הם נדחו על הסף.

הפרויקט למגורים ומגדלים יהיה יקר, חברת האחזקה שתתפעל את הבניינים הללו בהמשך תגבה בחודש סכומים מופרזים, והתושבים שגרים באזור לא ידועים כמשופעים בממון, וממילא לא יוכלו לעמוד בתשלומים אלו.

חשוב לי לציין כי במהלך מסירת ההתנגדויות היה דיון מעמיק מאד, כ-6 שעות ישבנו בנושא. הנציג שקיבל מאתנו את ההתנגדויות היה קשוב מאד, וערני לדברים שמסרנו בידיו, לכל ניואנס. אבל בהמשך לפתע לצערי התכנית קיבלה אישור, כאשר ההתנגדויות נדחו על הסף ללא נימוקים אפילו, ההתנגדויות היחידות שהתקבלו היו אלו שהיזם עצמו הצהיר שאין לו בעיה לקבל אותם. הפלא ופלא״.

היכן הנציגים החרדים הנוספים בעירייה?

״סיעתנו התנגדה כולה בעוד היו כאלו שלצערי ברכו על התוכנית ואין ברצוני לנקוב בשמות.

לצערי כל זעקותינו בעניין זה נשמעו לשווא. מאכזב מאד שיו״ר הותמ״ל, אדם שנקרא חרדי, קיבל התנגדות של הציבור החרדי וכלל לא פנה אלינו לשאול ולברר בנושא, אלא החליט לדחות את כל ההתנגדויות.

כל זה נעשה כשיש נציגים בתוך העירייה שגם הם מייצגים את הציבור החרדי, ובמקום לסייע לנו בחרו לברך את התכנית הכוללת את השינויים״.

אי ערנות, או שיקולים אחרים?! הפוסט של יו״ר ש״ס באשדוד אמסלם שמברך את תכנית פלדות הכוללת את השינויים

״למרות שהם הבינו טוב מאד את המשמעויות הנגזרות מכך – הם החליטו לקבל את השינויים בחפץ לב, מתוך טענה ׳שהציבור שלהם יכול לגור במגדלים׳, טענה מגוחכת מפני שבמגדלים אי אפשר לעשות סוכות במרפסות, דבר המינימלי לאורח חיים חרדי.

אם כך, זה נראה שהם לא ערניים מספיק לצרכי הציבור החרדי ששלח לייצג אותם נאמנה. או שמא שיקולים אחרים קיימים – שקצרה מבינתי להבין אותם״.

איך תרצה להגיב להחלטת הותמ״ל?

״אנחנו רואים את זה כגזל כבשת הרש, לוקחים שטחי ציבור שכל כך חסרים לציבור החרדי, ואין לנו לאן להתרחב. במקום זה העדיפו לשלוח את התלמידים החרדים לרובעים אחרים כמו רובע ג׳, ו-ז׳ בהסעות שעל חשבון ההורים וכדומה. חבל שלא כולם הבינו זאת, כולל אנשים שאמורים היו לחיות את הדבר הזה. וזאת האכזבה הגדולה ביותר שלי. ציפיתי שהנציגים בעירייה יבינו כמו שמבינה העיריה עצמה את אשר בפניהם, ולפחות ינסו לצמצם נזקים – התאכזבתי שלא כך הדבר״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
28 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
28 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ישראך
1 שנה לפני

מעניין יחיאל לסרי כבר מתחנף תקופ! ארוכה לצחי אבו
מעניק לאבא שלו תארים ועוד ועוד
אבל יחיאל אמשים קשה לשכוח כמה הפרעת והצקת להם בכהונה שלך

יהודה דהאן
1 שנה לפני

מה קרה ישראל קשה לך עם ההצלחה של אמסלם?
אתה מנסה לפלג את הציבור הספרדי בעיר וזה הכי גרוע
והכול למה כי יחיאל לסרי נתן לך גוב ו פרסם באתר שלך?
תתבייש לך

יוסף
1 שנה לפני

איך אדם כמו וינגרטן מיצג ציבור כזה גדול? לא יודע לעבןד

לא שכחנו שמאוגדים עם התקציב הענק היה לציבור החסידי

צבי
1 שנה לפני

אנחנו נצביע למה שתגיד המועצת ולא לכל מיני אנשים שמסכסכים
כרגע ש"ס זה אבי אמסלם ואנחנו תומכים בו
אמסלם איש עשייה שעובד ועוזר

יוסף
1 שנה לפני

יחיאל לסרי בובה של גקי בן זקן

אבי אמסלם אוהבים אותך
כל. התגובות פה זה של ישראל אוחיון וחבריו

דוד
1 שנה לפני

לא חשבתי לרגע שתפרגנו לאבי אמסלם
אתם כל היום בלחץ בגלל אבי אמסלם

יחיאל לסרי כפוי טובה

עצוב מאד
1 שנה לפני

אמסלם חשף את הקלפים: הוא עובד אצל צחי אבו, לא אצל הבוחרים
לא אצל החרדים.

אייל
1 שנה לפני

למי שלא מבין את מה שוינגרטן לא רוצה לספר ברבים
אבי אמסלם הוא בובה של צחי אבו, שמנסה ביחד עם דרעי לשדוד את אשדוד
צחי אבו הוא הקבלן שבונה את מתחם הפלדות
ואמסלם מאשר לו הכל כחותמת גומי.

אשדודים, זה כל הקונספט

אני אישית תומך הפעם בלסרי

יודע
1 שנה לפני

אמסלם הוא סוס טרויאני של ליברמן ושות'
אריה דרעי שוב נפל בפח
הוא יצא בשאלה מזמן

המום
1 שנה לפני

אבי אמסלם תסיר ידיך מהרס אשדוד! תודיע שאתה חילוני!!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן