לאחר למעלה מ-20 שנה

הפתרון שישים קץ לחרדה הביטחונית של הילדים החסידיים באשדוד

בימים הקרובים יחלו העבודות בהקמת תלמוד תורה חדש ברובע ז' - "כלל חסידי - דעת מישרים" • בתלמוד תורה מאות ילדים שבמשך למעלה מ-20 שנה לומדים בקראוונים כשבעת הסלמה בדרום וירי טילים לעבר אשדוד היו הילדים ללא כל הגנה
המראות שבעז"ה לא יחזרו על עצמם, במתיחות הבטחונית

הורי התלמידים בתלמוד התורה "דעת מישרים" בו לומדים מאות מילדי אשדוד המשתייכים למגזר הכלל חסידי בעיר יכולים הבוקר להתחיל לחייך ולהיות רגועים הרבה יותר. אחרי למעלה מ-20 שנה בו קיים התלמוד תורה בקראוונים לא בטיחותיים, ולאחר אין ספור הבטחות ואכזבות – העבודות להקמת תלמוד התורה יחלו כבר בימים הקרובים.

הדמיית תלמוד התורה

ת"ת 'דעת מישרים' בראשות הרב שלמה גולדמן שליט"א, קיים באשדוד כבר 23 שנה, והוקם בדירה פרטית בה למדו ילדים המשתייכים למגזר הכלל חסידי בעיר, בהמשך עבר תלמוד התורה ללמוד בקראוונים בעיר כשהבטחות מהעירייה על הקצאת מבנה מובטחים אחת לבקרים, אך נתקעים שוב ושוב במשך השנים בוועדות השונות ובבירוקרטיה בעירייה.

כידוע לכלל תושבי העיר במהלך השנים האחרונות המתיחות בדרום עולה וגוברת, ואשדוד ידועה כעיר שנמצאת בליבת ההסלמות בדרום הארץ, ובעת ירי טילים אשדוד סופגת מטחים כבדים לרחבי העיר. במהלך ההסלמות נאלצים הילדים לשהות בסכנה ממש, ועד להודעה על סגירת הת"ת נאלצים הילדים באזעקות פתאומיות להיכנס מתחת לשלחנות, תוך כדי פחד וחשש גדול שמקונן בלב התלמידים, המחנכים וכמובן ההורים.

עם כניסת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לתפקידו התחייב על הקצאת מבנה ברובע ז' שישמש את ילדי תלמוד התורה.

והבוקר עם הודעת העירייה על תחילת העבודות להקמת בניין תלמוד התורה יש להורים סיבה טובה לשמוח, ולהיות רגועים שבנם יוכל גם הוא להיות זכאי ללמוד במקום בטוח יותר, עם כלל הדרישות הבטיחותיים.

"התהליך לא היה קל" מספר חבר מועצת העיר מסיעת אגודת ישראל ונציג הכלל חסידי בעיר הרב יהושע טננהויז בשיחה ל'חרדים אשדוד', "במשך שנים עלו רעיונות ומיקומים שונים ברחבי רובע ז', עד שנמצא המקום המתאים ברחוב אור לציון בלב רובע ז'. התכנית עלתה ועברה בוועדות השונות בעירייה, להקצאה ולהיתרים, בסייעתא דשמיא הגענו עד הלום שהשבוע אנו מתעדים להתחיל את בניית תלמוד התורה בפועל. תהליך שיימשך בעזרת השם תוך שנה מתחילת הבנייה".

העבודות בשטח

טננהויז מודה רבות לראש העיר יחיאל לסרי על הליווי והדאגה שלו לילדי התלמוד תורה, לחבר המועצה וסגרע"ה לשעבר עמרם כנפו שסייע רבות להתנעת התהליך של ההקצאה, ולא שוכח להודות גם לחברי סיעתו בעירייה מסיעת אגודת ישראל ובראשם יו"ר הסיעה סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן שבמהלך השנים האחרונות עם כניסתו לתפקיד בעירייה ליווה את כלל הצרכים של ההקצאה, ההיתרים, והסיוע בכל הבירוקרטיה שכעת עומדת בסיומה.

הרב טננהויז שבנוסף לתפקידו כנציג ה'כלל חסידי' בעיר שימש כעוזרו וכראש מטה של סגן שר החינוך לשעבר ושר המסורת כיום חבר הכנסת מאיר פרוש, שניהם יחד בעבודה מאומצת יחד עם מנכ"ל משרד החינוך דאז שמואל אבוהב דאגו שמשרד החינוך יאשר את תקצוב הכיתות לתלמוד התורה.

יהושע טננהויז יחד עם ח"כ מאיר פרוש במפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

ל'חרדים אשדוד' נודע כי בימים האחרונים בישיבה של אגף בינוי מוסדות ציבור בעיריה, יחד עם המשנה למנכ"ל העיריה ומנהלת רובע ז' סוכם להביא לידיעת הציבור על תחילת העבודות בכדי לשמור על בטיחות הילדים וההורים שעוברים מרחוב רשב"י לרחוב אור לציון. לא תתאפשר כניסת משאיות לרחוב אור לציון בשעות כניסה ויציאת התלמידים למוסדות החינוך הסמוכים.

עוד סוכם כי לאורך העבודות וכן לאחר סיום הבניה יישאר ויסלל מעבר בטוח להולכי רגל מרחוב רשב"י (מרכז מסחרי) לרחוב אור לציון.

העבודות צפויים להתחיל ביום ראשון הקרוב – ה' אדר (26/02/2023) ברחוב אור לציון 4 ברובע ז'.

מכונת בקידוח בשטח לעבודות הגידור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שימי
1 שנה לפני

כל הכבוד לנציג שלנו בעירייה
יהושע היקר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן