דירה בהנחה

היום זה נסגר- 107 אלף מתחרים על 5500 אלף דירות בלבד

באשדוד יוגרלו 166 דירות- כמות הנרשמים מגיעה לכ40.000 איש,מתוכם כ10 אלף בני מקום,הסיכויים לבני מקום מקום מגיעים ל0.9%

אשדוד מהאוויר. צילום: עמיחי חדד

היום בחצות תסגר ההרשמה ל"דירה בהנחה" של משרד הבינוי והשיכון

המחירים באשדוד יתומחרו ב15 אלף למטר, הדירות ישווקו ב2 מתחמים בפארק לכיש של הקבלנים 'סלע בינוי' 'והאחים אוזן', יש לציין כי הפרויקטים באשדוד עדיין לא הוגשה בקשה להיתר!

ההרשמה תינעל היום בדקה לחצות, הערים עם מספר ההרשמות הגבוה ביותר הם: רמת גן, ראש העין, נתניה, אשקלון וירושלים.

העיר עם מספר ההרשמות הגבוה ביותר היא רמת גן שם נרשמו עד כה 44,689 זכאים להגרלה שתכלול 349 דירות

במקום השני נמצאת ראש העין עם 39,410 נרשמים להגרלה של 439 דירות

ובמקום השלישי נתניה עם 25,201 נרשמים להגרלה של 888 דירות

במקום הרביעי העיר אשקלון עם 24,377 נרשמים להגרלה של 398 דירות

ובמקום החמישי העיר ירושלים עם 22.8 אלף נרשמים, בה כוללת ההגרלה רק 213 דירות

בהגרלה הזו קיימים מס הבדלים מההגרלות הקודמות, 80% מהדירות יוקצו לזכאים מחוסרי דיור, ש־35% מכלל יחידות הדיור במכרזים במרכז הארץ יוקצו לבני מקום (לעומת 25% בסבב הקודם), ובאזור עדיפות ב' – 40% במקום 32%. וכן הגדרת בני מקום בהגרלות שיערכו במחוז צפון ודרום תשונה, כך שכל מי שגר במקום 18 חודשים לפחות יוגדר כבן מקום.

ההרשמה ל-95 הגרלות ב-25 היישובים האלה: ירושלים, חיפה, אשדוד, נתניה, באר שבע, רמת גן, אשקלון, בית שמש, נצרת, אילת, ראש העין, אלעד, דימונה, ערד, מגדל העמק, שדרות, עראבה, בית שאן, טורעאן, דיר חנא, גבע בנימין, מצפה רמון, כפר ברא, מעלה אפרים, פוריה – כפר עבודה.

הגרלת יולי 2022 היא ההגרלה השנייה בסדרת ההגרלות במסגרת תוכניות "דירה בהנחה". עד סוף השנה, בסך הכול יוגרלו כ-30,000 דירות.

כלל הזכאים שישתתפו בהגרלה, בין אם זכו בדירה ובין אם לא, יקבלו תשובה במהלך חודש אוגוסט, כך על פי התכנון.

הכניסה לדירה אינה מובטחת לתאריך מסוים, מרגע הזכייה יחלפו מס' שנים עד לאכלוס, ברוב הפרויקטים המוצעים אין עדיין היתר בנייה,ולפי ההערכות אופטימיות האכלוס יהיה לפחות לאחר 4 שנים.

שימו לב!

אין עדיפות בהגרלה לאלה המקדימים להירשם, ההגרלות מיועדת לזכאים חסרי דיור, ניתן להירשם לעד שלושה יישובים, ולכל ההגרלות באותו היישוב.

בהגרלה זו ניתנת עדיפות מוחלטת לנכים רתוקים, ועל כל 30 דירות תוקצה דירה אחת המיועדת לנכה רתוק, בהתאם לכללי התוכנית. כדאי לכם לשים לב גם לסדר ההגרלות בעת בחירת שלושת היישובים, מפני שאם תזכו בפרויקט אחד, תוסרו מכל הרשמותיכם לפרויקטים אחרים, גם אם הייתם מעוניינים בהם יותר.

ביטול השתתפות בהגרלות קודמות:מנגנוני הזכייה האוטומטיים בעקבות ביטולי זכייה על ידי זוכים אחרים ממשיכים כל הזמן. כלומר, כל העת נקבעים זוכים חדשים הנמצאים ברשימות המתנה.

אם אינכם מעוניינים לזכות בפרויקטים שנרשמתם אליהם בעבר, מומלץ לכם לבטל את ההרשמה בפרויקטים אלה כדי שלא תזכו בהם.

כדי לבטל השתתפות עליכם להיכנס לאזור האישי באתר ההרשמה להגרלות, לחפש את הפרויקט הרלוונטי (לפי מספר ההגרלה), ללחוץ על הכפתור המתאים ולפעול לפי ההוראות המופיעות באתר

ה-בשורה לרוכשי דירות מקבלן:

הגבלת הצמדת מחירי הדירות – נכון להיום נהוג להצמיד את מחיר הדירה כולו למדד תשומות הבנייה. לכן הרוכש משלם את עליית המדד על כל רכיבי מחיר הדירה, גם על אלה שאינם מושפעים מהמדד, כגון – מחיר הקרקע, הרווח היזמי והמע״מ. תיקון החוק החדש אומר כי חברות הבנייה יוכלו להצמיד למדד רק עד 40% ממחיר הדירה. חשוב להדגיש כי ע"פ הצעת החוק, לקבלן יהיה איסור להצמיד את מחיר הדירה למדד לאחר מועד המסירה שנקבע בחוזה, גם במקרה שהדירה תימסר באיחור.

פיצוי בגין איחור במסירת דירה – הצעת החוק מצמצמת את הפטור מתשלום פיצוי לרוכש במקרה של איחור במסירה רק למקרה שבו האיחור נבע ממעשה או מחדל של הרוכש או למקרה שהחוזה סוכל. בנוסף במקרים בהם תימסר הדירה באיחור של לפחות חודש ועד ארבעה חודשים, חברת הבנייה תשלם פיצוי בגובה שכר דירה מלא (100%) ובמקרה של איחור של חמישה חודשים ועד עשרה חודשים חברת הבנייה תשלם לקונים תשלום חודשי בשיעור של 125% משכר דירה באזור. על כל איחור שמעבר לעשרה חודשים יוטל פיצוי בגובה 150% משכר הדירה באזור.

חשוב להדגיש החוק הזה לא יחול רטרואקטיבית!!

הטבות:

רוכשי דירות במסגרת תכניות דיור ממשלתיות זכאים לקבלת משכנתא בשיעור גבוה יותר מהמקובל בשוק שמוגבל עד %75 ממחיר החוזה, בנק ישראל מחריג את הזוכים משאר לוקחי המשכנתאות בכדי לסייע להם במימון רכישת הדירה, החישוב מתבצע כך שלעיתים הלקוח יביא רק 60 אלף הון עצמי במקומות שיש מענקים, לדוג' אשקלון אופקים וכו'. ובמקומות שאין ההון עצמי יסתכם ב100 אלף ₪.

חשוב לדעת שישנה מגבלת מחיר, וכי מדובר בנכסים ששויים מגיע עד 1.8 מליון שח בלבד. מעבר לכך החישוב הינו רגיל וכי על הזוכה להביא 25% משווי הנכס.

הלוואת זכאות

במשכנתא לרוכשים דירה ראשונה ניתן לשלב גם הלוואת זכאות במסלול ריבית קבועה צמודה בתנאים מועדפים – ריבית זולה בחצי אחוז מהריבית הממוצעת להלוואות במסלול קבוע צמודה ניתנת ללקוחות רגילים ועל כל פנים לא יותר יקרה מ – %3, המסלול מקנה אפשרות לפרוע את המשכנתא ללא עמלות פרעון מוקדם, גובה הסכום שתוכלו לקבל בהלוואת זכאות ייקבע לפי חישוב רמת ניקוד מצטבר של כמה פרמטרים שנות נישואין, מספר אחים, מספר ילדים, ובתוספת בגין שרות צבאי או לאומי. לצורך קבלת הלוואת הזכאות נדרש להנפיק תעודת זכאות מיוחדת להלוואת זכאות אצל פקיד המשכנתאות בבנק.

עדכוני מדדים חודש יולי

מדד מחירי הדיור עלה ב1.4%

מדד המחירים לצרכן עלה ב0.4% – משלים עלייה של 4.4% ב12 חודשים האחרונים.

מדד תשומות הבנייה עלה ב0.6% – משלים עלייה של 4.4% מתחילת שנת 2022

 

 

 

מישאל חדד
מומחה M.H משכנתאות ופיננסים

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
8 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
8 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שלומי בוסקילה
2 שנים לפני

מקצועי ביותר

אביבית
2 שנים לפני

ממש מאיר עיניים! למדתי הרבה
תודה רבה
ומזל טוב לזוכים

מ
2 שנים לפני

מספר 1

2 שנים לפני

כתבה מחכימה שעושה סדר לכל מי שהולך לאיבוד בנבכי הביוקרטיה

2 שנים לפני

כתבה מחכימה שעושה סדר לכל מי שהולך לאיבוד בנבכי הביוקרטיה

מרדכי
2 שנים לפני

אלוף האלופים. יועץ שמבין בכל פרט

משה אלאלוף
2 שנים לפני

מושקע איכותי ומקצועי.
כתבה של יועץ מבין!!

שלומי
2 שנים לפני

איזה כיף לראות אחת לחודש את הכתבה..
מחכים ביותר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן