יציאת צדיק מן המקום

הביקור ההיסטורי מגיע לסיומו: הרבי מגור עוזב את הדרום

לאחר שבועיים בהם חסידי גור מאשדוד זכו לחזות בפני הצדיק שהגיע לערד: האדמו"ר מגור צפוי לחזור בשעות הקרובות למעונו בירושלים. בנו, הרה"צ רבי נחמיה מאשדוד, ששהה לצד אביו, יחזור גם הוא למעונו
האדמו"ר מגור. צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מגור צפוי לחזור היום (שני) למעונו בירושלים לאחר שהות ממושכת של שבועיים בעיר ערד שבדרום הארץ.

כפי שדיווחנו כאן ב'חרדים אשדוד', הרבי מגור הגיע לפני כשבועיים לערד לטובת מנוחה קצרה, יחד עם משפחתו.

ל'חרדים אשדוד' נודע כי בן האדמו"ר, הרה"צ רבי נחמיה, המתגורר באשדוד ומכהן כראש ישיבה באחת הישיבות של חסידות גור בעיר, שהה גם הוא בערד לצד אביו האדמו"ר.

במהלך ימי הביקור, חסידי גור רבים יצאו מאשדוד לערד, כדי להשתתף בתפילות אצל האדמו"ר, שהתקיימו באוהל מיוחד שהוקם בחצר סמינר גור בעיר.

כפי שצוין, ברקע הביקור עמד השינוי הדרסטי ביחסים בין הקהילה החרדית של חסידות גור הגדולה בעיר לבין יתר האוכלוסייה והנהגת העירייה. לאורך שנים שרר מתח גדול ונרשמו עימותים קשים בין ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו מ"יש עתיד" להנהגת הקהילה והחסידים.

בחודשים האחרונים, לאחר שהנגיד יצחק שפירא נשלח בשליחות האדמו"ר מגור להרגיע את הרוחות וליישר את ההדורים והצליח במשימתו, נרשמה רגיעה ונרקמו יחסי אמון וכבוד בין הקהלים ובין העירייה והעומד בראשה להנהגה העירונית. לשיאם הגיעו הדברים כאשר ראש העיר קידם את הרבי מגור במכתב לבבי וחריג ששלח למעונו בו כתב כי בואו של הרבי מסב עונג ושמחה וברכה לתושבים המצפים כבר לביקורים הבאים.

יצחק שפירא, שליחו של האדמו"ר מגור לערד ואדריכל המהפך, מסר בהודעה על רקע השינוי הדרמטי וההיסטורי: "יהדות התורה הנוהגת בתבונה, בדרכי נועם ובנתיבות שלום – יודעת להשיג יחסים של דו קיום וכיבוד הדדי תוך שמירה והקפדה על אורחות חיים תורניים ללא ויתורים ופשרות גם בעיר שראשיה נמנים על יש עתיד. זה נכון מאוד גם אם הציבור החרדי בישראל היה מהווה את רוב מנינה ובנינה של האוכלוסייה בישראל וקל וחומר כאשר הוא מהווה מיעוט".

כמו כן, המהלכים שהוביל בחודשים האחרונים יצחק שפירא קיבלו לראשונה ביטוי פומבי בדמות מכתב חריג וחסר תקדים מראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, בו קידם בלבביות רבה את בואו של הרבי לעיר.

במכתב עליו היו חתומים ראש העיר ניסן בן חמו וסגנו ומ"מ דודי אוחנונה נכתב, תחת הכותרת "כבוד האדמו"ר מגור שליט"א, כי "עיריית ערד שמחה לקבל את פני כבוד האדמו"ר בשערי עירנו, כבוד הוא לנו שרבם הגדול של הקהילה השוכנת בקרבנו שוהה עמנו בעירנו. אנו בבקשותינו שכבוד האדמו"ר שליט"א ישפיע ברכה והצלחה על כלל תושבי עירנו ומייחלים ומצפים בשמחה ובעונג לביקוריו הבאים".

במקביל, צויץ בחשבון הטוויטר הרשמי של עיריית ערד: "ברוך הבא לעירנו האדמו"ר מגור, מאחלים לך שהות נעימה והנאה מהשקט, השלווה, הנוף הנפלא והאווירה המיוחדת שיש בערד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יוסי
2 שנים לפני

מה זה קשור לאשדוד???

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן