לאחר סערת מכשירי ההקלטה

החסידים שנערכו לשבת באשדוד נחשפו להקלטה של הרבי מויז'ניץ

לאחר שהתגלו מכשירי הקלטה בבית המדרש ויז'ניץ, במהלך קריאת התורה, שהוחבאו ע"י בחור ישיבה - חסידי ויז'ניץ שנערכו לשבת התאחדות בעיר אשדוד התרגשו לשמוע את קולו של האדמו"ר שניאות להקליט קטעים מנוסח התפילה באמצע השבוע

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: מאיר רוזנר

בשבת שחלפה חגגו חסידי ויז'ניץ בעיר אשדוד שבת התאחדות, בראשות בן האדמו"ר מויז'ניץ הרה"צ רבי יצחק ישעי' הגר, אב"ד ויז'ניץ אשדוד, שלראשונה הגיע לערוך את השבת בקרב החסידים בעיר.

לצד שבת ההתאחדות באשדוד, במרכז החסידות בבני ברק נערכה שבת התעלות בראשות בנו הצעיר של הרבי הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר. וזאת, בעקבות שהותו של הרבי מויז'ניץ בעיירת הנופש חלנדודנא בבריטניה.

למרות המרחק בין החסידים לאדמו"ר, בערב שבת התרגשו החסידים לשמוע את קולו של הרבי, בהקלטה מיוחדת של נוסח "כגוונא", מתוך סדר תפילת ליל שבת. התלהבות גדולה נרשמה עם הפרסום הראשוני של ההקלטה, בה נשמע קולו של האדמו"ר מויז'ניץ כשהוא מקריא קטעים מנוסח התפילה של שבת קודש.

בהקלטה שפורסמה בקו הטלפון 'קולו בקודש', נשמע הרבי אומר את נוסח "כגוונא" מתוך סדר תפילת ליל שבת. בקו הודיעו גם כי מדובר רק בחלק ראשון מתוך סדרת הקלטות, בהן הרבי יקריא קטעי תפילה למען יעמדו לדורות עולם.

האדמו"ר מויז'ניץ, השוהה כאמור בימים אלו בחלנדודנא בבריטניה לטובת מנוחה של מספר שבועות, הואיל להעלות את ההקלטות על רשמקול, לאור בקשתו של אחד ממשפחת המלוכה.

בן משפחת המלוכה נכנס לקודש פנימה, והקליט את קולו חוצב הלהבות של האדמו"ר, שפורסם כאמור בערב שבת ועורר התרגשות עצומה בקרב חסידי ויז'ניץ בפרט, ואצל שלומי אמוני ישראל ברחבי תבל בכלל.

בחסידות ויז'ניץ פרסמו אתמול הקלטה נוספת בסדרת ההקלטות של האדמו"ר מויז'ניץ, במסגרתה הרבי מקריא קטעים מתפילות וזמירות השבת, על פי הנעימה הויז'נצאית, למען יעמדו דורות רבים.

בהקלטה שפורסמה בקו 'קולו בקודש' נשמע קולו של הרבי מויז'ניץ כשהוא אומר בדביקות עילאית קטעים מתוך הפיוט: "רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת, אֲדוֹן הַשָּׁלוֹם מֶלֶךְ אַבִּיר… מוֹדֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַ-י וֵאלֹהֵ-י אֲבוֹתַי עַל כָּל הַחֶסֶד אֲשֶׁר עָשִׂיתָ עִמָּדִי וַאֲשֶׁר אַתָּה עָתִיד לַעֲשׂוֹת עִמִּי וְעִם כָּל בְּנֵי בֵיתִי וְעִם כָּל בְּרִיּוֹתֶיךָ בְּנֵי בְרִיתִי".

ל'חרדים אשדוד' נודע כי מרן האדמו"ר מויז'ניץ ניאות להקליט את נוסח התפילה, בעקבות תקרית חריגה שהתרחשה לפני מספר חודשים בבית המדרש הגדול של החסידות בקריית ויז'ניץ בבני ברק; בעיצומה של קריאת התורה בשבת בבוקר, כאשר גבאי בית המדרש דפק על הבמה, נפל מכשיר הקלטה שהוחבא לפני שבת.

לאחר בדיקה התברר כי חשקה נפשו של אחד מתלמידי ישיבת ויז'ניץ לשמר ולהקליט את נוסח התפילה של הרבי, ולכן, בטרם כניסת השבת הדביק שורה של מכשירי הקלטה במספר מיקומים אסטרטגיים בהיכלי התפילה והטישים.

העובדים הלא-יהודים בבניין בית המדרש הסתובבו בכל הבניין, ביצעו בדיקה יסודית ומקיפה, ואספו את כלל המכשירים שהוחבאו במקומות מסתור יצירתיים.

כאמור, בעקבות התקרית ההיא, הרבי הסכים להקליט קטעים מנוסח התפילה בנימוק כי אם זהו רצונו של הדור הצעיר, לשמוע ולשמר את נוסח התפילה בצורה ברורה, אז כדאי אכן לעשות זאת אבל בצורה מסודרת ומכובדת בימות החול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן