ראיון בלעדי

הוא ערבי שגר בחברון עובד כבר 12 שנה באשדוד ופותח בפנינו הכל על נקודת המבט של הערבי המצוי | ראיון בלעדי ומדאיג

כבר שנים שהוא משפץ בתים בעיר. הוא עבד ועובד עדיין עם קבלנים מוכרים באשדוד ומכיר את העיר כמעט על בוריה. את דב גור ורחוב הפלמח ברובע ג הוא מכיר היטב ובראיון איתנו הוא חושף את מה שכולנו צריכים לפחד ממנו

נקודת הרתיחה הר הבית קרדיט: freepik

כבר מעל ל12 שנה הוא משפץ בתים בעיר. הוא מרצף עושה אינסטלציה חשמל ושיפוצים כלליים. הוא עבד ועובד עם קבלנים מוכרים באשדוד ומכיר את העיר כמעט על בוריה. גם בבתים פרטיים הוא עובד; בדירות ברובע ו' בוילות ברובע ט טו ויז, גם את רחוב הפלמח ברובע ג הוא מכיר היטב

הוא מועסק אפילו בקניון באחת מהחנויות היותר מוכרות, מצד שני לא מעט מאלה שמעסיקים אותו מחוברים אליו ודואגים לו אישית, מלווים לו כספים ונותנים לו חדר לישון אצלם בבית וסומכים עליו בעיניים עצומות

 הפיגוע המזעזע באלעד משאיר את כל הצדדים לא רגועים וגרם לנו לפקוח 10 עיניים כשאנחנו מסתובבים בעיר ובמיוחד ליד אתרי בניה

אהלן וסהלן תכירו את א' פועל ערבי שעובד יום יום באשדוד וגר בשטחים שבאזור חברון ומעדיף להשאר בעילום שם כי את מה שהוא מספר לא תשמעו כנראה משום פועל אחר.

אתה הולך להתפלל באלאקצא?

היתי הולך כבר תקופה ארוכה שלא הלכתי. לא מחפש בעיות

איך אתה מרגיש בימים האלה של הפיגועים?

תראה אני חושב שמהפיגועים האלה לא יוצא שום דבר טוב, רק רע. גם אם מישהו חושב שישראל היא מדינת כיבוש ורוצה להעיף את כל היהודים מכאן לא יצליח לפתור את זה בדרך הזאת של פיגועים ורצח.

אז למה הם עושים את זה בכל זאת?

יש הסתה נגד ישראל ברחובות במסגדים בבתי ספר ובכל מקום. בדרך כלל מי שעובד ומרוויח רוצה להתקדם לבנות בית להקים עסק ואין לו ראש וזמן ליפול לדברים האלה תראה את הבדואים בנגב הם גם ככה הרבה מהם עניים ועבריינים אין להם דת חזקה אז הם מהר נופלים גם לרצח ולהסתה הזאת.

אמרת שהם לא קשורים לדת. אתה יש לך שיח' שאתה מקשיב לו?

בטח

ומה הוא אומר?

השיח' שלי לא מטיף במסגדים ולא מדבר על מלחמות אבל אני מתייעץ איתו בכל החיים הפרטיים שלי וזה מה שמעניין אותי- המשפחה שלי והוא נגד המצב הזה כרגע.

מה זאת אומרת "כרגע"?

הוא אומר שאם רוצים לצאת למלחמה זאת לא הדרך ואי אפשר לצאת למלחמה כל אחד איך שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה יש נבואות לעתיד הרחוק והלא ידוע שכתובות בחדית' (ספר מוסלמי) על המהדי שיבוא ויציל את העולם מעבר לזה אי אפשר לצאת למלחמה.

אם הוא יגיד לך לצאת למלחמה אתה תקשיב לו?

אני לא מסוגל להלחם באף אחד אף פעם לא נסיתי לריב עם אף אחד וזה גם לא עבר לי בראש אני צריך לדאוג לילדים שלי

אז איך אתה מסביר את זה בכל זאת, בכל חודש הרמדאן כל שנה יש בעיות בטחוניות קשות וההטפה נגד יהודים כל כך גדולה לא ברור להם מה שכתוב בחדית'?

בא אני אגלה לך משהו שאסור לנו לספר השיח'ים בבעיה, אסור להם לדבר משהו שסותר את הדעה של תנועת חמאס או פתח וגם בתוך הפלסטינים יש זרמים. יש זרם קיצוני אחד שחושב שלהרוג יהודים זה מצווה והרמדאן זה חודש קדוש שצריך לעשות בו כמה שיותר מצוות ויש זרם אחר שלפי דעתו אסור להרוג בכל מצב נשים ילדים וזקנים הם מחוץ לחוק רק חיילים ובזמן מלחמה מוכרזת בלבד.

אז לפי מה שאתה אומר גם השיח' הכי טוב שלכם סובר שיש מצווה להרוג יהודים?

שלא יעבדו עליך ואסור לי להגיד את זה אבל זו האמת ושוב פעם לא בכל מצב ולא כל אחד רק חיילים ורק במלחמה של המהדי.
במצב של מלחמה בין מדינות כמו ארצות הברית אוקראינה ישראל ורוסיה בכל העולם, חיילים הורגים חיילים כי זו שעת מלחמה.

אז מתי יגיע המהדי?

כתוב אצלנו שהוא יגיע כשישראל יגיעו לעיראק אז נכון להרגע אף אחד לא יודע

מה שאתה אומר עכשיו זה לא טוב

נכון, אבל הרבה עובדים פה בישראל אלה שיותר מוצלחים פחות מתעסקים בפוליטיקה ובהסתה אני לדוגמא בונה וילה יותר יפה משל הרופא של הכפר 3 קומות עם מאגר מים במרתף, אני באמצע בנייה עכשיו, ימים שיש סגר אין כסף והכל תקוע לא יכול להמשיך וזה מה שמענין אותי.

אני חי טוב, המשפחה שלי מכובדת בכל האזור יש לנו מפעלים של בטון שדות ומטעים של זיתים יש לי מעמד אני עוזר למשפחה שלי אם לא תהיה לי עבודה הכל לא שווה כלום.

א' בבית ששיפץ ברובע ז' ומסכה עם הכיתוב "רק ביבי"

אתה מרגיש הבדל בין הממשלה של עכשיו לממשלה של נתניהו?

עכשיו אין ממשלה זה לא עובד הפיגועים האלה לא טובים לנו לא רוצים לראות אותנו לא מאמינים בנו.

בתחילת הרמדאן רציתי לחזור הביתה ועצרתי מונית, פה באשדוד, הנהג זיהה את המבטא שלי וצעק עליי: "בא תעלה לרכב יערבי אני אהרוג אותך גם ככה אני בדרך לבית העלמין" ברחתי משם זה לא נעים. גם אישתי מפחדת עליי.

בתקופה של הממשלה הקודמת השלום עם איחוד האמירויות גרם לסחבק והרגשה חברית יותר הישראלים הרגישו שאנחנו חלק מהשלום הזה ואנחנו הרגשנו מכובדים יותר עכשיו הכל הפוך.

המשפחה שלי זה לא כמו כולם יש הרבה דברים שאנחנו עושים כמו אצלכם

כמו מה למשל?

סבתא שלי היתה עושה צום גם לא אוכלת וגם לא מדברת כל יום שני וכל יום חמישי היא היתה אומרת שהשמים פתוחים וצריך להתפלל. גם יום לפני החג שלכם פורים מי שרוצה לצום עדיף שיצום ויתפלל הסבירו לנו שזה יום מבורך אומרים גם שהיתה לנו סבתא יהודיה במשפחה

אתה הולך להתפלל באלאקצא?

היתי הולך כבר תקופה ארוכה שלא הלכתי. לא מחפש בעיות

באיזה מקומות אתה עובד באשדוד?

מעדיף לא לדבר יותר מדי אבל אני מכיר טוב את רובע ו' רחוב דב גור אני עבדתי שם לפני הרבה שנים וגם לא מזמן לפני הרמדאן רובע ג' רחוב הפלמ"ח רובע א' ליד הים רובע ט' גם בוילות עבדתי הרבה עד היום אני עובד שם לפעמים וגם בבתים של רובע ט"ו עבדתי ואפילו נתנו לי לישון אצלם ביחד איתם בבית סומכים עליי כאילו אני אח שלהם. יש לי בעל הבית אחד שאפילו מלווה לי כמה אלפי שקלים שאני צריך ואני מחזיר לו והוא יודע את זה שאפשר לסמוך עליי. אני לא מחפש בעיות אני דואג למשפחה שלי ולילדים שלי. אישתי מורה במדרסה (בית ספר) יש לה תעודה ואני רוצה שגם לילדים שלי תהיה תעודה.

ומה שאתה מרוויח פה בישראל מספיק לך לבנות ולחיות בכבוד?

אני עובד בעבודה רגילה 8 שעות ביום ואחר הולך לעשות עבודות פרטיות

בעבודה הרגילה אני מרוויח 8 אלף בחודש כשכמעט 2000 שקל הולך על אישורים בעבודות הפרטיות של הערב לפעמים יש עבודה ולפעמים אין אבל גם במשכורת כזאת בחברון אתה מצליח להסתדר טוב.

איך ב6000 שקל לחודש אתה בונה וילה 3 קומות פה תושבים בקושי מצליחים לשכור דירה במחיר הזה?

אצלנו הכל זול, את הקרקע קבלתי מתנה מאבא של אישתי והחומרים אצלנו רבע מחיר ממה שעולה בישראל, גם המחיה זולה לדוגמא מנה שווארמה בלאפה עולה בין 7 ל12 שקל תלוי באיזה אזור אצלכם זה פי 4 או 5 גם בבגדים זה ככה אז המשכורת שלי נחשבת הרבה כסף אצלנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן