דרמת הטלפונים הכשרים

המו"מ שנוגע לעשרות אלפי תושבי אשדוד אך מתנהל הרחק מהעיר: מה קורה עם הקומה הכשרה?

רבים מתוך עשרות אלפי תושבי אשדוד שמשתמשים בטלפונים כשרים כלל לא היו מודעים למו"מ דרמטי שמתנהל הרחק מהעיר ושעלול להשפיע עליהם. 'חרדים אשדוד' מעניק הצצה אל מאחורי הקלעים
הגאון רבי משה הלל הירש. צילום: ארי קופרשטוק, באדיבות 'חדשות JDN'

בעיר אשדוד מתגוררים עשרות אלפי חרדים שמשתמשים בטלפון כשר, אך הרחק מאשדוד מתנהל מו"מ עיקש שעלול להשפיע על כל אותם משתמשים בטלפונים הכשרים. בתקופה האחרונה ניסו גורמים בציבור הליטאי להקים קומה כשרה חדשה, ולאפשר ניוד מספרים מקומה כשרה אחת לשנייה.

אך בסוף השבוע האחרון, חברי הכנסת של 'דגל התורה' הופתעו לקבל הנחיה מחברי מועצת גדולי התורה, לפיה יש לקדם את החוק של משה ארבל מש"ס שנועד למנוע ניוד מספרי טלפון. מה שימנע גם ניוד מספרי טלפון מוועדת הרבנים לענייני תקשורת הקיימת לוועדת הרבנים הליטאית החדשה.

לפי הפרטים שפורסמו, כלל חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', כולל מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שאינו חבר במוצעת, חתמו על המכתב של מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, שנשלח לראשי דגל התורה.

גורמים המעורים בפרטים מסבירים ל'חרדים אשדוד' כי הגרמ"ה הירש סובר כי אפשרות של ניוד מספרים מקומה כשרה אחת לשנייה, עלולה להרוס את מערך הטלפונים הכשרים, בכך שגורמים בעייתיים עלולים לפתוח גם הם ועדות רבנים למיניהן ולאפשר ניוד מספרים אליהן. וזאת, לאור העובדה כי לא ניתן לחוקק חוק שיאפשר ניוד מספרים לשתי ועדות רבנים אלו בלבד.

המכתב המלא

במקביל, הגרמ"ה הירש אינו מסכים עם ההתנהלות של ועדת הרבנים הקיימת ודורש לחלק את הסמכויות לשלוש הסיעות החרדיות – אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס. כך שכל אחת מהן תוכל לשים וטו ולמנוע פעולות שנויות במחלוקת, כגון חסימת קווי תוכן ללא סיבה נראית לעין.

ל'חרדים אשדוד' נודע גם כי כ"ק מרן האדמו"ר מגור הורה לנציגיו בוועדה ובכנסת להגיע לסיכום מול אנשי הוועדה הליטאית ונציגי הגרמ"ה הירש כדי למנוע את פירוק הקומה הכשרה, ולנסות להגיע להסכמות, לקראת הדיון בבג"ץ שיתקיים בעוד כשבוע, בעניין עתירה שהוגשה נגד הקומה הכשרה.

יצוין כי ההוראה של חברי מועצת גדולי התורה משמעותית מאוד, שכן במהלך חתימת ההסכמים הקואליציוניים וגם לאחריה, יו"ר דגל התורה משה גפני התנגד לקידום הצעת החוק של ארבל, שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, ושנועדה להסדיר את הקומה הכשרה. מכיוון שחוק כזה עלול לפרק את ועדת הרבנים הליטאית החדשה. כעת, גפני קיבל כאמור הנחיה חדשה.

מנגד, בעיתון המפלגתי של דגל התורה, 'יתד נאמן', ממשיכים לקדם את הקומה הכשרה החדשה לאחר פרסום מכתב התמיכה של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בבוקר שאחרי הפטירה. המכתב נחתם לפני יותר משנה, אך לא ברור מדוע לא פורסם עד כה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן