רפורמת התחבורה

רפורמת התחבורה: כך תחסכו אלפי שקלים בחודש

משרד התחבורה השיק זה מכבר את 'רפורמת צדק תחבורתי', המעניקה הנחות רחבות במינויים חודשיים למשתמשי התחבורה הציבורית הזכאים, ומוזילה באופן ניכר את הוצאות משק הבית על התחבורה הציבורית. פעימה ראשונה היתה בחודש מרץ השנה והפעימה השנייה תושק במהלך החודשים הקרובים. מידע חשוב לתושב!
רב קו. תמונת אילוסטרציה

בסוף חודש מרץ השנה, השיק משרד התחבורה את 'רפורמת צדק תחבורתי', המקנה למשתמשי התחבורה הציבורית הזכאים לכך, הנחות רחבות וחיסכון משמעותי בהוצאות על תחבורה ציבורית. הרפורמה מחולקת לשתי פעימות – הראשונה שהושקה במרץ מציעה הנחות למינויים החודשיים, שצפויה להוזיל במאות עד אלפי שקלים את הוצאות משק הבית על התחבורה הציבורית. השניה שתושק בחודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67) ותכלול לראשונה בישראל, הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי (בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות).

 

במכתב ששיגרה שרת התחבורה ח"כ מירי רגב לראשי הרשויות בישראל, היא מתארת את הרפורמה החדשה ומציינת כי שורת ההטבות החדשות נועדה לעודד את הציבור לבחור בתחבורה הציבורית כחלופה העדיפה והמשתלמת ביותר. היא מציינת כי הרפורמה מסייעת לצמצם פערים גיאוגרפיים, תסיר חסמים ותקל על יוקר המחיה. כמו כן, מהלך זה יצמצם את היקף תאונות הדרכים ויעניק שוויון הזדמנויות לכלל אזרחי ישראל.

 

להלן עיקרי הטבות הרפורמה בפעימה הראשונה:

  • נסיעה חינם – למשך שנה לכלל החיילים המשוחררים ולמסיימי שירות לאומי. מדובר בהטבה משמעותית שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה (בין,100 1 –  ל-7,300 ₪ בשנה).
  • פרופיל צעירים – מקנה 33% הנחה במנויים חודשיים בתחבורה הציבורית לכלל הצעירים בני18-26 , ולחיסכון שנתי הנע בין 394 ₪ ל-2,415 ₪ לכל צעיר וצעירה בישראל.
  • פרופיל גיאוגרפי – מקנה 50% הנחה על כלל המנויים החודשיים בתחבורה הציבורית, לכל התושבים המתגוררים ברשויות מקומיות המוגדרות באשכול 1-5 במדד הלמ"ס. חיסכון בין 594₪ ל- 3,660 ₪ בשנה לאדם.
  • הרחבת הנחה – לאנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי שייהנו מ-50% הנחה גם במנויים חודשיים

 

מימוש ההנחה מחייב את הנוסעים לעדכון הפרופיל בישומון או בכרטיס "רב-קו", אותו ניתן לבצע בתהליך פשוט מהנייד, באמצעות אחד מהישומונים הקיימים, מחשב, מרכזי שירות "על הקו" או באמצעות דיילים שייפרסו ברשויות שונות ברחבי הארץ. למי שכבר יש פרופיל המזכה אותו בהנחות אלה, לא יידרש לעדכן את הפרופיל במסגרת הרפורמה.

 

לפרטי הרפורמה – לחצו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
23 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
23 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מירי
2 חודשים לפני

האם מגיע לי הנחה אני בת 65 פנסיונרית ונוסעת רק בתחבורה ציבורית מתגוררת בעפולה

רחלה
2 חודשים לפני

פעמים לא מעטות הכתבה חוזרת על עצמה. ומתחילת השנה מובטח לציבור בני שיבעים, בעוד מס' חודשים
ושוב בעוד מס' חודשים
ולאחר כמה חודשים
בעוד מס' חודשים תיפעל הפעימה השנייה..
די בבקשה. חודשים עוברים ולפעימה השניה לא מגיעים..
גבירתי הניכבדה,
כמה חודשים התכוונת ?

בני
2 חודשים לפני

למה נכים לא מקבלים מאה אחוז נכה

ריקי
2 חודשים לפני

לא הבנתי למה רק מגיל עד 67 62 מקבלים פטור בתחבורה הציבורית ומה אם אזרח וותיק שמקבל קצבת זקנה ממוסד ביטוח הלאומי איפה ההיגיון של השרה מירי רגב כי מה? מקבלי הקצבאות יש להם אך להתקיים וגיל 62 אן להם אך להתקיים פשוט הזויי ולא מובן

מיטל
2 חודשים לפני

תודה אני זוכה להנחה משמעותית כל חודש נוסעת המון בתחבורה ציבורית.

יוסי
2 חודשים לפני

זו עבודה בעיניים!
יש חובה לרכוש כרטיס חודשי כדי לקבל את ההטבה.
המשמעות, שמי שלא נוסע בתחבורה הציבורית בצורה קבועה כל החודש או קצת פחות, אין כדאיות לרכוש כרטיס חודשי.

צביאל מישאל הכהן
2 חודשים לפני

אני בן 70 האם יש הנחה חוץ מה-50% שמגיע לבני 67

יובל שי
2 חודשים לפני

מחכה להמשך רפורמה 'סדום עמורה'

אילון שרגא
2 חודשים לפני

מבקש מה בנוגע לרב כרד זהב לאנשים 80+

משה
2 חודשים לפני

רפורמה צודקת בהחלט!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן