תעמולת בחירות או מידע לתושבים?!

היועמ”ש לעירייה הודף את הטענות לפיהם לסרי קידם תעמולת בחירות באמצעות חשבונות הארנונה

בתגובה לעתירה שהגישה עמותת חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי בה קובלים כי ראש העיר קידם תעמולת בחירות בחשבונות הארנונה בכך שנוסף דף עם תמונתו של ראש העיר ומכתב לתושבים בשם ראש העיר. הודף היועץ המשפטי לעירייה רוני עמיר את הטענות ואומר: ״אין מדובר בפרסום מיוחד לבחירות, ואין בתוספת דבר ראש העיר עלות מיוחדת לעירייה״

ראש העיר יחיאל לסרי והיועמ״ש רוני עמיר

עמותת חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי הגישה ליועץ המשפטי של העירייה עתירה בה קובלים כי ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי קידם תעמולת בחירות וקידום פוליטי אסור לטענתם, בכך שצורף לחשבון הארנונה דף עם תמונתו ומכתבו של ראש העיר לתושבים.

 

היועץ המשפטי לעירייה רוני עמיר הגיב היום במכתב ששיגר לעמותה, ובה הודף את הטענה כי מדובר בתעמולת בחירות.

״נבהיר מייד כי מדי שנה, מזה שנים ארוכות, נלווה לכל שובר ארנונה שנתי "דבר ראש העיר", כחלק מהקשר השוטף שבין העירייה והעומד בראשה לבין התושבים, וכחלק מהדיווחים הנמסרים לתושבים על ענייני העיר״ כותב עמיר, וממשיך: ״עד לפני שנתיים צורפה לשובר הארנונה השנתי חוברת ובו פירוט פעולות העירייה בצירוף תמונות ובפתח החוברת דבר ראש העיר. החל משנה שעברה החליטה העירייה לחסוך ולוותר על הפקת חוברת״.

עוד טוען היועמ״ש: ״אין מדובר בפרסום מיוחד לבחירות, ואין בתוספת דבר ראש העיר עלות מיוחדת לעירייה. דף נלווה לשובר בצירוף פעולות העירייה היה מצורף עם או בלי דבר ראש העיר.

יחד עם זאת, עם קבלת מכתבך ביקש ראש העיר לעצור את הפצת הפרסום עד לקבלת חוות דעת מהיעוץ המשפטי, אלא שמבדיקה שנערכה על ידי עם מנהלת אגף הגביה עולה, כי השובר השנתי לתשלום הארנונה חולק והופץ זה מכבר. הפצת השוברים החלה בסוף דצמבר 2022 והושלמה במהלך חודש ינואר שנה זו. יובהר, כי את התשלום הראשון בכל שנה יש לשלם עד לסוף חודש ינואר, לכן ברור גם כי כיום (בשבוע השני של חודש פברואר), מצויים אנו לאחר שהושלמה חלוקת השוברים״.

לסיום כותב: ״נדגיש למען הסר כל ספק, ביתר השוברים המופצים במהלך השנה (מדי חודשיים) למעט השובר הראשון- לא צורפו מעולם דברי ראש העיר, ואין כל כוונה להפיץ את דברי ראש העיר לכל שובר נוסף.

לאור האמור לעיל, פנייתך הינה בשל פעולה שהינה בגדר "מעשה עשוי". אין כל כוונה לבצע הפצה נוספת של דבר ראש העיר וראש העיר מודע למגבלות המוטלות בתקופת בחירות. לפיכך איני רואה כל עילה לפנייה מטעם העמותה לקבלת סעד. למען הסר ספק, כאמור לעיל, אין באמור כדי להודות בטענה כי בפרסום יש משום תעמולת בחירות״.

 

כאמור תגובת היועמ״ש באה בעקבות מכתבם של העמותה שנשלח ובו נכתב כדלהלן:

"כאמור, מידי חודש בחודשו, מקבלים כל תושבי העיר אשדוד, באמצעות הדואר את חשבון הארנונה. בדואר האחרון – שעדין מחולק בימים אלו! – התפלאו תושבי העיר לקבל ביחד עם חשבון הדואר מכתב פנייה אישית מאת ראש העיר, כשעל המכתב נכרכו סמלי העירייה לצד שמו תמונתו ואמרותיו של ראש העיר. מתוכן דבריו הכתובים במכתב, ניתן לראות כי ראש העיר מתהדר וזוקף לעצמו את הישגיי העירייה. לדוגמה: מערכת החינוך, פיתוח בתי מלון ואטרקציות, פיתוח הטיילת, בניית קריית הספורט, קידום הסכם הגג ועוד נושאים רבים.

בהיבט האינפורמטיבי, אין כל צורך לציין את שמו תוארו ותמונתו של ראש העירייה. במבחן התכלית הדומיננטית, ניתן היה להסתפק בהפניה או בחתימת "עיריית אשדוד" או "מחלקת הדוברות בעיריית אשדוד" וזאת ללא אזכור של אישיות ספציפית. מכאן, שמכתבו התעמולתי של ראש העירייה שנשלח לכלל תושבי העיר בתוך חשבון הארנונה, עולה כדי שימוש אסור במשאבי הרשות המקומית ותעמולת בחירות.

על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה וכפי שמובא בחוזר מנכ"ל משרד הפנים נקבע: "יש להקפיד על הפרדה בין הרשות המקומית לבין נבחרי הציבור וכי בפרסומים מטעם הרשות המקומית אין מקום לייחס לנבחרי הציבור פעולות של הרשות .הפצת מידע לציבור מטעם הרשות אינה פסולה כשלעצמה, אולם, אין לכרוך אותה עם פרסום שמו של ראש הרשות המקומית או נבחר ציבור. עוד נקבע: "קיים "איסור קטגורי" לכרוך במסגרת פרסומים מטעם העירייה בין הישגי העירייה לבין שמו, תמונתו או דברים מטעמו של איש ציבור ודמות פוליטית, שכן פרסומים הממומנים מכספי ציבור "המפארים, או מתארים מיזם, הישג, תכנית ביצוע שבוצעה, או כזו מתוכננת של הרשות המקומית – אסור שיכרכו או יציינו, ככלל את שמו ודמותו של ראש הרשות, או כל גורם פוליטי אחר עם אותם הישגים, בכל תקופה שהיא״.

"אשר על כן, ככל ולא יתקבל מענה תוך 48 שעות ולפיו בכוונתכם להורות לגורמים הרלוונטיים לעצור במיידי את המשך פרסום מכתבו של ראש העירייה, העמותה תפנה לגורמים המוסמכים בבקשה לקבלת סעד״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
כפוי טובה מגעיל הגיע הזמן תעוף
1 שנה לפני

לסרי הבייתה כפוי טובה

תושבת הרובע
1 שנה לפני

מה זה משנה בכל מצב מעיפים אותו לבית כפוי טובה שס תטפל בך

מאיה
1 שנה לפני

חשוב מאד שראש העיר משתף את התושבים במידע העירוני ובהישגים שהשיג.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן