ההבטחה שלא מומשה

האם דווקא נמל אשדוד יגרום למשבר בין ישראל לארצות הברית וביידן?

הכתב המדיני של ערוץ 12 ירון אברהם חושף לפני זמן קצר כי למרות הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית להכנסת סיוע הומניטרי באמצעות נמל אשדוד - עד עכשיו, לא צה״ל, לא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ולא הגורמים הרלוונטיים בנמל אשדוד קיבלו הנחיות לביצוע | הידיעה המלאה >

בפתח משבר נוסף?! נתניהו וביידן (קרדיט: נמל אשדוד, לע״מ)

האם נמל אשדוד הוא זה שיגרום למשבר בין נתניהו לביידן? לפני זמן קצר חשף ירון אברהם בערוץ 12 כי ביום חמישי האחרון בשיחתם הטעונה, ראש הממשלה מבטיח לנשיא ביידן שבתוך ימים נמל אשדוד ייפתח יחד עם מעבר נוסף בצפון הרצועה להכנסת סיוע הומניטרי. אלא שעד עכשיו, לא צה"ל, לא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, לא הגורמים הרלוונטיים בנמל אשדוד – לא קיבלו הנחיות לביצוע.

הגורמים הללו מחכים להבין האם ההנחיה אכן מגיעה כפי שנכתבה בהודעת לשכת רה"מ הרשמית שיצאה מיד לאחר דיון הקבינט בשבוע שעבר.

במקביל, רה"מ – חושף ירום אברהם – מוסיף לקבלת ההחלטות בסוגיה ההומניטרית שלושה שרים, במקרה – אלו הם שרים שמתנגדים לפתיחת נמל אשדוד, ולא נמצאים בקבינט המלחמה. מדובר בשרים רגב סמוטריץ וכץ.

בימים האחרונים גורמים רשמיים בארה"ב בדקו עם גורמים ישראליים איפה עומדת הסוגייה והזכירו את הבטחת רה"מ לנשיא לעשות זאת השבוע. אתמול, שגריר ישראל בארה"ב ג'ק לו הגיע ללשכתו של נתניהו והתרוצץ בין החדרים כולל בפגישה אישית עם רה"צ כדי להבין איך ישראל מתרגמת את הבטחת נתניהו למעשה.

גורמים בישראל אומרים לערוץ 12: ״לא מובן לנו לאן נתניהו חותר. אם ניתנה הבטחה כזו לביידן – חייב לממש אותה בטח בתקופה רגישה זו״.

בשגרירות ארה"ב בישראל אומרים בתגובה לחשיפה כי השגריר נפגש באופן רציף עם בכירי הממשלה כולל עם נתניהו. וכמדיניות, הם לא מגיבים על התוכן של שיחות דיפלומטיות פרטיות.

‏מלשכת רה"מ לא נמסרה תגובה לחשיפה.

 

רק הערב טען ח״כ אביגדור ליברמן כי הסיוע דרך נמל אשדוד כבר החל לפעול, אך על פי הפרסום הזה – הסיוע דרך נמל אשדוד לא רק שלא החל לפעול, אלא גם נראה שאין כוונה בקרוב לאשר אותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חיים
3 חודשים לפני

מה עם אוכל ותרופות לחטופים ?
זה לא צעד הומניטרי ?
שכחתי שחיי העזתים קודמים לחיי
החטופים……..עד מתי הממשלה הזאת תפנים לפחות יש קצת שרים
שפויים במדינה שימנעו הסיועה דרך נמל אשדוד כמה שיותר עזתים ימותו
מרעב ומחלות יעזור לנו לביטחון שלנו

עוקץ ועקיצה.
3 חודשים לפני

לא. תהיו בטוחים שאשדוד לא זה שתגרום למשבר

רק רב"שע מגן על עם ישראל
3 חודשים לפני

מה ישראל תקבל בתמורה לכל המחוות לסיוע הומנטרי שמאשרים ? חמאס מקבל גם סיוע מכל המדינות וגם חיבוק מארהב למה שיחזירו את החטופים שמי יודע כמה מהם בחיים בכלל?!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן