השדרן המוכר זלזל ברב

הרב האשדודי תקף את נתניהו והצית אש במערכת הפוליטית: כך הגיבו בתקשורת

הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, רבה של קהילת 'בני פנחס' אשדוד, תקף את ההערצה העיוורת של צעירים חרדים לבנימין נתניהו ועורר סערה ציבורית. כך הגיבו צמד השדרנים הבכירים, ינון מגל ובן כספית, לדברי הרב
הרב בונם שרייבר מימין ובנימין נתניהו משמאל. צילום: יוסי לוי

הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, רבה של קהילת 'בני פנחס' אשדוד, נמצא ביממה האחרונה במרכז סערה ציבורית שמתחוללת על רקע דבריו החריפים נגד ההערצה של צעירים חרדים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

הרב שרייבר, שהוא גם מראשי ישיבת נתיב הדעת בירושלים, השמיע את דבריו במהלך סעודה שלישית בישיבתו בירושלים. "בשנים האחרונות", אמר ראש הישיבה, "כאשר אנו מוכרחים לקיים את חובתנו ולצאת להצביע בבחירות פעם אחר פעם, פשתה איזו הרגשה של חיבור כביכול אנו קשורים לגוש מסוים, וניצחון הגוש הרי הוא נצחוננו, והעיתונים מפמפמים במשך שנים למי אנחנו שייכים – האם לצד זה או לצד אחר. יש גם תחושה של הזדהות עם הנרדף, ועם מי שהלך איתנו מימים ימימה".

פרסום הדברים באתר 'בחדרי חרדים' עורר כאמור סערה גדולה בקרב תומכי נתניהו, והנושא עלה לדיון בכלי התקשורת גם מהמגזר הכללי. אך סערה נוספת נוצרה כאשר השדרן המוכר ינון מגל, תומך נתניהו מולהב, זלזל בראש הישיבה וטען כי חרדים אמרו לו שמדובר ב"רב קטן עם כמה עשרות תלמידים".

מגל אמר את הדברים במסגרת דיון על הנושא בתוכניתו המשודרת ברדיו 103FM יחד עם העיתונאי הבכיר בן כספית, ממבקריו הבולטים של נתניהו.

ינון מגל ובן כספית. צילום 103FM

בפתח התוכנית התייחסו צמד השדרנים לבחירות המתקרבות, וליחס של הציבור החרדי לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. העיתונאי בן כספית המוכר כמתנגד נחרץ לרה"מ לשעבר, ציטט את הדברים של "אחד מגדולי ראשי הישיבות" שמתנגד להתנהלותו של נתניהו ויוצא בחריפות נגד הערצת נתניהו והוא מכנה אותו אחד מגדולי מחטיאי הרבים. כספית הביא את הדברים במטרה להוכיח את התזה שלו שברגע האמת חברי הכנסת החרדים יעדיפו ממשלה תחת גנץ.

מגל הגיב בזלזול ואמר כי "הרב המדובר הוא רב משני, חרדים שלחו לי הודעות 'חחחחח' ושמדובר ברב קטן עם כמה עשרות תלמידים", לטענת מגל מדובר בטענה שנוגדת את דעת כל הרבנים שכולם תומכים בנתניהו ואף דעה של רב שלפי מה שהחרדים שולחים לי הוא רב קטן ולא מוכר.

כספית שמציג בדרך כלל את הצד האנטי דתי מחה על הזלזול ועל הצחוק המעושה של מגל ואמר כי אמנם הוא לא מבין כלום ברבנים ומה שקשור לדת אולם הידיעה פורסמה באתר החרדי "בחדרי חרדים" שהוא אתר מכובד ואמין. כספית הכריז כי הוא סומך על העיתונאי משה ויסברג שמצליח להביא דיווחים אמינים ולדייק בפרטים הקטנים.

מגל סירב לחזור בו וטען כי מעולם לא שמע על הרב הזה וכי לדבריו מדובר באדם שולי וקיצוני, מגל תקף עוד שכספית משתמש בידיעה איך שנוח לו בשביל להוכיח את התזה שלו נגד נתניהו, "נתניהו מגיע לעצרת בחירות בבני ברק, ואני לא זוכר דבר כזה. אז נראה מה כוחו", סיכם מגל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
11 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
11 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ברכה
7 חודשים לפני

חכמים הזהרו בדבריכם!!!!!. לא יודעת להסתכל בעומק חוכמתו של רב גאון בונים ,אבל בדבריו יש מוסיקה מוכרת שליהודים חרדים אין שום דבר משותף עם יהודים חילונים. זה שיר ישן ולא מתאים לזמנינו. חילוני זה לא מחלה כרונית. ולא כל חרדים הם תלמידי חכמים. עם ישראל עובר שינוי , שינוי לטובה . ודברים של הרב המכובד לא מוסיפים לטוב הזה . זה לפי עניות דעתי ואם אני טועה , ה' יכפר . אבל אני חושבת שאלה הם פני הדברים

תוהה
8 חודשים לפני

הרגע שמעתי שיעור שלו בקול הלשון בו הוא משווה את הכרת הטוב לחיילי צהל להכרת הטוב ל…. מפני הזבל!
את עובדי חברא קדישא הוא ימשיך לקרא קדישא ולא עובדי זבל….
אולי הוא גדול בתורה, אבל השקפותיו מעוותות.

ללא שם
1 שנה לפני

הרב בונים שרייבר הוא גאון עצום מגדולי הדור של הדור הבא ללא שום ספק!!!!!
אגב שמעתי שינון מגל בסופו של דבר התנצל על הדברים

בעילום שם
1 שנה לפני

ה' ירחם זלזול ברבנים חמור מאוד!!!!

אמונת חכמים
1 שנה לפני

עקיצתן ונשיכתן מסוכנת!!! זהירות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שרה
1 שנה לפני

בנימין נתניהו אינו נמנה על ציבור שומרי תו"צ וגם לא על שומרי המוסרות אלא מדובר ביהודי שלא שומר שבת אוכל נבילות ושפנים נכון שהוא עדיף מאחרים כי זה ברירת מחדל אבל עדיין הוא לא גדול הדור ולא אמור להיות אליו שום הערצה והראיה שכשיכל הלך עם לפיד וגם עכשיו עם יכול ילך איתם החרדים אצלו הם רק ברירת מחדל בשעת מצוקה אחרי שרב עם כולם בא לחרדים

עוד אחד..
1 שנה לפני

מצד אחד וודאי שאסור לזלזל בשום ת"ח! מצד שני יש את גדולי הדור שהביעו תמיכה בבנימין נתניהו.. אז זה בסדר להעביר ביקורת אבל צריך להיות רגיש כלפי הציבור הלא חרדי ולא לבלבל אותם וודאי לא בזמן כזה!

ששון
1 שנה לפני

אין לנו שום דבר רק למען התורה הקדושה ולא אחרי אוכל נבילות ושפנים

קובי
1 שנה לפני

אני מוחה על כבוד התורה. ומצד שני לא חושב שצריך לזלזל באדם אחר .ואולי כדאי לעשות בדק בית למה הצעירים לא הולכים בתלם הרגיל שכאילו מובן מאליו

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן