לקראת השלושים

הערב נחשפים דבריו הנדירים של מרן ראש הישיבה ר׳ גרשון אדלשטיין זצ”ל באסיפה שיזם רב מחלקת העירובין באשדוד

באסיפה שהתקיימה לאחרונה בביתו של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ״ל, אסיפה אותה יזם וארגן הרב קלמנוביץ׳ רב מחלקת העירובין הארצית ורב שכונה באשדוד אמר מרן ראש הישיבה: "ברכת רבינו החפץ חיים לזכות לבנים גדולי ישראל לכל מזכי הרבים בסגירת החנויות והדלקת הנרות לכבוד שבת קיימת גם במזכי הרבים בתיקוני עירוב שבת"

הגר"ח קלמנוביץ עם רבני העירוב אצל מרן ראש הישיבה זצ"ל

בימים אלו מציינים אנו את הימים האחרונים בשלושים ללכת מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ״ל. הערב נחשפו דבריו הנדירים שאמר באסיפה לחיזוק העירובין שהתקיימה אך לאחרונה בביתו של ראש הישיבה. אסיפה אותם יזם ההרה"ג ר' חיים קלמנוביץ שליט"א רב מחלקת העירובין הארצית ורב שכונה באשדוד.

ואלו דברי קודשו: "ברכת רבינו החפץ חיים לזכות לבנים גדולי ישראל לכל מזכי הרבים בסגירת החנויות והדלקת הנרות לכבוד שבת קיימת גם במזכי הרבים בתיקוני עירוב שבת".

בשנים האחרונות נוסדה ועדת העירוב אשר יעדה הוא להנחות ולתקן עירובין בישובי ישראל. ועדה זו קיבלה את ברכותיהם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצ"ל ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל ובנשיאות הגרמ"מ לובין שליט"א
והגרמ"ש קליין שליט"א. את פעילות הועדה מרכז הרה"ג מאיר רותן שליט"א מרבני ועדת
העירוב.

במסגרת פעילות הועדה התקיימה פגישה של רבני ועסקני העירוב לשם ליבון בעיות השעה בענייני עירובין החשובים העומדים על הפרק. פגישה חשובה זו התקיימה בביתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל אשר סיפר, כי בהיותו בחור צעיר לימים הצטרף לאביו הגאון ר' צבי יהודה אדלשטיין זצ"ל שהיה באותה עת רבה של רמת השרון, והיה מתקן בעצמו את חוטי העירוב לכבוד שבת.

מרן זצ"ל הרבה בשבח פעילות מבורכת זו הזוכה כאמור לברכתו של החפץ חיים לבנים תלמידי חכמים, ואף האריך בחשיבות המצווה לסייע לעסקני הועדה לשם פעילותם החשובה.

בהמשך לדברים צויין, כי הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ שליט"א היה נקרא לעיתים מזומנות לחיזוק העירוב ברמת השרון ע"י הרה"ג ר' יעקב אדלשטיין זצ"ל אחיו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, ומי ששימש שנים רבות במקום אביו כרב העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן