לאחר מאבק עיקש

הישג לח״כ האשדודי: בעקבות מבצע עלות השחר – אלה הקריטריונים לקבלת פיצוי

הישג לח״כ מאשדוד ינון אזולאי בוועדת הכספים: המתגוררים בטווח של עד 40 קילומטר מגדר המערכת יפוצו ב-460 שקלים ליום בגין מבצע 'עלות השחר'

ועדת הכספים של הכנסת הצביעה היום (שלישי) על תקנות מס רכוש וקרן פיצויים למבצע 'עלות השחר'.

לאחר מאבק עיקש שניהלו בועדה חבר הכנסת האשדודי ינון אזולאי מש״ב לצד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, סוכם כי סכום הפיצוי לעובדים יעלה בהתאם לעליית השכר במשק ויגיע ל-460 שקלים ליום עבודה.

הקריטריונים לקבלת הפיצוי: עובד שגר מ-0 עד 40 קילומטר מגדר המערכת שבין ישראל לרצועת עזה.

בהודעת דוברות ועדת הכספים נאמר:

ועדת הכספים אישרה את תקנות הפיצויים בגין מבצע "עלות השחר"

במסגרת תיקונים שהכניסה הוועדה, הוגדל השכר היומי הקצוב ונקבע על סכום של 460 ₪ ליום עבודה לעובד, בנוסף נקבע פיצוי גם עבור חומרי גלם שהתקלקלו. 2 הורים לילדים בישובים המרוחקים עד 7 קילומטר מהגדר יהיו זכאים לפיצוי בגין היעדרות מעבודתם. לעניין עסקים בישובים שהיו תחת הגבלות תנועה, האריכה הוועדה את תקופת הזכאות וקבעה כי אלה יהיו זכאים לפיצוי עם תחילת המגבלות ו-48 שעות לאחר סיום המבצע.

על אישור התקנות הוטלה רביזיה, עד אשר צה"ל ומשרד הביטחון יעבירו את רשימת הישובים שהיו תחת הגבלות תנועה טרום המבצע. יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר: "המבצע הזה שונה מאוד במבצעים הקודמים, גם בתוצאות וההישגים והיעדים שהמבצע השיג וגם בהתנהלות האזרחית שבוצעה ע"י הממשלה. הוכחנו סוף סוף שדין עוטף אשקלון הוא כדין ת"א".

ועדת הכספים אישרה את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה), התשפ"ב-2022

תקנות מס רכוש וקרן פיצויים, קובעות שיעורי פיצוי לנזק עקיף ואת שווי הנזק, במסגרת זו נכללים מנגנוני פיצוי לנזק עקיף בשל נזקי למחמה ליישובים אשר ממוקמים במרחק של עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה.

על מנת לקבוע מנגנון פיצוי בגין נזקים עקיפים שנגרמו במהלך מבצע "עלות השחר" בתקופה שמיום 2 באוגוסט 2022 עד יום 9 באוגוסט 2022, הוצע לתקן את תקנות קרן פיצויים, ולקבוע כי הפיצוי יינתן לעוסקים בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים באזור במרחק של בין 0 ל-40 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, העומדים בתנאים, וכן לעובדים שנעדרו מעבודתם בשל המצב הביטחוני.

בהתחשב במספר המצומצם יחסית של ימי הלחימה הוצע לקבוע כי הפיצוי במתווה זה יעמוד על סכום קצוב של 430 ₪ ליום עבודה לכל עובד, בימים ה-5 עד ה-8 לאוגוסט, כאשר תנאי הכרחי לפיצוי הוא תשלום שכר עבודה לעובד בימי הלחימה. במסגרת תיקוני הוועדה, נקבע הסכום על 460 ₪, לאחר שבדיקה העלתה כי נרשמה עלייה בשכר הממוצע של 4.2%.

עוד נקבע כי לגבי חומרי גלם שהתקלקלו, בעסקים כמו אולמות, בתי אוכל, בתי מלון, שעובדים בד"כ גם בסופי שבוע ונגרם להם נזק כתוצאה מהסגירה בשישי אחה"צ, יהיו זכאים עסקים אלה זכאים לפיצוי נוסף עבור חומרי הגלם שהתקלקלו, כאשר גובה הפיצוי יהיה בגובה 20% מהפיצוי שניתן לעסק בגין היעדרות עובדים, (כתוספת לפיצוי בגין שכר העובדים).

לעניין עסקים בישובים שהיו תחת הגבלות תנועה, נקבע כי יהיו זכאים לפיצוי האמור בגין הימים ה-2 עד 9 לאוגוסט, קרי עם תחילת המגבלות ו-48 שעות לאחר סיום המבצע. זאת כאשר הוועדה האריכה את התקופה שנקבע מלכתחילה לישובים אלה.

עוד נקבע כי יינתן פיצוי עבור 2 בני זוג תושבי ישובים במרחק 0 עד 7 קילומטר מהגבול, שנעדרו מעבודתם, בימים שבין ה-5 ל-8 לאוגוסט. בתנאי שהאמור הוא במקרה של הורים לילד עד גיל 14 שלומד בישוב במוסד שנסגר בהוראת פיקוד העורף, גם אם המוסד היה סגור מכורח החופשה.

לגבי תושבי ישובים במרחק של 7 עד 40 קילומטר, הפיצוי יינתן עבור הורה 1 שנעדר מהעבודה, ויש לו ילד מתחת לגיל 14, אשר לומד במוסד שנסגר בהוראת פיקוד העורף, גם אם זה היה סגור מכורח החופשה.

לצד אלה יהיה זכאי לפיצוי גם עובד מוסד חינוך שנסגר בשל המצב, שנעדר עקב איסור התקהלות או אדם עם מוגבלות שהמוגבלות מנעה ממנו להגיע למקום העבודה בשל המצב.

לצד מסלול זה, הנחשב למסלול ירוק, זכאים תושבי ישובים במרחק של 0 עד 7 קילומטר, לפנות לפיצוי במסלול האדום.

ניתן יהיה להגיש את התביעות החל מה-8 לספטמבר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר העלה את התקנות לאישור בכפוף לרביזיה: "ניסינו להגדיר את הישובים בהם התנועה הוגבלה ב-2 עד 5 לאוגוסט, לצערי עוד לא קיבלנו את הרשימה הזו מצה"ל, אשר הוא מוסמך לתת אותה. החלטנו להצביע על התקנות, עם כל התיקונים שהכנסנו, אבל נבקש מצה"ל לשלוח לנו את רשימת הישובים שהתנועה הוגבלה אליהם בתקופה הזו, נגיש רביזיה וברגע שהרשימה תגיע והכנסת תחזור מהחופשה, נפתח את הרביזיה, צריך עוד כמה תיקונים טכניים ונצביע על התקנות".

ח"כ נירה שפק: "אני שמחה שכל הדרישות שהיו לנו, להרחיב לטובת הישובים שנפגעו, התקיימו. הסעיף הכי מהותי נשאר פתוח, כי לא עשינו את כל העבודה בשביל 2 ישובים, לכן אנחנו מגישים את הרביזיה ודורשים ממשרד הביטחון להשלים את זה. אני מבקשת ממשרד הביטחון שכל הישובים שבסמיכות למחסומים, צמודי – סמוכי גדר ב0-4 יוכנסו למסמך ואני מתכוונת לוודא את זה".

ח"כ קושניר: "היה ראוי שנציגי צה"ל ומשרד הביטחון היו מגיעים, יכולנו לפתור זאת עוד היום. המבצע הזה שונה מאוד במבצעים הקודמים, גם בתוצאות וההישגים והיעדים שהמבצע השיג וגם בהתנהלות האזרחית שבוצעה ע"י הממשלה, גם ראש הממשלה וגם שר האוצר אמרו שהפיצוי יגיע מהר וללא בירוקרטיה, אנחנו כאן בוועדה בשיתוף פעולה עם רשות המיסים שהיו זמינים לנו, מגיעים לתוצאה מאוד מאוד טובה, ונירה בלעדייך האירוע לא היה קורה כפי שקרה במהירות ובאפקטיביות, וכן שר האוצר ליברמן שהיה נוכח, והוא הגדיר שנפעל כבית הלל וכך עשינו, זה נכון גם למתווה לחקלאים בהסכם בין משרד החקלאות לקרן הפיצויים, לעסקים בגין חומר גלם, להורים ועוד. הוכחנו סוף סוף שדין עוטף אשקלון הוא כדין ת"א".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן