איש את אחיו יעזורו

החקלאי שנלחם על מפעל חייו בראיון ל"חרדים אשדוד": "בעוד שבועיים הכל יירקב"

באזור עוטף עזה, מגודלים 60 אלף דונם תפוחי אדמה, 22 אלף דונם של גזר בשטחים פתוחים, לצד 16 אלף דונם חממות של עגבניות מסוגים שונים ועוד עשרות דונמים נוספים של פירות הדר. עקב הלחימה נוצר מחסור בפועלים והוהפסק השיווק לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה, ובמשרד החקלאות מגבשים תוכניות למצוקת החקלאים, אבל גם אם יתממשו — יעבור זמן עד שיישאו פירות. לפי הערכות, בקרוב יהיה מחסור בחלק מסוגי הירקות והפירות.

ליאור אברהמי (37) חקלאי ממושב מלילות שבדרום, מנהל עסק משפחתי בתחום החקלאות.

הוא, ביחד עם אביו ובני משפחתו, מנהלים יחד עסק לגידול פירות הדר. תפוזים. שמשתרע על שטח ענק של 70 דונם במושב מלילות.

את עיקר הגידול, עד היום, הם היו משווקים לרצועת עזה ולרשות הפלסטינית. מדובר במעל 100 טון לכל מחזור גידול. כשבעונה יכולים להגיע ל3 מחזורים כאלו לשלושה זנים שונים.

"כרגע כשאנחנו מדברים, יש מתנדבים שבאו לעזור לנו לקטוף ולארוז. אני בעצמי עזבתי הכל ונסעתי למרכז כדי למכור תפוזים. המצב מדאיג, כל היום אנחנו שוברים את הראש איך למכור את ה100 טון של הזן הנוכחי שנמצאים עכשיו אצלנו, ובעוד שבועיים הם יפלו מהעץ וירקבו וההפסד ענק.

מתנדבים שהגיעו לעזור ולעבוד במקום הפועלים שאינם

בעוד חודש יחל לגדול זן חדש ובעוד חודשיים זן נוסף כששניהם באותו סדר גודל, כל אחד מעל 100 טון ובעלות של כ200,000₪ לכל זן.הפסד ענק ומהיר" מספר ליאור ל"חרדים אשדוד" וממשיך:

"הפרדס הזה הוא לא עבודה צדדית שלנו; אני, אישתי, הילדים שלי וההורים שלי כולנו בעסק הזה ומתפרנסים ממנו, אין לנו כלום חוץ מזה, זה מפעל חיים וזה מדאיג מאוד, גם ככה תחום החקלאות בישראל הוא קשה מאוד גם בשגרה."

חלק מהפרדס של משפחת אברהמי במלילות

"כשפניתי לסוחרים אחרים, פה בישראל, בשביל למכור את הסחורה שלי, הם הציעו לי תמורה ברמת ההפסד, שכבר עדיף להשאיר אותם להירקב על העץ. נסינו מכל הכיוונים וזה ממש מדאיג"

הסחורה של משפחת אברהמי:

מדובר בזן איכותי ישראלי טרי שרק נקטף ללא שעבר תהליכים כימיים כאלו או אחרים

"בשל המלחמה, חסרים עשרות אלפי עובדים והחקלאות הישראלית נאבקת על קיומה", מתריעים בארגון "צו 8 לחקלאות", שהוקם לאחרונה, בניסיון לגייס מתנדבים לסיוע לחקלאים.

"חסרים אלפי עובדים לעבודות במטעים ובשדות. פירות נושרים מהעצים בגלל שאין מי שיקטוף אותם, מסיק הזיתים מתחיל וחסרים עובדים".

עקב המצב שמצריך טיפול מיידי, ב"צו 8 לחקלאות" מבקשים ודורשים:

"אנחנו קוראים לרשתות המזון ולצה"ל להעדיף תוצרת ישראלית וגם ללקוחות, לחפש קודם את התוצרת החקלאית הישראלית".

לנוכח המחסור הקשה בידיים עובדות, מנסים פעילים בארגון, הפועל ביחד עם ארגונים נוספים, לגייס מתנדבים ולחבר אותם לחקלאים במשקים ברחבי הארץ, הזקוקים בדחיפות לידיים עובדות, על מנת להציל את הגידולים החקלאיים.

ואליכם ציבור הקוראים:

אם יש בידכם אפשרות לעזור למשפחת אברהמי לעבור את התקופה הלא פשוטה הזאת עבורם; ניתן לבצע הזמנות מרוכזות למשפחות ברוכות ילדים או למספר משפחות ביחד וההזמנה תגיע עד אליכם, ובמחיר הוגן ושווה לכל נפש, כי רק ביחד ננצח!

להזמנות חייגו: 050-8357046

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
6 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
6 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
דני
7 חודשים לפני

האם יש הפרשת תרומות ומעשרות?

איצקו
7 חודשים לפני

תבקש מכל הבטלנים בשחור אולי הם יעזרו לך.

עם ישראל
7 חודשים לפני

תציינו מחיר ותפרסמי בפייסבוק…

אנונימי
7 חודשים לפני

אתם צריכים לצין מחיר כמו כולם שנדע איזה כמות כדאי להזמין

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן