אנשי הסוד ושרי החוץ | מגזין חג פסח | תשפ״ג

הדמויות הלוחשות על אוזניהם של אדמו"רי אשדוד: פרויקט חג מיוחד

שרי החוץ, אנשי הסוד, והמקורבים אצל אדמו"רי אשדוד - פיטסבורג, האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא, טאלנא ושאץ. 'חרדים אשדוד' מתחקה אחר הדמויות מאחורי הקלעים: שאול לנדאו, יעקב ביבלה, ישראל בן שימול, שמחה רוזנווסר ויעקב שטמר
האדמו"ר מפיטסבורג, האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא, האדמו"ר מטאלנא, האדמו"ר משאץ

בעיר אשדוד ישנם אדמו"רים ורבנים רבים, אשר משפיעים על אלפי המשפחות החרדיות המתגוררות בעיר, ועל צביונה הרוחני של העיר. מלבד השפעתם על הציבור הרחב, הם גם מנהיגי קהילות, בהן כל דבר מובא להכרעת המנהיג.

לכל אדמו"ר ורב ישנם "מקורבים", "אנשי בית", "גבאים", וכדומה. הם "לוחשים על האוזניים של האדמו"ר". מעבירים את פניות החסידים, מעדכנים על אירועים שמתרחשים בקהילה, בעיר או בעולם, ולפעמים מעבירים לחסידים או לציבור את ההוראות של האדמו"ר.

לרגל חג הפסח, 'חרדים אשדוד' מתחקה אחר מספר דמויות בולטות באשדוד, אשר מקורבות לאדמו"רים בעיר – בחצרות הקודש פיטסבורג, טאלנא, שאץ, ובחצר האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא.

חסידות פיטסבורג

העסקן ר' שאול לנדאו

אחד הדמויות הבולטות בעיר, ובחסידות פיטסבורג בפרט, היא העסקן הוותיק ר' שאול לנדאו. כל מי שפקד כבר את חצרו של כ"ק האדמו"רים לבית פיטסבורג כבר נתקלו בו. הוא נמצא מאחורי האדמו"ר, "מוציא ומביא", דואג לכל פרט ומשמש במסירות את הרבי.

לנדאו החל את דרכו כבר בשנת תשנ"ג, בהיותו בחור בן 18 בלבד. כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זי"ע נסע אז למסע קודש מעבר לים, ומי שהיה צמוד אליו בכל מהלך המסע בחו"ל, הוא הבחור שלימים הפך לאגדה בחסידות – ר' שאול לנדאו.

כיום, הוא כבר לא משמש כמשב"ק צמוד לאדמו"ר בכל שעות היממה, אבל רוחו עדיין מרחפת בבית הרבי. הוא נמצא בו לעיתים תכופות, מעדכן ומתעדכן, מוציא לפועל פרויקטים שתחת אחריותו ודואג לרווחתו של מורו ורבו.

העסקן ר׳ שאול לנדאו לצד רבו האדמו״ר מפיטסבורג שליט״א בשאיבת מים שלנו אשתקד (קרדיט: ש. וייסנשטרן)

כל איש ציבור, פוליטיקאי או עסקן שמבקש להגיע לביקור אצל האדמו"ר, להתייעץ איתו או לבקש ברכה – יודע שהוא צריך לעבור דרך לנדאו. לקבל את אישורו ולתאם מולו את כל הפרטים. הוא זה שאחראי על "קשרי החוץ" של החסידות. "שר החוץ", הוא נקרא בפי יודעי דבר. גם כלי התקשורת שמרבים לסקר את הנעשה בחצר הקודש נמצאים בקשר ישיר עם לנדאו, שיודע את מה לזקק, מה לפרסם ומה לצנזר.

מלבד פעילותו למען בניית החסידות, הקמת מוסדות חינוך ובתי כנסת – לנדאו גם מוכר בעיר כ"איש חסד". כל מה שאברך ומשפחה סטנדרטית, או בזמן שמחה או חלילה בשעת מצוקה, צריכים – לנדאו משתדל להשיג בשבילם. הן מול העירייה ולפעמים אפילו מול גורמים ממשלתיים. הם יקבלו הכוונה מדויקת, ללא שום תמורה, עד שישיגו את מבוקשם.

לנדאו מאחורי רבו האדמו״ר מפיטסבורג (צילום: שוקי לרר)

חצר האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא

הנגיד ר' יעקב ביבלה

נאמן ביתם של גדולי ישראל ר׳ ישראל בן שימול

"אנשי בית" רבים מקיפים את האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא, אך שניים מהם בולטים במיוחד – נגיד עולם התורה ר' יעקב ביבלה, ונאמן ביתם של גדולי ישראל ר' ישראל בן שימול.

ביבלה, חסיד גור ומנכ"ל רשת חנויות הספרים 'אור החיים', הוא יד ימינו ואיש סודו של האדמו"ר מזה 19 שנה. הוא צמוד אליו, פועל למענו ועוסק רבות בפרויקטים למען הקהילה.

הנגיד ר׳ יעקב ביבלה לצד רבו האדמו״ר רבי רפאל אבוחצירא שליט״א מוצאי שבת חול המועד פסח תשפ״ג בהילולת הבבא מאיר זיע״א

כשהאדמו"ר צריך משהו הוא יודע שביבלה יתייצב כחיל נאמן ומסור באופן מיידי. יעזוב את העבודה, את העיסוקים, את המשפחה, והכול כדי לעשות רצון צדיק.

אחד ממכריו תיאר את ביבלה כמי "שמסור אל האדמו"ר במשך 24 שעות ביום, לכל מה שצריך. מבטל בשבילו הכול. כך גם מנהל בשבילו פרויקטים, מתלווה לנסיעות ועוזר בכל תחום ועניין".

הנגיד ר׳ יעקב ביבלה לצד רבו האדמו״ר רבי רפאל אבוחצירא שליט״א (קרדיט: משה ויסברג)

בן שימול, נאמן ביתם של גדולי ישראל, הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לאדמו"ר. הוא גם נמצא בקשר ישיר עם כל האדמו"רים לבית אבוחצירא בישראל.

הוא צמוד אל האדמו"ר, מקיים בשבילו שליחויות לאדמו"רים ורבנים, ושליחויות סודיות מאחורי הקלעים, וכך גם מנהל את ענייני הבית על הצד הטוב ביותר.

מלבד פעילותו בבית האדמו"ר – בן שימול הוא גם "בן תורה" אמיתי, תלמיד חכם ויודע ספר, שעשה חיל בלימודו בישיבות המובחרות ביותר. כך גם בניו מתחנכים במוסדות הטובים ביותר בעיר.

נאמן גדולי ישראל ר׳ ישראל בן שימול לצד רבו האדמו״ר רבי רפאל אבוחצירא שליט״א

חסידות שאץ

ר' שמחה רוזנווסר

כ"ק האדמו"ר משאץ הוא דמות מוכרת בעיר, ודמות מוכרת מאוד בתחום הכשרות. מי שנמצא קרוב אליו, פועל למענו ומסייע בכל דבר ועניין – הוא ר' שמחה רוזנווסר.

רוזנווסר משמש בתפקידו כארבע שנים. הוא משמש כמנכ"ל הקהילה ואיש "קשרי החוץ" של האדמו"ר. הוא נוהג לעדכן על הנעשה בחצר הקודש לאוהדי הקהילה ולכלי התקשורת ומוביל פרויקטים בקהילה.

ר׳ שמחה רוזנווסר לצד רבו האדמו״ר משאץ אשדוד

ר' שמחה הוא הוא מוותיקי ומייסדי בית הכנסת, שהוקם לפני כ-20 שנה. הוא פיתח ושיפץ את המקום ודואג למען ה"בית מקדש מעט" בכל ימות השנה. כל מי שנכנס אי פעם לבית המדרש שאץ ברובע ז' מכיר את הדמות האהובה על הקהילה, שמקבלת את כל אחד ואחד בסבר פנים יפות ושם לב לכל פרט ופרט.

מלבד זאת, רוזנווסר הוא יועץ זוגי ויזם עסקי, מעין מנטור, שעוזר להרבה אנשים. אחד ממכריו תיאר ל'חרדים אשדוד': "הוא איש כשרוני ואדיב, מתמסר לזולת. ראוי ביותר וייצוגי. מעמודי התווך של הקהילה. הוא גם מדריך רכיבה באופניים לבודדים ולקבוצות, בחור ספורטיבי ואנרגטי, יודע להלך בין הטיפות כשצריך, עושה מלאכתו בשקט ובענווה ומרומם את שם שאץ בארץ ובעולם".

חסידות טאלנא

ר' יענק'ל שטמר

כ"ק האדמו"ר מטאלנא הוא אחד האדמו"רים המוכרים באשדוד, ודמות מוערכת בקרב גדולי האדמו"רים והרבנים בארץ. המשב"ק הבכיר הוא ר' יענק'ל שטמר.

שטמר החל לשמש את האדמו"ר כבר לפני שנים רבות. מאז הוא צמוד אליו, נאמן ומוסר, ומתלווה לכל האירועים. כך גם מנהל את ענייני החצר ומתאם את ביקוריו ומסעותיו של האדמו"ר.

ר׳ יעקב שטרמר לצד רבו האדמו״ר מטאלנא אשדוד שליט״א (קרדיט: יוסי לוי)

בעבר, שטמר ניהל את כל החצר. הוא לבדו ניצח על כל המערכה. עם התרחבות הקהילה מונו אנשי מפתח נוספים המסייעים לו בעבודת הקודש.

לצפייה במגזין חג – סבא ג׳פטו – האמן האשדודי שהפך למבוקש ומשגע את האדריכלים והצלמים – לחץ כאן ⬇️⬇️⬇️

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
11 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
11 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אלימלך
1 שנה לפני

כבר אמר רבי רפאל שם רשעים ירקב על ה"בן תורה".

זושיא
1 שנה לפני

בן שימול קרוב יותר לפיטסבורג ובשקט לר מאיר אבוחצירא. במקום שנקרא נמצא זה בשביל כבוד.

מיכאל טוב
1 שנה לפני

נכון נכון אשרינו שזכינו בעיר הזו לכזה בעל מדריגה צדיק חכם ונבון גאון גדול בתורה עניו וצנוע. ובעל חסד במושגים אדירים בצניעות רבה. סביבו תלמידי חכמים וצדיקים בני עליה וכולם יונקים ממנו תורה מידות נעלות וטהרה. ממשיך שושלת הקודש. זרע ברך השם

דב צבי
1 שנה לפני

רבי רפאל הצדיק לא צריך עסקנים. הכל אצלו בצניעות. בלי פרסום. הכל למען השם ולמען הכלל. רחוק מפרסום..רחוק מפוליטיקה..ומנהיג את הסביבה שלו בשקט וביד רמא. טוב ומטיב

חיים ביאלה
1 שנה לפני

וואווו ואואו וו ואאאוווו

אחד מל"ו
1 שנה לפני

כמו שאמר מר"ן הרב הפרופ' ישעיהו לייבוביץ' זצוק"ל: הזנו את הדת!

כל הרבנים והאדמורים האחו הפכו את הדת לעסק מסחרי שמגלגל מיליארדים על חשבון הבורים הסוגדים להם ולעבודת האלילים שלהם לאלוהים דמיוני ומומצא…

קובי
1 שנה לפני

מאז שהתרבו העסקנים והקורבים המשבקים ירדה קרן התורה.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן