ר"ת או 50 דקות?

הגבאים פנו: הרבי מבעלזא הורה לחסידים באשדוד להקל

גבאי ביהמ"ד בעלזא ברובע ז' ביקשו לקבל את תשובת האדמו"ר האם לחכות עם ספירת העומר עד לזמן ר"ת, בלילי שבתות. גבאי האדמו"ר השיב בשמו: "כמו בכל שבת קודש שהמנהג להקל על חמישים דקות"
רחבת בית המדרש הגדול בעלזא בירושלים. צילום: 'חרדים אשדוד'

גבאי בית המדרש 'בית שלום' של חסידי בעלזא באשדוד שיגרו מכתב לבית האדמו"ר מבעלזא, בו ביקשו לשאול האם להקפיד בשבתות שבין חג הפסח לחג השבועות, ימי ספירת העומר, להקפיד לספור ספירת העומר בזמן רבנו תם, או האם אפשר להקדים.

למתפללי בית המדרש ברחוב רבי מאיר בעל הנס ברובע ז' בעיר התעוררה שאלה זו לאחר שסיימו את תפילת ערבית של שבת, לפני זמן רבנו תם ולפעמים נאלצו להמתין בבית המדרש עד להגעת הזמן.

ל'חרדים אשדוד' נודע כי לפני מספר ימים, הרב אליעזר וינד, משב"ק האדמו"ר, שיגר תשובה: "השאלה הובאה אל הקודש פנימה וכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ציווה להשיב: 'כמו בכל שבת קודש שהמנהג להקל על חמישים דקות'".

יצוין כי שיטת רבנו תם היא שצאת הכוכבים הוא זמן הילוך ארבע מיל אחרי השקיעה, כלומר 72 דקות, וכך נוהגים בחוץ לארץ וכן כמה שיטות של חסידים בארץ. ויש גם שיטת נוספת של החזון איש, שלא קבע זמן מדוייק אלא היה מבקש לצאת החוצה לראות אם הוחשך, וזמן זה נע בין 40 דקות בחורף ל-50 דקות בקיץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן