פרסום ראשון:

האם מישהו מנסה לתדלק מלחמת חרדים-חילונים בעיר?!

'חרדים אשדוד' עושה סדר בגזרת בית הספר 'יד שבתאי' • והודף טענה אחר טענה של 'ועד ההורים' על אי פגיעת צביון וקיום בית הספר • כל הפרטים

בית הספר יד שבתאי. ברקע מודעת מחאה

תושבי רובע ו' באשדוד מכירים כבר שנים רבות את בית הספר "יד שבתאי". בי"ס המוגדר כממלכתי דתי, ובשנה האחרונה אף הוכרז כבית ספר דתי לאומנויות.

לפני מספר חודשים נידון במינהל החינוך בעירייה מצוקת בנות סמינר ויז'ניץ' מאחר והבנות לומדות במשך כמה שנים בקרוואנים מוזנחים ברחוב טרפון ברובע ז', והוחלט בהנהלת הסמינר לצאת לבנייה מאסיבית לבניית בניין חדש כפי שמקבלות כל הבנות בעיר אשדוד, בזמן הבנייה שתמשך כערך שנתיים במסגרת החלטת "מיטה חמה" של העיריה, בתקופת השיפוצים על העיריה למצוא לבנות מקום חילופי שיוכלו ללמוד בו. כאמור במינהל נידון הדבר, והוצע כי בבית הספר יד שבתאי ברובע ו' קיימת קומה שלימה ללא כל שימוש, ושם יוכלו בנות הסמינר החרדי ללמוד עד להשלמת בניית הסמינר שלהם.

צילום אווירי של השטח בו לומדות הבנות בקראוונים. צילום מערכת GIS
וכך זה נראה מהצד

ראש המינהל מר אריה מימון שוחח בפגישה עם וועד ההורים של בית הספר והציג בפניהם את כיוון המינהל בנושא, ושם מסרבים לקבל.

מיד הוציאו בוועד ההורים הודעה לתקשורת ומסלפים את דברי ראש המינהל, ומציגים מצג שווא: "רוצים לחצות את בית הספר לשניים עם קירות גבס והכל ולתת חצי לחינוך חרדי. את אולם הספורט רוצים לקחת ולהפוך לבית מדרש אז לתלמידים לא יהיה אולם ספורט וגם לא רחבה לא תהיה להם כי היא תתמלא במבנים יבילים. בית ספר שקיים 60 שנה הולך לאבדון".

בנוסף מוציאים בוועד הודעה מסיתה כנגד החרדים תוך כדי הצגת שווא להורי התלמידים: "התקיימה ישיבה בין נציגי ועד ההורים לאריה מיימון, ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד והתבשרנו כי החל משנת הלימודים הבאה בית הספר יתפצל חצי לתלמידנו היקרים וחצי ינתן לילדי מהמגזר החרדי שעברו לגור ברובע. הודעה זו נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. כנציגי הוועד הודענו לראש המינהל שאנחנו מתנגדים בכל תוקף להחלטת ראש העיר וביקשנו להיפגש עימו בדחיפות. הורים יקרים זה הזמן שלנו להילחם על הבית, הרובע שמתחרד לא יהיה על חשבון ילדינו ולכן אני מבקש מכל אחד ואחת מההורים באם ראש העיר לא ישנה את דעתו, כולנו כאיש אחד נצא למאבק חריף וקשוח עד לביטול הגזרה. כל האופציות למאבק יהיו חוקיות אבל ללא פשרות, נציגי הוועד בכיתות יעדכנו אותכם על כל דבר בעניין ונקווה שנצליח בדרך של דו שיח מכבד, אבל אם לא חלילה, נצטרך אותכם במאבק הצודק למען ילדינו 'כוחנו באחדותנו'".

"מדובר בקומה אחת לא פעילה" אומר בשיחה בכיר במינהל החינוך בעירייה ל'חרדים אשדוד' "שעליה אנו דנים לתת לסמינר החרדי – לא כהקצאה" מדגיש הבכיר וממשיך: "רק לתקופת הבנייה של מבנה הסמינר. צר לנו מאד שהחליטו בוועד ההורים לצאת למחלמה שכזו, ולהציג להורים דברים שלא נאמרו ולא מתוכננים להיות".

בוועד ההורים לא ממשיכים לשתוק, ויו"ר וועד הורים בבית הספר יוסי אסולין מסר בהודעה לתקשורת: "בית הספר יד שבתאי בשנתיים האחרונות הגדיל את נפח הפעילות, כמות התלמידים רק הולכת וגודלת מצד אחד ומצד שני לאחר עבודה קשה גם הפך להיות בית ספר לאומנויות. הזוי בעיניי החלטת ראש העיר להפוך את בית הספר לפעילות חרדית. אציין גם שכבר 2 בתי ספר ברובע נמסרו למגזר החרדי כך שלא נשאר בית ספר אחד ברובע ליתר המגזרים. כולי תקווה שנצליח לשכנע את ראש העיר לבטל את ההחלטה ובאם לא ועד ההורים בשיתוף כלל ההורים, נפעל בכל האמצעים לביטול ההחלטה".

רוני סאיג מייסד "אשדוד רוצה שינוי" אומר כי מדובר במדיניות עקבית של העירייה, "מדיניות עיריית אשדוד והעומדים בראשה בנוגע לרובע החרדי / מזרחי כפי שבאה לביטוי בתוכנית בניין עיר, מקיימת הלכה למעשה העדפת רוב דמוגרפי חרדי מוחלט ברובע ו' ולאחריו ברובע ח'. עיריית אשדוד בחרה בדרך של סילוף עובדות, כפי שעולה מהתוכנית בנוגע לכמות הבנייה, צעדים אלו מחזקים ונותנים לכך משנה תוקף.  תושבי ותושבות העיר החילוניים, מסורתיים, ציונים צריכים להתייצב ולפעול יחד, נגד החלטות הללו".

מנגד מעיריית אשדוד נמסר: "מנהל החינוך בעיריית אשדוד פועל בכלל הרובעים במטרה לתת פתרונות לכלל התושבים והכל בהתאם למבנים קיימים".

בחודש הקודם ארגנו בוועד ההורים הפגנה בכניסה לבית הספר בהשתתפות חלק מילדי בית הספר, גם שם נשמעו קריאות לעירית אשדוד לחזור בה מהחלטתה בנושא.

מודעת מחאה שנתלתה בהפגנה

אמש (יום רביעי) במהלך ישיבת מועצת העיר הגיעו בוועד ההורים ליציע האורחים במליאה והחלו למחות לכיוון חברי מועצת העיר במהלך 'הצעה לסדר היום' בנושא אותו הגישה חברת מועצת העיר גלבר.

מהומה במליאה. קרדיט חרדים אשדוד

השאילתה שהוגשה ע"י חברת האופוזיציה גלבר

חברי מועצת העיר וראשי המפלגות החרדיות בעיר בשיחה עם 'חרדים אשדוד' לא מבינים ומביעים תמיהה לפשר המהומה.

נציג חרדי בכיר בעירייה בשיחה ל'חרדים אשדוד': "צר לי שבוועד ההורים במקום לקבל בסבר פנים יפות את תלמידות הסמינר החרדי, שלא לוקחים מאומה ממקום בהם לומדים תלמידי ותלמידות בית הספר, הם מגיעות לתקופה קצרה בת שנתיים בלבד ללמוד בקומה שלא פעילה כבר שנים במתחם בית הספר, וכן אני גאה לחיות בעיר שיכולה לקיים אפשרות של מבנה משותף לבנות חרדיות עם בי"ס של המגזר הכללי, זה לכבודה של העיר ואופי של העיר".

עוד מציין הגורם: "לא חושב שזה יוביל למלחמת חרדים – חילונים. תושבי רובע ו' אנשים חשובים בעלי תרבות יהודית עמוקה, האמונים על הכנסת אורחים, צר לי כי גורמים מחרחרי ריב מנסים להתסיס את הקרקע, ובטוח אני שהדבר לא יצלח בידם. חשוב לי להדגיש כי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין, וכרגע מדובר עדיין ברעיון בלבד שנבחן. אני מתפלל ומקווה שנוכל לחיות איש ליד רעהו בשלום וללא מלחמות חלילה. עוד חשוב לשים לב כי בניגוד לעמדת וועד ההורים מעולם לא דובר על אולם הספורט ועל מבנים יבילים, עוד חשוב לי לציין כי הכניסה תהיה נפרדת, ולימוד הבנות החרדיות במקום לא ישפיע כלל על בית הספר!".

ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם (ש"ס) מגיב ל'חרדים אשדוד':

"בית ספר יד שבתאי היה בעבר בית ספר מאד משמעותי בעיר עם מאות ואלפי תלמידים, וטובי בניה של העיר התחנכו בו. אני מכיר מקרוב את ההתפתחות של בית ספר זה, עוד מהתקופה שרוב הציבור שהתגורר באזורים הסמוכים אליו היה ברובו חילוני ומסורתי. למיטב ידיעתי, העירייה ניסתה אינספור פעמים להגביר את הרישום אך המהלך לא צלח. לצערי, רוב המבנה עומד בשנים האחרונות ללא שימוש – ומנגד קיים ביקוש לבית ספר למגזר החרדי באזור זה. לאור זאת, החליט ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החלטה מושכלת וטובה לחלק את בית הספר לשני חלקים, כשחציו יוקצה לטובת בית ספר חרדי. ראיתי את מחאת הורי התלמידים, ליבי איתם, אך אי אפשר להתעלם מהמצוקה והצורך של הציבור החרדי למוסדות חינוך. לצערי רבים ממוסדות החינוך מתנהלים במבנים יבילים, מוזנחים ולא מותאמים, וחייבים לתת להם מענה כמו לכל ציבור אחר. אני מכיר אישית חלק מההורים שמחו נגד מהלך, אך חשוב להבין שבמצב הקיים המהלך שבוצע הוא כורח המציאות. אם כל ציבור ידע להכיל את הציבור האחר נוכל להימנע ממלחמות ובעיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן