ככלות השלושים

הקשר של זקן רבני ישראל הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל – הרב הראשי ואב"ד רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל לעירנו אשדוד

עם כלות השלושים היום רביעי כג' בסיון, לזקן רבני ישראל הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל – הרב הראשי ואב"ד רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שוחחנו עם הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ רב שכונה, חבר לשכת הרה"ר ורב מחלקת עירובין הארצית ושמענו מקרוב על הקשר הגדול במשך השנים עם עירנו אשדוד

הרב קוק זצ"ל

 

שנים רבות האציל מרוחו הגדולה על העיר אשדוד ופרש עליה את כפיו באהבה בברכת כהן. עם פטירתו של הרה"ג ר' שמחה הכהן קוק זצ"ל נעקרה מעולם הרבנות בישראל אחת מן הדמויות המרכזיות של רב גדול בתורה ובהלכה, אשר בנה והעמיד את שירותי הדת לתפארה בעיר רחובות. שנים רבות היה אף חבר מועצת הרבנות הראשית ופעיל מאוד בעשיה ברוכה בכל תחומי הרבנות בארץ.

 

 

בתקופה בה התחלתי לכהן ברבנות בעיר אשדוד בשנת תש"מ, חותמו של הרב קוק האיר את אשדוד במסגרת פעילותו רבת ההיקף בתחומי הרבנות. באותן שנים החלו להיבנות בעיר הקריות של חסידי גור וחסידי בעלזא וקרית הרב אברמסקי, ותושביהן היו הניצנים הראשונים של בני הציבור החרדי בעיר שהתרבה וגדל עם השנים ב"ה. בתקופה זו נחוץ היה מאוד לבנות את שירותי הדת באשדוד כמו: מקוואות, כשרות, עירובין ועוד, כדי שיהיו מותאמים גם לאוכלוסיה חשובה זו.

העיר רחובות הסמוכה לאשדוד, בה היו כבר בנויות לתפארה קריות חרדיות, שימשה כדוגמא לבניית שירותי הדת באותה עת. בהתאם לבקשתינו, יזם הרב קוק סיורים במקוואות ברחובות יחד עם רבני העיר אשדוד, והציג בפנינו את המבנים המהודרים של המקוואות וכל ההידורים ההלכתיים שנעשו בהם כדי להתאימם לרמת ההידורים הנדרשת לציבור של בני התורה במקום. סיורים אלו שימשו כמגדל אור ודרך בהמשך בניית המקוואות הנוספים והידורם בעיר אשדוד.

גם בנושא הכשרות היה הרב קוק כראש הרבנים ביוזמה של הקמת מחלקת כשרות למהדרין ובהתאמתה לציבור החרדי, ואף העמיד את הרה"ג ר' אברהם רובין שליט"א בראש המחלקה. המבנה המיוחד של מחלקת הכשרות ברחובות שימשה בזמנו את הציבור החרדי באשדוד, ובשמיטה של שנת תשמ"ז כאשר עדיין לא היו קיימות רשתות החנויות של שמיטה לחומרא ע"י הבד"צים השונים, היתה אשדוד סמוכה על שולחנה של הרבנות ברחובות, והסחורה הכשרה בפיקוח של הרב קוק הועברה לחנויות השמיטה שבקריות החרדיות באשדוד.

באירועים מרכזיים וגדולים שהתקיימו באשדוד באותה עת, היה זה הגר"ש קוק ששימש כדמות מרכזית באירועים. כך גם השתתף בטיש לכבוד ההילולא של האדמו"ר בעל "צדקת יוסף" זצוק"ל מפיטסבורג והיה נושא את המשא המרכזי בהילולא זו.

בימי העיון הארציים לרבנים בנושאי ה"עירובין" ובנושאים הלכתיים נוספים שהתקיימו ביוזמתי, היה הגר"ש קוק מן הפעילים המרכזיים בארגון ימי העיון, ומתוך נסיונו העשיר והידע הגדול שלו נשא תדיר בפני הרבנים שיעורים מקיפים בעניינים אלו.

כעת עם הסתלקותו נעקרה דמות חשובה בעולם הרבנות שפעלה רבות ונצורות בכל התחומים לחיזוק וביצור הדת וכולנו תפילה להמשיך בדרכו הגדולה המיוחדת בתיקוני המקוואות, הכשרות, העירובין ושאר נושאי הדת בעירנו, ויבולע המות לנצח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן