כ-65,000 עולים לציון

ההילולה השנייה בגודלה: זכר אור החיים הקדוש באשדוד

בבית המדרש שאץ ברובע ז' אשדוד נערכה סעודת הילולה לרגל הילולת האור החיים הקדוש זי"ע, בשילוב סיום מסכת. במקביל, כ-65,000 איש צפויים לעלות להר הזיתים לפקוד את הציון הקדוש ולהעתיר בתפילה ובתחנונים
סיום מסכת אצל האדמו"ר משאץ

בבית המדרש שאץ ברובע ז' אשדוד נערכה אמש (רביעי) סעודת הילולה לרגל הילולת האור החיים הקדוש זי"ע, בשילוב סיום מסכת.

סעודת ההילולה נערכה בראשות האדמו"ר משאץ אשדוד ובהשתתפות חברי השיעור היומי בבית המדרש שאץ.

סעודת ההילולה נערכה בערב ט"ו בתמוז, ביום בו מציינים ברחבי העולם היהודי את יום פטירתו של מחבר הספר "אור החיים" הקדוש רבי חיים בן עטר. יצוין כי על פי הערכות המשטרה כ-65,000 איש צפויים לעלות להר הזיתים לפקוד את הציון הקדוש ולהעתיר בתפילה ובתחנונים.

על פי החלטת המשטרה, לא מתאפשרת גישה לרכבים פרטיים להר הזיתים. העלייה לציון נעשית באמצעות תחבורה ציבורית בלבד, בקו 51 של חברת אגד. בשל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, עלולים להיווצר שיבושים בתנועה בירושלים. במשרד התחבורה ממליצים לציבור להתעדכן אודות השינויים ולהתאים את שעות העלייה לתפילה לשעות שבהן התנועה זורמת כסדרה. במועצת בתי העלמין מבקשים מהציבור להישמע להוראות הסדרנים ולהקפיד על הוראות הבטיחות כדי למנוע אסון, חלילה.

לקראת ההילולה נשלמו ההכנות האחרונות לאבטחת שלומם וביטחונם של העולים לציון האור החיים. בסיור שהתקיים לאחרונה בהשתפות הדרגים הבכירים במשטרת ירושלים, נציגי עיריית ירושלים, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין בירושלים, נבחנו מקרוב התוכניות להסדרת עלייתם של ההמונים לציון ביום ההילולה. במהלך הסיור נדונו כל הנושאים הקשורים בעלייה לציון, החל משלב התחבורה ועד לחזרת המתפללים לביתם.

בפתח הסיור הציגו נציגי המשטרה את הנתונים, לפיהם מדובר בהילולה השנייה בגודלה אחרי מירון וכי צפויים להגיע למקום 65,000 איש ביממה של ההילולה. בהתאם ללקחים שהופקו מאסון מירון ומניהול ההילולה השנה במירון, הוחלט על הקמת חפ"ק משותף שיתכלל בין כלל הגורמים, משטרה, מד"א, כיבוי אש ומועצת בתי העלמין.

המשימה שהציבו במועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, בהכוונתו של יו"ר הנהלת המועצה צוריאל פורת, הייתה לאפשר לכל המתפללים המבקשים לעלות ולהתפלל לעשות זאת ללא הגבלה, יחד עם שמירה והקפדה על כל הכללים המונעים סכנת חיים. כמו כן, עלתה במהלך הסיור שאלת אבטחת המתפללים בהיבט הביטחוני. במשטרת ישראל הציגו את התכניות הנדרשות על מנת לאשר את קיום ההילולה. יישום התוכניות בפועל התאפשר הודות להתגייסותם של ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, מנהל האגף למבני דת הרב יצחק הנאו, ומנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק, שפעלו להשגת תקציב עבור ההכנות הדרושות להילולה.

בשנה שעברה הוקמו באזור הציון גשרים להולכי רגל מהכביש ועד לציון. גשר אחד לגברים להלוך, גשר לגברים לחזור, וכן שני גשרים לנשים. על פי יועצי הבטיחות שהיו שותפים להכנות, השנה עלה צורך בהקמת גשר נוסף על מנת למנוע אסון חלילה, מה שגרם להגדלה בעלות התקציבית של ההכנות לקראת ההילולה.

יו"ר הנהלת מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, צוריאל פורת: "אני קורא לציבור להקפיד על ההנחיות שנועדו להציל חיים כפשוטו. אני מתפלל שבזכות האור החיים הקדוש, לא תצא תקלה תחת ידינו וכל יהודי החפץ בכך יוכל לעלות ולהתפלל וישוב בשלום בלי פגע. ברצוני להודות לראש העיר ירושלים מר משה ליאון, למ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, ולמנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק, על התגייסותם להשגת תקציב לקיום הילולת האור החיים הקדוש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן