זכרונו צדיק לברכה

המוני מנחמים פוקדים את ביתו של בנם של קדושים רבי אליהו אבוחצירא זצ"ל

סיפורים והנהגות קודש שחלקם נשמעו לראשונה בימי השבעה • היום (רביעי) עצרת מספד רבתית בביהכ"נ "נתיב מאיר" ברובע ד' במעמד גדולי תורה

בניחום האבלים

המוני מנחמים, רבנים חשובים ואישי ציבור, ובראשם האדמור"ים והרבנים לבית משפחת רבני אבוחצירא שליט"א מגיעים בימים אלו לניחום אבלים בביתו של בנן של קדושים מותיקי עירנו, לא החזיק טיבותא לנפשיה, אשר במשך כל ימי חייו היה דבֵק בתורה ובלומדיה וזכה להיות תלמיד לרבותיו הגה"צ רבי מכלוף אבוחצירא זצ"ל והגה"צ רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל, הרה"צ רבי אליהו אבוחצירא זצ"ל, מרבני המועצה הדתית ומי שעמד בפרץ בחומת הכשרות במסירות רבה במשך כ-35 שנה.

במשך כל שעות היום עד שעות הלילה המאוחרות נכנסים ויוצאים רבים, הרבנים נושאים דברי תורה ומעלים את זכרו על דבקותו בתורה ועל הערכתו הגדולה לבני תורה ולתלמידי חכמים את צניעותו ופשטותו הגדולה ואת אהבתו הגדולה לרבני המשפחה שזכה ליצוק מים על ידם בצוק העיתים כבר מילדותו.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שאף הוא נמנה על משפחת רבני אבוחצירא סיפר על ידידותו והערכתו אליו במשך שנים, וציטט דברי תורה ששמע מפיו שהיה אומר לו מידי פעם כשהיו נפגשים ואמר לו ביאר יפה על הפסוק: "והגית בו יומם ולילה למען תשמר לעשות ככל הכתוב בו כי אז תצליח את דרכך ואז תשכיל" ודייק מדוע הכתוב הקדים הצלחה להשכלה, ביאור נפלא.

סיפרו על מנהגו הקבוע שבמשך שנים רבי אליהו זצ"ל היה נוהג במשך שנים לנסוע למרוקו לפקוד את קברי אבותיו במרוקו בחודש שבט לכבוד הילולת הרה"ק רבי יצחק אבוחצירא זצוק"ל וכן היה נפגש עם בני משפחתו שהתגוררו עדיין במרוקו. היה יהודי יקר שקיבל על עצמו לשלם את הנסיעה הזו לרבי אליהו זצ"ל, באחד הפעמים שרבי אליהו הגיע למשרדו של אותו עשיר מיד נתן לו צ'יק ע"ס של אלף דולר, אחריו נכנס אברך שליח של כולל מסויים כדי לקבל תרומה שהיה נוהג להעביר כל שנה ואז בנימת זלזול מסויימת אמר לאברך, דיי מספיק כל שנה, השנה לא מעביר לכם ולא צריך לבוא כל שנה.

רבי אליהו שהיה עד לכך, הזדעזע עד עמקי נשמתו, משם מיד נסע למקום שבו היו פורטים צ'יקים וניגש לפרוט ואז אמר לו הפורט שלא כדאי, כי יעלה עמלה גבוהה וענה לו עכשיו תפרוט, את הכסף הזה לקח כולו והעביר לכולל. הוא לא רצה ליהנות מכסף ממי שמזלזל בלומדי תורה.

באותה הזדמנות נשמע משליחים אחרים, שהיה מעביר לעיתים קרובות סכומי כסף נכבדים לאברכים שהכיר בכוללים שלמד והכל במתן בסתר.

היום, בע"ה יום רביעי ה' אדר א' תתקיים עצרת מספד והתעוררות עם כלות השבעה בבית הכנסת "נתיב מאיר" רחוב זלמן ארן 12 רובע ד' אשדוד.

תפילת מנחה בשעה 16:45 ולאחריה דרשות הרבנים וסעודת מצוה במעמד: הרה"ג ר' דוד אבוחצירא רבה של יבנה, האדמו"ר הרה"צ ר' שלמה אמסלם רו"מ "בני שלמה", הרה"ג ר' יחיאל תורג'מן ר"י "נר ישראל", הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי ורב ק"ק "תפארת רפאל", הרה"ג רבי אברהם בן חמו ראש להוראה ורב ק"ק "כנסת ישראל", המשפיע הרה"צ רבי מנחם אברהם ביטון רו"מ "מאיר ישא ברכה", המשפיע הרה"ג רבי יהודה סבח רו"כ "תפארת דוד" ועוד רבנים חשובים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן